Gode kremer?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Er det noen her som har gode tips til gode kremer? Gjerne sånne anti-strekkmerkekremer osv.

Hvorvidt disse hjelper eller ikke er jo en diskusjon mtp at strekkmerker sannsynligvis er hormonelt betinget, MEN jeg har trua på at disse kremene/oljene gir mer og bedre fuktighet til huden enn vanlige hudkremer :)

Jeg tåler ikke Shea butter, så om noen vet om kremer uten dette hadde det vært kjempefint :)

Erfaringer?

Jeg brukte locobase repair sist. Fikk strekkmerker av den :p har kjøpt bio oil og skal prøve denne denne gang :)

Jeg kjøpte en olje første svangerskapet som jeg IKKE tålte! Jeg fikk utslett på hele magen og det så ut som magen min var 80 år. Det svidde!!! Så jeg brukte bare bodylotion uten paraben! Jeg har ingen strekkmerker etter to svangerskap. :-)

Strekkmerker er i underhuden, så overflatebehandling vil nok ikke hjelpe noe særlig desverre. :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Selv visste jeg ikke dette sist og smurte jordnøttolje som sies skal funke fra jeg fikk vite at jeg var gravid til etter fødsel sist. Ser allikevel ikke ut på magen!

Så ut som et kartverk sist. Kommer vel igjen denne gangen også. Huden min finnes ikke elastisk. Tror dette blir mitt siste barn. Så hvis huden ikke strekker seg sammen må jeg vurdere å gjøre noe med det. Ikke av forfengelighet, men rett og slett velvære.....hengebuk i en alder av 32 blir ikke bedre med alderen. Jeg hater operasjoner så det blir ikke et lett valg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

svangerskapsolje kan funke litt for å mygjøre huden, men omega 3 og andre sunne fettsyrer i kostholde funker bedre :)
i mitt første svagner skap fikk jeg en krem etter fødselen av noen, og strekkmerkene ble mye lysere ganske fort så har tro på sånt, men mye ligger i kostholdet :)

Jeg tenker som så at det skader ikke å smøre huden litt :) er ikke no flink til det :p så da kan jeg gjøre det når jeg er gravid så har jeg ingen dårlig samvittighet :p

• Liker
Reactions: :-)
Jeg smurte med dr. greve sin forrige svangerskap og har ikke så mye som et lite merke.... Tviler på at det har så mye med kremen å gjøre, men tror nok likeve jeg blir å smøre denne gangen også, om ikke annet for å holde huden myk og unngå så mye kløe og slikt..... :-)

Ja er jo kjempebra å smøre uansett :-) om ikke annet for å la være å klø på eventuelle strekkmerker, for klør man de til blods blir de jo enda styggere.

Jeg brukte den kakaosticken for gravide fra bodyshop. Ingen strekkmerker, men veg jo ikke om det er den som skal æren :)

Back
Topp