Gode kaker til bryllupsfesten?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Har du noen tips?
Gjerne kaker som kan lages dagen før eller fryses...

(ikke del oppskrifter, for da blir tråden flytta.. bare gi navn så kan jeg google..)

Verdens beste, Oreokake, Suksessterte.. Åh.. nå fikk denne lavkarbotøsa lyst på kake.. takk for den du..emoticon

Snickerskake,daimkake med marengs,kvefjordkake,kvikklunch kake,
Sjokoladerull,kransekake,gulrotkake

oreokake, sjokoladekake, sånn kake med nøttebunn og gul krem på 

Sjokolade-banan kake  = Verdens beste kake:D  safrig å go!!!!

c",) skrev:
Verdens beste, Oreokake, Suksessterte.. Åh.. nå fikk denne lavkarbotøsa lyst på kake.. takk for den du..emoticon

:P
Oreokake står på lista, suksessterta er jeg usikker på, samme med verdens beste.
Det kommer en som er hyperallergisk mot nøtter så hun kan ikke være i et rom hvor det er nøttekaker.. må evt bruke mandler..

Dollface skrev:
c",) skrev:

:P

Oreokake står på lista, suksessterta er jeg usikker på, samme med verdens beste.

Det kommer en som er hyperallergisk mot nøtter så hun kan ikke være i et rom hvor det er nøttekaker.. må evt bruke mandler..

jeg lager suksessterta kun med mandler og den blir kjempegod:-)

Suksessterte, også kalt gulkake, samt verdensbeste (kvæfjordkake) er i utgangspunktet kaker med mandler. Mange bakerier skilter med at de selger nøttebunn, men det er oftest mandelbunn :P

svogeren min lagde Guinness-kake her om dagen, og det var godt det! Så den blir å stå på kakeborden vårt sammen med oreokake, verdens beste, ostekake, appelsinsjokoladekake og kransekake :)

Oreokake kan lages dagen før

Sjokoladekake er jo en klassiker, de kan også lages dagen før

Suksessterte, er jo en slager

Pavlova kake! Den laget jeg nettopp til veninnen min sitt bryllup. Lagde marengsbunnen (kan fryses) Men  pyntet den med vaniljekrem, krem og bær på der vi skulle være. Så kanskje litt stress, men eg la igjen tingene der dagen før bryllupet , så fixa det rett før kaffe og kaker. Gikk fint det.

meter kaka, den de nevner her oppe sikkert, med mandelbunn, gul krem og firkløver sjokolade. Den blir best om den fryses så kan lage den lenge før ;)

Ostekake er en selvfølge! Den dagen jeg kommer til et selskap uten ostekake kommer jeg til å grine. Derfor tilbyr jeg å lage selv emoticon

:-) så jeg finner den igjen senere

Back
Topp