Og så kan du ha sko i tillegg, tenker bare at da må du ikke nødvendigvis ha det på, for sko inne kan fort bli varmt/klamt. Særlig om du bruker sko hele dagen på jobb, så er det deilig å slippe hjemme. Ellers anbefaler jeg at du varierer mellom flere sko når du står, typ annenhver dag. Dette for å unngå samme belastning på samme punkt, som man desverre får uavhengig av skotype om man bare bruker ett par sko. En liten «husmorkrakk» på kjøkkenet kan også hjelpe på for avlastning. Det viktige her er å få variasjon. Om du merker at du blir sliten og får vondt, så tenker jeg absolutt at du burde unne deg selv noen hjelpemidler. Ikke kjøp sånne vippe-flater til å stå på da, til kjøkkenet funker ikke det. Og kjøper du matte/sko til kjøkkenet så anbefaler jeg også noen som kan vaskes/tåler vann, da det alltids blir litt søl på et kjøkken.
Ble mye her, men jeg kommer bare på mer og mer, hehe! Hadde nesten glemt av alle disse ergonomitipsene fra mine kjøkkendager. Et varmt fotbad er også deilig om du har vonde føtter etter en lang dag