Gode erfaringer på IVF?

Vi var i Oslo hos Hausken men vet at det finnes flere fertilitetsterapeuter.
Da er jeg ruger. det har gått over all forventning med stimulering, egguttak og innsett. har bare gode positive ting og si om hele prossessen (til nå). Hadde forventa og få ut mer egg så ble skuffa, da jeg hadde mange mange egg på ultralydene, men de var ikke store nok så endte med 9 egg ut, 1 inn fersk og bare 1 på frys. Håper likevell at det skal være nok. kvalitet over kvantitet. :angelic::Heartbigred

På tross av mye motgang så langt med IVF så må jeg si jeg er veldig positivt overrasket til prosessen. Var kortere ventetid enn forventet, mindre samlebånd følelse enn jeg forventet (kommer vel ann på hvor i landet man er). Jeg reagerte mindre og bedre på stimulering enn forventet. Syns ikke sprøytene var så skummel som tenkte først. Uttak gikk bra, god oppfølging. Omsorgsfulle og hyggelige leger og sykepleiere.

Både overlegen og sykepleierne var super hyggelige gjennom hele prosessen, støttet meg da jeg opplevde SA, og var forståelsesfull da jeg ønsket å bruke lutinus over flere uker da jeg ble gravid på nytt. Hele prosessen gikk overraskende fort.
Gleder meg til søskenforsøk! Dette var Haukeland sjukehus. :)

Jeg ble overstimulert, som du er redd for og det var jo litt vondt, men ikke helt uutholdelig for meg. Selve uttaket var nok vondere, fordi det tok endel tid med alle eggene, men gikk over etter en 2 dager. Jeg hadde ingen bivirkninger av IVF-medisinene og det var alt i alt myyye bedre enn kun hormonstimulering som Letrozerol for meg:) Med mye egg og overtimulering så har vi nå 7 flotte blastoer på frys(et negativt forsøk), og det er jo en fin bivirkning av overstimulering:) Setter de inn i naturlig syklus nå, og det er ikke mange bivirkningene av progresteronstøtte og otrivelle, samt at jeg får forsøke hver syklus!

Vi har vært så fornøyde med forsøket vårt!
Var tøft å få aller første beskjed om at vi aldri kan få barn naturlig, men vi var heldige og fikk en sønn på første prøverørsforsøk. Følte oss godt ivaretatt, hadde ikke behov for noen andre sykedager enn selve uttak og innsetting. Og kjente ingen smerter ved uttaket. Hormonsprøytene virket mer skremmende i forkant enn det var i realiteten. Fikk ingen bivirkninger av dem.
Har nettopp hatt fryseforsøk for å prøve på Søskenforsøk nå. Det gikk dessverre ikke, men opplevde likevel prosessen som like god som forrige gang :) profesjonelle, god informasjon og fin oppfølging.

Last edited:
Ett forsøk - ble gravid

Har skikkelig sprøyteskrekk, men utenom de to første dagene har jeg satt alle sprøyter selv. Ble en vane og med riktig teknikk så var det ikke vondt i det hele tatt

Var også kjempe redd for å reagere på hormon stimulering, men merket egentlig ikke noe. Følte meg som normal. Har PCSOS og fryktet overstimulering, men alt gikk fint

Gruet meg eeekstremt til uttak. Fikk smertestillende + kvalmestillende tabletter jeg tok en time førHadde litt vondt når de hentet fra den ene eggstokken (det har jeg selv under vanlig ultralyd) ellers gikk det veldig fint. Var litt øm i magen resten av uken, men ingen store smerter.

Insett gikk helt perfekt

Alt i alt en fin opplevelse. Ble forklart hele vegen og godt i varetatt av personellet :D

Masse lykke til!

Back
Topp