God søndag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Helgen er straks ferdig og vi har vært på svigerfar-besøk i helgen!
På torsdag fortalte vi T at han skal bli storebror og det ble latter, sinne OG tårer omtrent på en gang. 
Han ble kjempeglad og spent, men sint fordi han ikke klarte å se babyen (slik vi kan med klaffene i "I magen bor en baby") og deretter sønderknust fordi han må vente til etter sommeren med å få bli storebror

Men det gikk over, nå er han bare glad!
Svigerfar fikk ropt nyheten til seg før vi omtrent var inne døra da vi kom frem til sørlandet, det samme med kona hans og etterhvert den ene tanta som var innom!
VI fikk også møtt svigermor på vei hjem i dag som også teodor fikk gleden av å fortelle det til =) 
En veldig fin, men slitsom helg. Jeg blir bilsyk bare av å se på bilen, så jeg håper det blir en stund til vi skal kjøre så mye igjen!

Å, så herlig han er! Jeg skjønner så utrolig godt at han er utålmodig. Han blir nok en fantastisk storebror! 
Han skulle nesten få vært med på en ultralyd, han.. men jeg vet de ikke er så fan av det på sykehusene, og han hadde kanskje ikke skjønt hva han så heller. 

Høres ut som en fin, men tøff helg (vet så godt hvor fælt det er å være kvalm). 
Vi har vært på karneval i Grønland kirke i dag, hvor vi møtte kusina til Alma og svigerinna mi. Så gikk vi på kafé etterpå. Alma lyser alltid av glede sammen med kusina, som er tre år eldre. Det er helt fascinerende å se på. Og så hadde hun det så fint på karnevalet i bhg, hun spurte meg; "mamma, hvor lenge til det er karneval igjen?" 
Så da var det ekstra gøy at hun fikk vært på med to karneval i år. Så fikk hun tatt igjen det hun gikk glipp av i fjor:)

Ellers så trener jeg masse for tida. Gikk på ski 10 km igjen på torsdag kveld etter jentene hadde lagt seg, gikk en lang tur med vogn på fredag, og lørdag trente jeg en ny treningsvideo jeg har kjøpt med Jillian Michaels, den var tøff (varer 40 intense minutter). Veldig bra trening! 9,2 kg har jeg gått ned nå, det begynner å merkes, jeg håper jeg klarer i hvert fall 10. 

Han blir en fantastisk storebror! Da pappan sa at etter sommeren, når babyen har vokst seg stor og sterk nok, så kommer den til oss! Da så T på magen og sa, "ja, men den er jo her nå!" Hehe!

Herlig med skitur da! 
Jeg skal prøve meg på egentrening på Spenst i morgen, og håper veldig på en skitur i løpet av uken! Hadde vært herlig med en tur i frisk luft helt alene!

så moro for Teodor at han fikk fortelle nyheten :) regner med svigerfamilien ble glad? 
Nå skal ikke jeg være pessimistisk altså, men er jo ganske tidlig enda. Hva om noe skjer? Hvordan trur dere Teodor tar det? 

Svigers ble alle glad =) 
Skjønner spørsmålet ditt, det tror jeg det er flere som lurer på! 
For å være helt ærlig har vi tenkt mest på at vi ville fortelle han det på lik linje med alle de andre i familien, som vi ville ønsket å dele det med uansett hvilken vei det skulle gå. Så får vi eventuelt ta de bekymringene om det faktisk skulle bli aktuelt.

skjønner det :) Men det skal jo ikke gå galt. Dette skal jo gå helt fint, og lillesøster (:P) skal vokse seg stoooor og sterk i mamma sin mage :)

Haha, det er det Teo ønsker seg!
Håper ikke han blir skuffet om det blir en gutt til =)

åja han ønsker seg en lillesøster? det er jo ganske "unormalt". De fleste barn ønsker seg jo søsken av samme kjønn (har jeg inntrykk av hvertfall). Men jeg trur det er ei jente inni der jeg :)

Ja, det har han ettertrykkelig sagt han ønsker seg. Jeg spurte hva han sa om det ble gutt, men det ble det ikke sa han!
Jeg er veldig spent. 
Tenker egentlig gutt, siden formen er nesten identisk som da gikk med T, men det trenger jo ikke å ha noe å si..

God søndag! :)

Jeg tror Teodor blir en perfekt storebror. :)

I dag har vi først vært på karneval i kirken, og senere i bursdag til tante. Begge barna hylte ved tanken på å ta av seg kostymene, så det ble en karnevalsbursdag. :P Veldig koselig, helt til Felix fant en skoskje, og slo løs på tante. Det viste seg at han lekte at hun var en piñata...

Hehe, uff da! =) 

Så utrolig spennende det blir å se om det er gutt eller jente, Fru H! Jeg har på følelsen at du får en gutt til, men min magefølelse har aldri stemt, så ikke mye å stole på:)

Så tante var en piñata, Sukkertopp, tydelig at det har vært mye festligheter i det siste:) Utrolig hvordan de små overfører opplevelser videre i lek. Alma har lekt "reyes magos" (de hellige tre konger) helt siden 6. januar, og er fortsatt utrolig opptatt av jula, Blåfjell og nisseluer (skrek høylytt her en morgen da hun ville ha på rødnisselua som jeg hadde pakket bort for lenge siden..)
Det hørtes jo litt vondt ut for tante, men ellers må man jo si at han har god fantasi og innlevelsesevne:)

Sukkertopp skrev:
God søndag! :)

Jeg tror Teodor blir en perfekt storebror. :)

I dag har vi først vært på karneval i kirken, og senere i bursdag til tante. Begge barna hylte ved tanken på å ta av seg kostymene, så det ble en karnevalsbursdag. :P Veldig koselig, helt til Felix fant en skoskje, og slo løs på tante. Det viste seg at han lekte at hun var en piñata...

haha nå lo jeg skikkelig høyt her :P 

Ja, utrolig hvordan alt skal lekes. Julen er ikke helt ferdig her heller, innimellom leker vi fremdeles juleleker. Kan ikke forstå hvorfor du har pakket bort rødnisselua. ;P Det var dåp i kirken i dag også, og Felix har lekt prest og døpt søskenbarnet på 6 mnd om og om igjen i kveld. Lillesøster har mye av det samme. De sto lenge i vinduet og fulgte med på søppelbilen her en dag. Etterpå lekte hun med duplo-søppelbilen i nesten en time. Puttet duploklosser i søppeldunken, og tømte opp i søppelbilen. Om og om igjen. 

Tante tålte det veldig bra tror jeg. Jeg blir bare litt oppgitt når jeg må forklare at det ikke er lov til å slå folk selv om de er en piñata, mens halve slekten (inkludert tante) ler og ler. Den andre halvdelen enten forteller hvor ille det er, lurer på hva han faktisk sier, eller lokker med at de skal lage en ekte piñata til ham en dag. Ikke lett å oppdra barn med alt for mange hjelpere.

Jeg kjøpte masse rosa klær de første månedene da jeg var gravid med Felix, og var overbevist om at lillesøster var gutt helt til jeg fikk vite det motsatte. Jeg skal ikke prøve å gjette om Teodor får en lillesøster eller lillebror. :P

Hehehe!
Jeg trodde også T var jente, før odrinær UL.
Så jeg skal heller ikke gjette tror jeg

skal dere vite kjønn på UL? og får vi nysgjerrige vite?

(Husker da du gikk med T, så var ikke mannen din hjemme, så du ville ikke (forståelig) fortelle oss kjønnet før du hadde fått snakket med han)

Hehe, ja det var spesielt det, jeg ventet til han var kommet hjem, gjorde jeg ikke?
Vi er altfor nysgjerrige til å ikke ville vite kjønn, og det kommer nok ikke til å være hemmelig når vi vet det heller =)
Apropos å ha med barn på ul tror jeg nok kanskje vi kan vurdere å ha med T på ordinær da vi skal på en ul før det slik at vi vet alt er i orden. 
Min mor jobber på barsel, og vi kjenner mest sannsynlig jordmoren som skal da ordinær ul, jeg regner med det går greit =) 
Hvis ikke så får han jo se bilder :)

Fru H: så koselig for Theodor å få fortelle. Godt å høre at alle ble glade :)

Almara: Så flink du er som orker skitur etter barna er i seng. Du gjør en kjempejobb med slankingen altså :)

Sukkertopp: så artig med karnevalsgudstjeneste og -bursdag :) Skjønner at det med tanten ble litt mye, men utrolig oppfinnsomt da :)

Vi har vært på forsinket morsdagsfeiring hos min farmor idag:) Det er intimt og koselig med rundt 30 familiemedlemmer (deriblant 6 barn) i hennes 60 kvm store leilighet :) vi fikk visst fram Eveline som gikk fra fang til fang :)

De to siste kveldene har vi merket at hun bare har sovet i lekegrinda eller på oss, og bare våknet for mat. Så ikveld ble hun badet samtidig som Amelia og lagt i halv ni tiden i vogga på soverommet vårt. Hun sovnet og sover fortsatt, så regner med det bare blir mat og videre soving når vi legger oss.

Litt deilig, men litt rart også, at hun var klar for tidlig legging så tidlig :) Amelia var 3 mnd før hun begynte med det :)

Koselig med bursdagsfeiring da! =)
Og så herlig med sovebaby!!
Håper det varer =)

Back
Topp