Gode HCG-verdier = redusert abortrisiko?

Marihøna

Prøver på nr 2 siden nov/15
Assistert-jentene
Jeg har hatt 2 sa og derfor målte jeg hcg to ganger nå, 17dpo=hcg 560 og 24dpo= hcg 7800.

Dette er jo en god stigning og jeg hadde altså 7800 i uke 5+2 (i går)

Da lurer jeg på: vil dette kanskje bety en redusert risiko for SA? Forrige SA fikk jeg pos digital cb 1-2 og begynte å blø 5+2. Blodprøven viste da faktisk bare 18hcg 17dpo og det er jo unormalt lavt. Hadde jeg ikke tatt blodprøve så hadde jeg jo bare tenkt at alt var bare velstand og dermed blitt sjokkert 5+2 av blødning.

Vil mange som ender med SA kunne forutsett dette tidlig om en hadde målt i blod? Og gode stigninger dermed gir gode indikasjoner på en god utvikling?

Rotete formulert, men håper noen vet?
 
Studier viser at det er større sjanse for at graviditeten ender med fødsel hvis hCG-nivåene er normale. Dine ser veldig bra ut, det er et godt tegn :)
 
Studier viser at det er større sjanse for at graviditeten ender med fødsel hvis hCG-nivåene er normale. Dine ser veldig bra ut, det er et godt tegn :)
Takk!!! Jeg tenker også at det er logisk at det reduserer risiko
 
Da jeg mistet i vår hadde jeg ca 1000 i hcg 6+0. Det var den dagen jeg begynte å blø. Det er jo lavt til å være 6 uker, så jeg regner med at legen hadde skjønt tidligere at det var noe galt hvis jeg hadde måte før.
 
Ikke for å være negativ eller noe, men jeg oppdaget en MA i uke 9, det hadde sluttet å utvikle seg i uke 4-5, og da hadde jeg en hcg på 21.000. Så tror ikke alltid hcg resultatet har så mye å si. Men jeg ville skjekket det jevnlig for å se at den øker;) det gjør jeg denne gangen
 
Ikke for å være negativ eller noe, men jeg oppdaget en MA i uke 9, det hadde sluttet å utvikle seg i uke 4-5, og da hadde jeg en hcg på 21.000. Så tror ikke alltid hcg resultatet har så mye å si. Men jeg ville skjekket det jevnlig for å se at den øker;) det gjør jeg denne gangen
Men ikke at det alltid er sånn selvfølgelig!! Bare tenkte at en reduserer risikoen noe med gode verdier:)
 
Jeg også hadde MA som ble oppdaget i uke 12 der verdiene så fine ut. Fosteret døde i uke 7/8, men legen sa til meg at det var svært uvanlig at hcg-nivået ikke stagnerer eller begynner å synke når det skjer. Det er fosteranlegget som produserer hcg, og i teorien skal det ikke være mulig for et dødt foster å produsere hormoner. Så så lenge hcg-nivået er fint skal man ikke trenge å bekymre seg.

Men det er klart at for oss som har "blitt lurt" av kroppen så vil vi aldri føle oss sikre før vi er godt inn i svangerskapet og kjenner babyen sparke. Men jeg synes det er noe man heller skal dele på mistet-forumet enn her hvor alle bekymrer seg.
 
Jeg har har mistet 2 ganger og hadde begge ganger høy HCG med perfekt stigning.
BO: 165 hcg 14 dpo
MA 195 hcg 14 dpo
Så for meg så er høy HCG ingen betryggelse.


Denne gangen har jeg kun 37 i hcg rugedag 12 og er spent på hvordan dette går.
 
Back
Topp