God tirsdag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Nå tar jeg helga, etter to dager med jobbing :)
Gubben har ferie denne uken, etterlengtet av oss begge!
Ingen store planer og det er egentlig ganske deilig!
I morgen tenkte vi å gå til byen, spise lunch og bare kose oss!
Håper alle har hatt en fin dag [:D]

Så koselig med ferieuke og langhelg.[:)]

Vi somlet så fælt i morgest at vi kom for sent til samlingsstunden i åpen barnehage.[X(] Felix ble kjempeskuffet, så jeg har lovt ham at vi skal dra tilbake i morgen, tidsnok for samlingsstund. Det var tydeligvis bra nok, for nå er han fornøyd og gleder seg. Føler meg skikkelig stygg nå, og veldig glad for at han ikke kan ukedagene. For å komme oss dit i morgen, så må vi droppe småbarnssangen som han liker minst like godt...[:-]

Så deilig med nesten en hel ferieuke da [:D]

Her har vi hatt opplegg med "Barnehagedagen" på jobben idag, litt mer stressende dag, så litt sliten idag [:)] sovnet på sofaen istad....

Deilig med fri i morra da [:D]

hjemme med syk snuppe jeg.. feberen begynte i går kveld, hadde kjempehøy feber i natt/dag men litt bedre på kvelden nå. forkjølelsen begynte forrige uke..å nå har hun nettopp spydd ut hele dobbeltsenga og alt annet på rommet. er nybada, ligger i vogna si i stua og jeg har satt på første runden med kokvask.. stinker i 2 etg. tyyypisk når sambo er borte helt til torsdag kveld på kurs. skulle så gjerne vært på jobb i dag jeg også, barnehagedagen i dag[:)] men vi blir hjemme i morgen også og slapper av.. håper vi kanskje får komt oss ut døra på torsdag, da begynner jeg seint og svigermor ville hente henne tidlig, så blir en kort dag, og jeg har fri fredag..[:)]
men forleøbig max relax i joggis her[;)]

ÅÅh kjære vene det hørtes godt ut og vel fortjent Fru H!!!! [:)] nyt dagene  -sammen med fri!!

Grei dag - etter ei natt fra h...... La oss tidlig - gubben var syk og jeg kjei og småkvalm, da våkna seff frøkna.. og hadde den verste natta på lenge.. og sambo  var syk så jeg måtte ta meg av hun i hele natt.. Ikke hadde hun vondt sa hun, aner ikke hva det var - var redd for sykdom igjen.. Fryktelig trassetei  dag tidlig før barnehagen og. Men vært fin i ettermiddag heldigvis!!!!!!!!!!!!!! Jeg blir redd bare hun hoster.. redd for at hun skal spy.. huff..

Så nå ser jeg fram til ei god natt søvn (håper jeg)[:)]

Selv om jeg burde dratt rett hjem og sovet, dro jeg innom jobb å snakket med avd.spl å leverte ny sykmld[:'(] og deretter traff jeg ei venninne med sønn på kafe - herlig å være sosial - gir energi - det og gitt.. Flyr på veggen om en bare skal dra rett hjem og legge seg på sofaen..

planen neste ukene er at alle skal være friske, jeg skal slappe av og få overskudd, og være SOSIAL!! og bli glad og fornøyd![:)]

ORIGINAL: *Babytutta*

hjemme med syk snuppe jeg.. feberen begynte i går kveld, hadde kjempehøy feber i natt/dag men litt bedre på kvelden nå. forkjølelsen begynte forrige uke..å nå har hun nettopp spydd ut hele dobbeltsenga og alt annet på rommet. er nybada, ligger i vogna si i stua og jeg har satt på første runden med kokvask.. stinker i 2 etg. tyyypisk når sambo er borte helt til torsdag kveld på kurs. skulle så gjerne vært på jobb i dag jeg også, barnehagedagen i dag[:)] men vi blir hjemme i morgen også og slapper av.. håper vi kanskje får komt oss ut døra på torsdag, da begynner jeg seint og svigermor ville hente henne tidlig, så blir en kort dag, og jeg har fri fredag..[:)]

neeeeeeeeeeeeeeiii føler sååå med dere.. fysj det er pyton.. God bedring - håper formen blir bedre kjapt!!!!!

ORIGINAL: *Babytutta*

Uffa. God bedring!

ORIGINAL: Tuttelure

ÅÅh kjære vene det hørtes godt ut og vel fortjent Fru H!!!! [:)] nyt dagene  -sammen med fri!!

Grei dag - etter ei natt fra h...... La oss tidlig - gubben var syk og jeg kjei og småkvalm, da våkna seff frøkna.. og hadde den verste natta på lenge.. og sambo  var syk så jeg måtte ta meg av hun i hele natt.. Ikke hadde hun vondt sa hun, aner ikke hva det var - var redd for sykdom igjen.. Fryktelig trassetei  dag tidlig før barnehagen og. Men vært fin i ettermiddag heldigvis!!!!!!!!!!!!!! Jeg blir redd bare hun hoster.. redd for at hun skal spy.. huff..

Selv om jeg burde dratt rett hjem og sovet, dro jeg innom jobb å snakket med avd.spl å leverte ny sykmld[:'(] og deretter traff jeg ei venninne med sønn på kafe - herlig å være sosial - gir energi - det og gitt.. Flyr på veggen om en bare skal dra rett hjem og legge seg på sofaen..

planen neste ukene er at alle skal være friske, jeg skal slappe av og få overskudd, og være SOSIAL!! og bli glad og fornøyd![:)]

Håper du får hvilt da, og at dere for all del slipper mer sykdom nå!!! [&:]

ORIGINAL: Fru H

ORIGINAL: Tuttelure

Håper du får hvilt da, og at dere for all del slipper mer sykdom nå!!! [&:]

Ja takk!! [:)]

Her har jeg hatt en sånn passe ettermiddag.. Hentesituasjonen i bhg til Alma er så stressende, bhg ligger altfor langt unna. Alma var for en gangs skyld kjemperolig og satt i vogna uten å mase det meste av veien hjem, bortsett fra litt hyling på t-banen. Jeg hørte imidlertid at Luna bæsja mens vi enda satt på t-banen, og kjente jeg ble stressa og ville skifte på henne så fort som mulig. I tillegg var hun nok sulten, for da vi hadde et stykke igjen å gå, begynte hun å hylskrike, noe som er uvant til å være henne.
Da vi kom hjem, var alle klærne hennes våte av bæsj og tiss, og jeg ble skikkelig stresset (var selv sulten, trøtt, varm og hadde brystspreng). Alma ville ikke kle av seg selv, så jeg måtte ta meg av begge samtidig (noe som ikke burde være noe problem, egentlig). Så begynte en serie med små stressepisoder hvor jeg ikke klarte å være tålmodig.. Altså, Alma gjorde enten ting hun ikke får lov til (men det kan jo ikke hun forstå, selvsagt, hun vil egentlig bare hjelpe) eller hun ville ikke gjøre det jeg sa jeg ville hun skulle gjøre. Og jeg mistet tålmodigheten for så be om unnskyldning gang etter gang, jeg hevet også stemmen og ble en type mamma jeg IKKE vil være..
Så i kveld har jeg grått noen tårer, og blir redd for at Alma skal føle seg avvist eller at jeg skal ødelegge gleden/selvtilliten hennes. Det ble jo ikke bedre når pappaen kom hjem og hun snudde tallerkenen med mat opp ned, kastet maten rundt seg, osv. Hun finner på de utroligste ting, men jeg MÅ jo huske før jeg blir sint at hun bare er 2 år!

Håper dagen i morgen blir bedre!! Og gjerne kom med noen tips om hva dere gjør når alt går på tverke...[:)]

ORIGINAL: almara

Her har jeg hatt en sånn passe ettermiddag.. Hentesituasjonen i bhg til Alma er så stressende, bhg ligger altfor langt unna. Alma var for en gangs skyld kjemperolig og satt i vogna uten å mase det meste av veien hjem, bortsett fra litt hyling på t-banen. Jeg hørte imidlertid at Luna bæsja mens vi enda satt på t-banen, og kjente jeg ble stressa og ville skifte på henne så fort som mulig. I tillegg var hun nok sulten, for da vi hadde et stykke igjen å gå, begynte hun å hylskrike, noe som er uvant til å være henne.
Da vi kom hjem, var alle klærne hennes våte av bæsj og tiss, og jeg ble skikkelig stresset (var selv sulten, trøtt, varm og hadde brystspreng). Alma ville ikke kle av seg selv, så jeg måtte ta meg av begge samtidig (noe som ikke burde være noe problem, egentlig). Så begynte en serie med små stressepisoder hvor jeg ikke klarte å være tålmodig.. Altså, Alma gjorde enten ting hun ikke får lov til (men det kan jo ikke hun forstå, selvsagt, hun vil egentlig bare hjelpe) eller hun ville ikke gjøre det jeg sa jeg ville hun skulle gjøre. Og jeg mistet tålmodigheten for så be om unnskyldning gang etter gang, jeg hevet også stemmen og ble en type mamma jeg IKKE vil være..
Så i kveld har jeg grått noen tårer, og blir redd for at Alma skal føle seg avvist eller at jeg skal ødelegge gleden/selvtilliten hennes. Det ble jo ikke bedre når pappaen kom hjem og hun snudde tallerkenen med mat opp ned, kastet maten rundt seg, osv. Hun finner på de utroligste ting, men jeg MÅ jo huske før jeg blir sint at hun bare er 2 år!

Håper dagen i morgen blir bedre!! Og gjerne kom med noen tips om hva dere gjør når alt går på tverke...[:)]

føler med deg, håper dagen i dag blir bedre [:)]

Hørtes ut som en slitsom dag fysisk og psykisk..!
Har lite tips å komme meg. Jeg opplever selv at jeg ikke er den mamman jeg ønsker å være. Når det er mye frøkna gjør som jeg syns er fryktelig tullete/trassete, og det bare fortsetter, f.eks etter en dårlig natt - jeg er sliten og har lite å gå på så kan jeg fint klare å skrike tilbake når hun skriker.. Jeg sliter med tålmodigheten til tider.

Håper dagen i dag er bedre!

God bedring til alle som er syke![:)] Håper virkelig dere slipper unna Prinsesse Jasmin.[:)]

Håper du har hatt en bedre dag i dag.[:)] Noen dager er tyngre enn andre... Noe av det du sier høres kjent ut. Jeg vet ikke om jeg har noen tips, men jeg kan si litt om hva jeg gjør. Barn er forskjellige, så det er ikke sikkert noe kan brukes av andre. Og så velger jeg ikke alltid de beste løsningene...

Det verste først: Når det er full krise her, og alt går på tverke, så kjøper jeg meg ut av situasjonen. Felix får nesten aldri noe nytt når han er i godt humør. Jeg har et lager av nye bøker og puslespill i skapet, som jeg tar fram en av når vi har slitsomme dager der det lett låser seg. Bruker det vel ca annenhver uke.[:-] (Nå trenger han nye bokhyller, og vi har et helt kjøkkenskap fullt av puslespill.[8D]) Jeg trøster meg med at det er ganske sunne interesser, og at han ikke vet hvorfor han får det.

Stort sett så må jeg bare være i forkant, og forebygge at alt går på tverke. Utrolig hvor mye flinkere jeg er blitt til å planlegge og gjøre klart på forhånd. Hvis storebror likevel begynner å sutre eller gjøre ting for å få meg til å reagere, så har jeg en veldig kort sjekkliste jeg går gjennom: Når spiste han sist? Er han trøtt eller sliten? Som oftest så løser det seg lett med litt mat, eller hvile og rolige aktiviteter. Har begynt å alltid ha med en liten matpakke.[8D]

Hvis jeg må stoppe ham fra ting han tror han har lyst til 3-4 ganger på kort tid, og humøret hans ikke er helt på topp, så blir det lett en dårlig sirkel. Dårligere humør, så virker det nesten som om han gjør mer for at jeg skal reagere, slik at han får bekreftet at livet virkelig er så ille som han tror der og da.[8|] Hvis jeg får ham til å le, så bryter vi lettere ut av det. Felix har veldig enkel humor, for tiden radbrekker vi ord, og finner rim. Han lo sikkert 5 minutter uavbrutt da han kom på at han skulle si naban i stedet for banan.[8|][:D] "Puss, puss, så får du en buss" er ustyrlig morsomt. Sier jeg at han skal bli med på badet og ta på seg bleien til Pluto, så ler han seg gjennom hele bleieskiftet han først hadde nektet på. Slike ting. Barn har sikkert veldig forskjellig humor.

Mitt humør betyr sinnsykt mye her. Jeg må bare overbevise meg selv om at jeg er i godt humør, og at jeg aldri er desperat sliten, uansett om lillesøter er trøtt eller sulten, og storebror legger seg i en dam for å drikke sølevann når vi burde skynde oss hjem med henne.[8D] Begge to, men spesielt lillesøster, er veldig følsomme for mitt humør. Han tester ut mer når jeg er sliten, mens hun tydelig blir utrygg og urolig dersom jeg er det aller minste sliten eller irritert. Spesielt når hun sitter i bæresjalet merker hun det med en gang, selv om jeg tror at jeg liksom skjuler det så godt. Når begge er urolige samtidig, så må jeg først og fremst overbevise meg selv om at jeg nesten har kontroll over situasjonen, og at alt blir bra straks.[X(]

Hørtes ille ut det her ser jeg, men på den positive siden føler jeg oftest at vi er inne i en god sirkel. Når samarbeidet er godt, så blir humøret godt, og alle samarbeider enda bedre. Det gjelder oftest bare å stå opp med riktig fot, og hindre at de første problemene oppstår.[:)]

Tusen takk for støtte og gode råd[:)]! Jeg tar det til meg!

Dagen i dag ble mye bedre. Alma ble hjemme i dag fordi hun hoster en del og er slapp, og vi har hatt mange fine stunder. Hun har sine små og store kriser omtrent hele tiden, det er vel alderen (og så er hun ei temperamentsfull frøken). Når jeg har overskudd, klarer jeg å finne på alternativer som kan få henne til å glemme den siste krisen. Når jeg ikke har overskudd i det hele tatt og feks er stresset pga noe mer eller mindre akutt, blir jeg fortere irritert og frustrert.. I dag hadde hun en skikkelig tårevåt og høylytt krise fordi hun fant ut at hun manglet en vott, og hun skulle jo ut på tur (her hjemme i leiligheten, kledde seg opp med sko, jakke, lue, votter, og det samme med "Mimmi" (dokka), som hun skulle på trilletur med. Helt herlig[:)]) Først prøvde jeg å foreslå at hun fant noen andre votter. Prøvde å forklare at den andre votten lå i barnehagen, at vi ikke hadde fått den med oss hjem i går. Forklaringer er det imidlertid liten vits i.. Men så kom jeg på at jeg hadde et par helt nye votter på lur som jeg hadde tenkt å introdusere til høsten, de er nemlig litt store. VIPS! var det løst, og hun holdt på med de nye vottene i lang tid. Så ja, nye bøker, puslespill eller til og med VOTTER [;)] er visst en veldig god idé. Når det gjelder mat og drikke, osv, er jeg alltid i forkant, vi hadde faktisk vært på bakeri før vi tok t-banen hjem fra bhg i forgårs.. der prøvde jeg også å amme og sjekke bleia til Luna, men hun var visst ikke så sulten akkurat da, og bleia var tørr. Jeg lar meg nok litt for fort stresse av ikke å få skiftet bleie, både når det gjelder Alma og Luna! Og et sultent spedbarn uroer meg veeldig, må bare lære meg til å tenke at "det er ikke lenge igjen nå, og det er ikke SÅ lenge siden hun fikk mat sist, så hun lider nok ingen nød, det ordner seg".

I løpet av en lang dag og mange kriser, og en god del uttesting (når jeg har sagt nei, det vil jeg ikke at du skal gjøre, og hun nettopp derfor gjør det), er jeg ikke alltid like mild i stemmen.. men i dag klarte jeg i hvert fall å vri hjernen min litt mer for å løse opp i det, og det føltes bra. Dagen ble avsluttet veldig bra med at jeg leste Albert Åberg for henne ("Du er en luring, Albert Åberg!") og selv fikk latterkrampe. Da la hun nesa inntil min og lo skikkelig godt sammen med meg, lenge. Utrolig koselig! Så ja, en mye bedre dag i dag, og i dag føler jeg meg som en bedre mamma[;)] Dager som i går er heldigvis i fåtall. Men jeg må være meg slike dager bevisst, for jeg merker at det er mye mer utfordrende å være en god mamma om dagen nå som jeg har to og ta meg av og får mye mindre søvn.

Hallo! [:D]

lenge siden sist... har ikkje internett hjemme for tiden, så har vært veldig stilt fra denne kanten... men dropper innom når eg er i nærheten av internett [:)]

Vi koser oss om dagen når Benjamin sier flere og flere ord og setninger [:)] bare positivt fra barnehagen og vi leker hele dagen lang.. morsomt når han begynner å snakke mer og har sluttet å slå så veldig [:D]

eg og sambo prøver og prøver å bli gravid, men er vist vanskelig det merker eg... har gått en del måneder nå uten hell, men vi gir ikke opp [;)]

bilen vår vart forresten solgt i dag, til stor skuffelse fra min side.. har blitt glad i den gode mercen vår, men satser på at den bilen vi skal hente i morgen er grei nok.. slik er det når man har en gubbe som ikkje klarer å holde på en bil en stund [8D]

god bedring til alle syke [:)]

Back
Topp