Gode julekaker tråd. Dele oppskrifter?

ORIGINAL: trippi

ORIGINAL: Nina Madeleine

ORIGINAL: trippi

snickers kaker

2,5 dl sirup
2,5 dl sukker
et glass peanøtt smør (350g)
lys koke sjokolade
8-10 dl cornflaks

-varm opp sukker å sirup i en gryte
-smelt sjokolade
-bland alt sammen og legg i muffinsformer, å sett i kjøleskap el kjølig.

Di hørrtes grævla goe ud [:D][:D]

D e de og [;)]
standar kagene mine kvert år[:D]

Har lagt di idag, mmmmm, farlige[:D][:D][8D]

Her var det mye godt. Får se om jeg får tid til å lage noe av det i helga...

karamellkaker <3

200gram smør
1,5dl sukker
2ss lys sirup
2ss vaniljesukker
2ts bakepulver
6dl hvetemel

pisk mykt smør, sirup og sukker til smørkrem.
sikt i mel og bakepulver og tilsett vaniljesukker..
Kna med hendene til deigen blir jevn..

del deigen opp i 8-10 like store deler og trill lange pølser på lengde med den bakepapirkledde stekeplata.. trykk di flate med en gaffel (jeg pleier trykke du flate med fingrene først, så lange striper med gafler på tvers :)

stekes midt i ovnen på 175grader i ca 12 min..
del "stripene" i passe store biter å avkjøl, etter litt tar du en stekespade å legger di på rist til di er helt kalde.. oppbevares i kakeboks [:D]
deigen gir ca 60-80 stykker, kommer ann på hvor mange pølser, tykkelse, og hvor store du ønsker å skjære di[:D]
enjoy[;)]

Hvis noen liker oreokjeks så kan oreokonfekt anbefales:
1pk oreokjeks knuses til mel (bruk foodprosessor el om du har, ellerknus i en kjele)
smelt 100g sjokolade og bland inn kjeksmelet

ha i silikon/plastkonfektformer, eller i en skål med flat bunn, kledd med bakepapir (lag de ca en cm tykke). sett i kjøleskap til de er stivnet

Ta de ut av formene eller skjær i terninger om du ikke hadde former. Dypp de i sjokolade og la den stivne :D

ORIGINAL: Stjernejenten

1pk oreokjeks knuses til mel (bruk foodprosessor el om du har, ellerknus i en kjele)

ha i silikon/plastkonfektformer, eller i en skål med flat bunn, kledd med bakepapir (lag de ca en cm tykke). sett i kjøleskap til de er stivnet

Ta de ut av formene eller skjær i terninger om du ikke hadde former. Dypp de i sjokolade og la den stivne :D

Hørtes utrolig godt ut! Dette skal jeg prøve å lage!![:)]

laga nettopp brente mandler. OG DET BLE KATASTROFE!! huff, er visst ikke noe kjærring-evne[:D]

ORIGINAL: Sneva

Mmm.. jeg var skikkelig husmor i går og prøvde meg på sjakkruter og karameller - nam!!
Var jo kjempe lett jo!!
Anbefales![:D][:D]

Hjemmelaga karameller er super digg og super enkelt ;-)[:)]

ORIGINAL: lillebøllefrø

laga nettopp brente mandler. OG DET BLE KATASTROFE!! huff, er visst ikke noe kjærring-evne[:D]

Brukte du oppskrift med sukker eller med melis?? mye enklere med melis[;)]

ORIGINAL: lite nøste

ORIGINAL: lillebøllefrø

Brukte du oppskrift med sukker eller med melis?? mye enklere med melis[;)]

Hehe, ja det var akkurat det jeg gjorde[8D] Skal gjøre ett forsøk til i morgen, og se om jeg har lært av mine feil i dag ;)

ORIGINAL: Stjernejenten

Disse er utrulig gode!!! Laga i går, og til og med samboeren min liker de, og han er ikke særlig glad i søtt kliss [:D]

Utrolig mange gode fristelser! Jeg har bakt dobbel porsjon med serinakaker idag, den forrige ble på mystisk vis borte[8D]
Også har jeg laget risboller og berlinerkranser[:)] Imorgen skal jeg prøve noen [:)]av disse, kanskje de sjakkrutene, de så morsomme ut

Jeg laga Mintkonfekt her om dagen! MEKTIGE...skulle kanskje lage kulene litt mindre...men NAM så gode!!

ORIGINAL: 2gutter1jente1nurk

Jeg laga Mintkonfekt her om dagen! MEKTIGE...skulle kanskje lage kulene litt mindre...men NAM så gode!!

Kor har du kjøpt de små "muffins" formene ? : )

cacas [:)][:)]

ORIGINAL: hoppsideisi1

ORIGINAL: 2gutter1jente1nurk

cacas [:)][:)]

Ka og kor e det ? Eg finn ingen plass her i tromsø

cacas.no
Men Jernia og div hobby butikker selger også cacas produkter[:)]

Back
Topp