Gode bøker

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Anbefal meg en god bok som kan nytes foran peisen i dette dystre høstværet.
Er nettopp ferdig med å lese "Morgen i Jenin". Og jeg skal ærlig inrømme at jeg felte en tåre eller to. Fantastisk skrevet!

Liker bøker som er basert på virkeligheten, ikke nødvendigvis basert på en sann historie. Bøker ala "tusen strålede soler", "drageløperen", "morgen i Jenin"... and so on...

Idas dans er utrolig rørende! En bok som moren til ei jente med kreft som har skrevet den.

Ellers er jeg stooor fan av Jo Nesbø:)

Da må jeg anbefale en gammel bok som heter En by som Alice av Nevil Shute. Basert på virkelige hendelser på Sumatra under andre verdenskrig. Det er en av de fineste bøkene jeg vet om :)

"På flukt"  og "Aldri mer fri" av Liza Marklund + "Mias hemmelighet" av Maria Eriksson. 

Min elskede drittsekk av Joy Fielding

Astrid1981 skrev:
"På flukt"  og "Aldri mer fri" av Liza Marklund + "Mias hemmelighet" av Maria Eriksson. 

Overnevnte og Saras nøkkel. Handler om en journalist som snubler over en historie fra krigen, og etterhvert finner ut at den henger sammen med hennes egen familie. Elendig på å forklare, men bra bok :)

"Sammen til verdens ende" og "jeg tenker nok du skjønner det sjøl, historien om Christoffer" er virkelig å anbefale, men vær forberedt på noen tårer.

Om du låner bøker på biblioteket så se etter bøker merket med virkelighetens verden. Det var en egen bokklubb for noen år siden, med mange bra bøker, alle virkelige historier eller basert på vvirkelige historier...

"Barnepiken" av Kathryn Stockett - om forholdet mellom hvite arbeidsgivere og svarte barnepiker i de amerikanske sørstatene på 60-tallet. Den var flott :-)

Back
Topp