God torsdag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei igjen! =) 
Jeg sitter nå og nyter hjemmelaget maripankule og kaffe som var etterlengtet helt siden vi våknet i dag!
Litt klesvask er i gang og etterpå skal jeg til neste eldste søs med de to andre søs'ene på kaffe! Det er så koselig når vi er samlet alle 4, da hun yngste ikke bor i byen nå for tiden. 
Senere skal T og jeg på et julemarked med ei venninne og sønnen litt utenfor byen, så da får vi oss en liten utflukt (heldigvis i nyvasket bil! Tror ikke jeg hadde turt å ha passasjerer i den om ikke!)
Håper dere får en fin dag!

Og gratulere så mye med dagen til begge gutta dine LONE! =) 
 
Heisann! Så koselig å møte søstrene, Fru H! Jeg har to søstre selv, og elsker det når vi er samlet. Og såå deilig med nyvasket bil, vår hadde trengt det samme...!
Her sov  Alma som en stein da pappaen skulle dra i dag tidlig, så det ble jeg som leverte henne. Hun ville som alltid i barnehagen, jeg er så glad for det! De satt og limte og lagde julepynt da hun kom, noe hun elsker å holde på med. 

Nå sitter jeg her med Luna (som har blitt 9 mnd i dag!!) sovende på magen i meitai og slapper av litt før jeg skal på Grete Roede-kurs. Jeg var så fornøyd da jeg veide meg i går morges, men i dag viste vekta 1 kg mer, hvordan er det mulig? Så litt nervøs før veiinga i dag. Jeg er litt avhengig av resultater for å holde motivasjonen, merker jeg. Men noe må jo ha skjedd i o m at jeg fikk på meg en bukse denne uka som har vært for trang:) Er så glad jeg begynte på kurs, for nå ser jeg lyset i tunnelen, vet at jeg kan klare å nå dit jeg vil (8 kg til... ho ho, det skal bli fantastisk å komme dit). 

Ha en fin dag!!:)
 
Vet du, ikke bli redd om vekta hopper litt. 
Jeg tror det er helt normalt, det er jo uvant for kroppen å gå ned i vekt. 
Jeg har også gått litt opp selvom jeg ikke har spist noe annet enn jeg pleier, men det stabiliserer seg greit. 
Nå har vekten stoppet helt opp, og det er ingen krise, men jeg hadde håpet på å få bort de siste to kiloene også, men det får komme litt gradvis. 
Det er så koselig å lese at Luna sover mye i bæretøy (grattis med 9 måneder!), det er jo så herlig!
 
Ja, veldig koselig er det:) Hun er ei ordentlig kosejente. Hvis jeg sier "mmm" eller "aaaa" når jeg koser henne, sier hun det samme. Noen ganger sier hun det før meg:) Utrolig hvor bevisst en baby på ni mnd. egentlig kan være. 

Ja, vekta kommer vel til å hoppe litt innimellom, og så er det jo og avhengig av væskenivå i kroppen, osv. Jeg skal prøve å bare holde fokus:)
 
Her startet dagen med at mannen ikke fikk start på bilen (batteriet hadde takket for seg), så da måtte han jo ta min.

Dermed stod vi uten bil på morgenen (jeg har sykemeldingsdag heldigvis), og måtte gå om Amelia skulle i barnehagen. Det tar ca. 25 min hver vei.

Amelia hadde lyst til å dra i barnehagen en tur, så da ble det gå tur på oss :) heldigvis har jeg ikke så problemer med å gå, selv om jeg har rygg- og bekkenvondt, så det ble
en fin tur.

Deilig å komme seg ut, og like deilig å krype under teppet på sofaen da jeg kom tilbake med en varm kopp te


I ettermiddag har vi vært på dansing og det er alltid like artig :)

Fru H: så artig det må være å få samlet søstrene, jeg har bare brødre og synes det ser så koselig ut med jevnaldrende søstre :)

Almara: Lykke til med veiingen! Greit med litt variasjoner, så lenge det går den rette veien :)
 
Det ble en rimelig bra gåtur på deg i dag da, med andre ord =) 

Vi er veldig sammenspleiset, men det er ti år mellom eldste og yngste, altså 3-4 år mellom hver av oss =) 
Så, man må ikke ha tette barn for at de skal bli gode venner, det er vi levende bevis på

 
Min favorittsøster er 14 år yngre enn meg, så jeg er helt enig med deg Fru H.  Aldersforskjell betyr bare noe for leking når barna er veldig små, og de skal tross alt være voksne mesteparten av livet. 

Jeg er ca halveis med det jeg skal gjøre i dag. Nå måtte jeg innse at jeg sannsynligvis skal være opp hele natten uansett, så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne ta en pause her. Kan noen sparke meg igang med ballongblåsing og kakedekorasjon? Eller gaveinnpakking eller husvask? 
 
Hørtes ut som en fin tur ja, *trinemor*! Så bra at gå-formen ikke er så verst!

Veiinga i dag gikk ikke så bra, vekta viste akkurat det samme som sist. Men jeg vet jo hvorfor...:) Mye kake pga bursdagsfeiring. Bare mer motivert nå for å spise mer riktig i uka som kommer:)

Nå har jeg akkurat bestilt teaterbill. til Jul i blåfjell til meg selv, Alma, kusina til Alma, tanta og mormora (altså min mamma). Gleder meg skikkelig! Tror Alma kommer til å synes det blir stort! Bare å møte kusina, tanta OG mormora samtidig må jo bli superstas! Gleder meg sånn til jul! :)
 


Sukkertopp skrev:
Min favorittsøster er 14 år yngre enn meg, så jeg er helt enig med deg Fru H.  Aldersforskjell betyr bare noe for leking når barna er veldig små, og de skal tross alt være voksne mesteparten av livet. 

Jeg er ca halveis med det jeg skal gjøre i dag. Nå måtte jeg innse at jeg sannsynligvis skal være opp hele natten uansett, så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne ta en pause her. Kan noen sparke meg igang med ballongblåsing og kakedekorasjon? Eller gaveinnpakking eller husvask? 


Det hørtes travelt og slitsomt ut! 
Starter du nå får du kanskje sovet litt og? Hehe

 


almara skrev:
Hørtes ut som en fin tur ja, *trinemor*! Så bra at gå-formen ikke er så verst!

Veiinga i dag gikk ikke så bra, vekta viste akkurat det samme som sist. Men jeg vet jo hvorfor...:) Mye kake pga bursdagsfeiring. Bare mer motivert nå for å spise mer riktig i uka som kommer:)

Nå har jeg akkurat bestilt teaterbill. til Jul i blåfjell til meg selv, Alma, kusina til Alma, tanta og mormora (altså min mamma). Gleder meg skikkelig! Tror Alma kommer til å synes det blir stort! Bare å møte kusina, tanta OG mormora samtidig må jo bli superstas! Gleder meg sånn til jul! :)


Vet du, jeg synes du skal være fornøyd jeg, du gikk hvertfall ikke opp i vekt =) 
Og så vet du det til neste gang at det sikkert stagnerer litt om du skjeier ut igjen og da kan du være forberedt på det =) 
Så koselig med teater da! Det blir nok stas!
 


Fru H skrev:


almara skrev:
Hørtes ut som en fin tur ja, *trinemor*! Så bra at gå-formen ikke er så verst!

Veiinga i dag gikk ikke så bra, vekta viste akkurat det samme som sist. Men jeg vet jo hvorfor...:) Mye kake pga bursdagsfeiring. Bare mer motivert nå for å spise mer riktig i uka som kommer:)

Nå har jeg akkurat bestilt teaterbill. til Jul i blåfjell til meg selv, Alma, kusina til Alma, tanta og mormora (altså min mamma). Gleder meg skikkelig! Tror Alma kommer til å synes det blir stort! Bare å møte kusina, tanta OG mormora samtidig må jo bli superstas! Gleder meg sånn til jul! :)


Vet du, jeg synes du skal være fornøyd jeg, du gikk hvertfall ikke opp i vekt =) 
Og så vet du det til neste gang at det sikkert stagnerer litt om du skjeier ut igjen og da kan du være forberedt på det =) 
Så koselig med teater da! Det blir nok stas!

Ja, egentlig ble jeg ikke så overrasket eller skuffet. Det rare er at denne uka fikk jeg på meg en bukse som har vært altfor trang til meg, så jeg har ikke kommet over gleden over akkurat det helt enda:) Det går jo framover, jeg gir ikke opp:)
 
Back
Topp