Gode muffinsformer?

*Gullungene*

Forumet er livet
Jeg har nå bakt muffins med Nora, men de muffinsformene er jo så "slappe i fisken" at de bare renner ut [8|]

Noen tips?

jeg har kjøpt sånn muffinsbrett jeg - det er helt supert. Går bare 12 stykker på brettet tror jeg det er, og siden jeg må ta ut de ferdige muffinsene før jeg kan gjøre klar neste runde så  det tar kanskje litt lengre tid enn ellers, men det er vel verdt det! (det går selvsagt an å kjøpe to muffinsbrett da [8D])

Ah, sånne ja [:)]
Ja, de er sikkert GENIALE [:)][:)][:)]
Må gå til innkjøp av 1-2-3 [8D] sånne [:D]

jeg har i alle fall aldri angret - selv om jeg ikke baker muffins så ofte

Sånne ønsker jeg meg også. Men må først ha noen større brødformer enn de jeg har....[8D]

Har også sånne brett som lenemor nevner. De er supre.
Ellers bruker jeg muffinsformer som kjøpes på OBS, det er ikke sånne "rynke"-former,
om du skjønner... det er litt større "muffins"former. De synker ikke sammen og er supre dersom
jeg skal lage mange mange muffins samtidig.

jeg har oxo sånne brett og de er kjempebra! :)

Jeg har også brett, det er supert. Pleier å sette papirformer oppi formene, da går det lettere å få dem ut!!

ja, nå kom jeg på; sånne amerikanske muffinsformer er mye større enn de vanlige, og så har de en brettet kant øverst så de folder seg ikke ut... tror man får dem på Rimi eller Rema jeg

Jeg bruker å sette sånne gammeldagse muffinsformer dobbelt jeg, da holder de seg på plass.

Jeg bruker muffinsbrett kjøpt på Ikea til en billig penge. Og mannen her i huset har kommentert at det i allefall er vel anvendte penger. jeg bruker de formene kjempeofte og får alltid fine muffins. Putter papirformene oppi brettene ogd ermed hever de i høyden og ikke utover brettet!

Back
Topp