god shampo for sensitiv hodebunn??

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP
Noen snille sjeler som veit om noe? har brukt den lime fagede sunsilken og den tåler jeg tydeligvis ikke.[:'(] (får vondt i "håret"/hodebunnen av den. pluss at jeg har bed head.. funker heller ikke[:'(] (den lilla som lukter smurf)[;)]

ORIGINAL: fairy

Jeg ville kjøpt en frisørsjampo for sensitiv hodebunn. Hvis du ikke er plaget med tørr/flassete hodebunn?

nie, det sliter jeg ikke med.[:)]

Den eneste shampooen jeg har tålt er den fra neutral. Fåes på apotek og i noen dagligvare.

jeg sliter med overfølsom hodebunn + psoriasiss og den eneste sjampo'n som fungerer for meg er kerastase sin flass sjampo

først må du finne ut om du er tørr, eller har flass. disse to problemene krever forskjellige produkter.

SP har en shampoo som heter Balance scalp, som er fin for en sensibel\tørr hodebunn.
Redken har en dandruff shampoo.

Lykke til[:)]

Head & Shoulders ?

Head & Shoulders bruker jeg, INGEN annen shampo som fungerer for meg. Har psoriasis, men flasser ingenting med denne... Har prøvd maaaaaaaaaaange frisørshampoer!!

ORIGINAL: murt

Head & Shoulders bruker jeg, INGEN annen shampo som fungerer for meg. Har psoriasis, men flasser ingenting med denne... Har prøvd maaaaaaaaaaange frisørshampoer!!

En i familien brukte den shampoen, jeg har klippet han mange ganger og håret har sett greit ut..etter mange års bruk med denne shampoen har han reagert helt plutselig ved å miste hår...denne shampoen er kanon sterk..vær forsiktig sier bare jeg :S

ORIGINAL: liseann

først må du finne ut om du er tørr, eller har flass. disse to problemene krever forskjellige produkter.

SP har en shampoo som heter Balance scalp, som er fin for en sensibel\tørr hodebunn.
Redken har en dandruff shampoo.

Lykke til[:)]

Kerastase har en for begge deler ;) Den er kanon bra

Når jeg får det går jeg rett på head & shoulders da er det borte etter noen dager :)

Dagligvareprodukter legger seg som ei hinne i hodebunnen og kan i mange tilfeller være direkte skadelig. Vil anbefale deg denne fra Redken, den er beroligende og mild.

http://www.redken.no/_no/_no/products/product.aspx?catcode=AXE_HAIR^F1_Haircare^F2_Scalp_Relief&topcat=F2_Scalp_Relief&prdcode=228

Hei, jeg har også det jeg kaller sensitiv hodebunn; om jeg bruker feil shampoo, eller har håret/hodebunnen vått for ofte, så har det veldig lett for å gjøre vondt, klø, osv. F.eks når jeg er hos frisør for klipp og farge og de vasker/skyller håret flere ganger i løpet av seansen, så blirjeg veldig hårsår på slutten. Samme hvis jeg skyller håret flere ganger i løpet av en dag eller to.

Den eneste shampooen som fungerer for meg er Natusan PH 5.5 eller hva den heter nå, fås kjøpt i enkelte dagligvarebutikker, men stadig færre dessverre.

Back
Topp