Gode erfaringer på IVF?

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
Noen som vil dele sine GODE erfaringer? Leser så mye negativt her inne, noen oppmuntrende ord og gjerne gode tips til oss som skal gjennom IVF nå i september? Og noen som synes egguttak gikk over all forventning?

Som sagt kun interessert i positive ting. :cool:

Vært igjennom en runde med egguttak. Ble 7 blastocyster av det. Første forsøk, ferskforsøk endte i en MA. Fryseforsøk like etter og er nå 34 uker gravid :Heartred Synes hele prosessen forsåvidt gikk fint. Det jeg synes var vanskeligst var nok all ventingen. Fra innsett til testdag for eksempel. Men var ikke plaget av medisinene som måtte bruke. Forsøket nå som lyktes brukte jeg støttemedisine frem til uke 12. synes dette gikk greit og lite bivirkninger. Alt i alt en god opplevelse og takknemmelig for at det satt på andre forsøk!

God erfaring- det blir unger ved IVF også. Jeg måtte kun ha ett uttak og to innsett før yngste satt, og vi kaster oss rundt og ser hva som skjer med de frosne embryoene vi har. Jeg og partner er gamle (godt over 40) og uten IVF hadde vi ikke hatt sjangs på nr.3.

God erfaring- det blir unger ved IVF også. Jeg måtte kun ha ett uttak og to innsett før yngste satt, og vi kaster oss rundt og ser hva som skjer med de frosne embryoene vi har. Jeg og partner er gamle (godt over 40) og uten IVF hadde vi ikke hatt sjangs på nr.3.
Tusen takk for gode erfaringer. Har rett og slett utvikla angst etter 3 aborter og mye forhåpninger og forventninger. Og er veldig nervøs for at uttak gjør vondt. Skal be om all smertestillende jeg kan. Nå er første uttak i slutten av september og innsett i starten av oktober om jeg ikke blir overstimulert som det er en fare for. Da må jeg vente to sykluser før innsett. Så forventer jeg blir overstimulert og at innsett ikke blir før i januar for å prøve å ikke bli skuffa. Kjekt og høre resultatene deres, her har jeg blitt lett gravid, men mister i uke 7-8.

Ble baby her også. 3.uttak, 4.innsett. Hun er 3 år nå og vi er i gang med søskenforsøk, uttak i september.
Synes ikke uttakene var veldig ille, innsetta var nesten verre her. Uten at jeg vet hvorfor, vanskelig og komme frem tydeligvis.

Vi har tre uttak, tre innsett, to barn og en på vei. Det må vi kalle god erfaring!

Jeg har også møtt mange flinke og omsorgsfulle leger og sykepleiere

Noen som vil dele sine GODE erfaringer? Leser så mye negativt her inne, noen oppmuntrende ord og gjerne gode tips til oss som skal gjennom IVF nå i september? Og noen som synes egguttak gikk over all forventning?

Har fått de to fineste barna i verden:)

Jeg gruet meg sikkelig til uttak. Men gikk veldig fint. Super hyggelige og omsorgfulle ansatte. Kjente ingenting på den ene siden og bare veldig svakt menssmerter på den andre siden under uttak. Så smertestillende fungerte veldig bra. Fikk ut 5 egg, 2 ble befruktet, men bare ett utviklet seg. Men vi trengte bare dette ene egget. Er i dag 26 uker gravid med en jente ❤️ innsett gikk også veldig fint. Ikke vondt og gikk veldig fort.

To uttak: 11 blasto på frys!

Første innsett: Baby, som i dag er 10 mnd

Akkurat hatt første innsett for søskenforsøk etter forrige graviditet: gravid 4+1 :Heartred

Syntes det er en veldig solskinnshistorie med mange mange blasto på frys, samt graviditet på hvert innsett. Håper selvsagt denne sitter videre, men uansett veldig bra akkurat nå! Vi prøvde i 2,5 år uten å lykkes i det hele tatt hjemme.

Uttak er mye mindre smertefullt enn man ser for seg, og de som jobber med det er veldig empatiske - er i hverfall min erfaring!

Masse lykke til :happy:

Alle mine tre uttak har vært veldig greie, veldig lite smerter underveis, så jeg grua meg aldri til 2. og 3.uttak:) Hadde svært lite bivirkninger av stimuleringsrundene, hormonene tulla ikke særlig med mitt humør, så jeg var ganske stabil følelsesmessig underveis. Jeg følte meg også hele tiden trygg og sett av klinikken.

Jeg har også fått verdens kuleste lille jente, noe jeg er himla takknemlig for!:dummy1::Heartpink

Hadde aldri problemer med sprøyter eller egguttak :)
Er selvfølgig kjedelig med sprøyter og planlegging (hadde jobbreiser og middager med kunder og måtte ha sprøyter med meg) men ble alrdi oppblåst eller måtte sykemelde meg. Hadde mye energi egentlig. Alt gikk bra med jobb og måtte aldri fortelle arbeidsgiver.
Var oppblåst etter uttak men det gikk fint og var ikke sykemeldt. Tok 1 dag med egenmelding. Siste gang hadde jeg bursdag dagen etter uttak og vi koste oss på en fine dining restaurant. 3 dager før uttaket var vi på hytta og jeg ryddet 60m med vei fra halv meter av snø. Så jeg var i god form.

Tok oss 4 forsøk og er 28+3 i dag med frisk gutt i magen. ❤️

Hadde aldri problemer med sprøyter eller egguttak :)
Er selvfølgig kjedelig med sprøyter og planlegging (hadde jobbreiser og middager med kunder og måtte ha sprøyter med meg) men ble alrdi oppblåst eller måtte sykemelde meg. Hadde mye energi egentlig. Alt gikk bra med jobb og måtte aldri fortelle arbeidsgiver.
Var oppblåst etter uttak men det gikk fint og var ikke sykemeldt. Tok 1 dag med egenmelding. Siste gang hadde jeg bursdag dagen etter uttak og vi koste oss på en fine dining restaurant. 3 dager før uttaket var vi på hytta og jeg ryddet 60m med vei fra halv meter av snø. Så jeg var i god form.

Tok oss 4 forsøk og er 28+3 i dag med frisk gutt i magen. ❤️
Gratulerer :Heartred jeg vil tro det fysiske vil gå så mye bedre enn det psykiske, men jeg har en tendens Tim og krisemaksimere.

Jeg hadde 1 uttak, ble gravid på andre fryseforsøk. Ingen bivirkninger, ingen smerter, og det eneste jeg «kan klage på» (jeg klager ikke altså) var sen lange reiseveien :)

Synes ikke egguttak var spesielt smertefullt (får jo en god cocktail medisiner). Ikke behov for fri fra jobb annet enn selve uttaksdagen. Følte meg også veldig godt ivaretatt! Innsett er gjort på null komma niks.

Har hatt to uttak, 4 blasto på frys, innsett nr 2 er jeg nå 12 uker på vei med :)

Vel.
Det gikk greit å sette sprøyter selv. Kroppen responderte bra på medisinene, og uten spesielt dumme bivirkninger.
Uttaket gikk medisinsk sett greit; fikk mange egg ut.
Og endte med 4 embryo på frys, hvor 2 av dem er blitt til babyer som satt på første forsøk, og to enda er frossen.

Så totalopplevelsen er fin. :)

Det høres ut som kan være noe for meg. Når anbefaler du og ta den timen i forløpet?
Egentlig når som helst. :D Er også litt ventetid. Og best å ha samtale med terapeut før alt blir for vanskelig. Er ikke kun å reparere den som har blitt emotionelt vanskelig, men viktig å lufte seg og å få tips hvordan dere kan takle dette best.
Fint hvis dere begge er på timen. :)

I tillegg har fertilitetsterapeut MYE kunnskap om prossessen.

Egentlig når som helst. :D Er også litt ventetid. Og best å ha samtale med terapeut før alt blir for vanskelig. Er ikke kun å reparere den som har blitt emotionelt vanskelig, men viktig å lufte seg og å få tips hvordan dere kan takle dette best.
Fint hvis dere begge er på timen. :)

I tillegg har fertilitetsterapeut MYE kunnskap om prossessen.
Hvor var du? Vi holder til i Stavanger.

Back
Topp