god natta sanger

tuppetupp

Gift med forumet
hvilke synger du til barnet ditt før legge tid? [:)]

Ingen spesielle godnatt sanger, men synger bjørnen sover, bestemor skogmus vise (eller hva den nå heter), lille kattepus, ole brumm, ro ro ro din båt, ro ro til fiskekjær, små rompetroll. Sikkert flere og. Synger det hun ber om. Og etter vi har sunget setter vi på cd med De viktige barnesangene - godnattsanger av Kristin Folkvord Pedersen. Syns den er veldig bra [:)]

ho vel to først, så dei varierer, så ber me kveldsbøn og syng "ein fin liten blome"

"når jeg legger meg til hvile", "tror du Ole lukkeøye kommer nå" og "Kjære Gud jeg har det godt" er de 3 vi veksler mellom. 

Da han var baby sang jeg So ro lillemann[:)]..var den eneste sangen han ble helt rolig av, men tok alikevell litt tid før han sovnet. Funket egentlig best tilslutt å bare la han sovne av segselv så synger ikke til han nå lengre

hu får velge to stk. blir oftest trollmor og lille pusekatt.

i går kveld satt eg barnevakt på 4 tanteunger, der er det kjære gud til alle fire[:)]

Vi synger Trollmor, ro ro til fiskjeskjær, Kjære Gud jeg har det godt, Blåmann blåmann og litt forskjellige[:)]

Vi synger ingenting vi[8|] Bare legger han ned, sier jeg elsker han mens jeg stryker han over håret, og så går jeg ut[:)]

Her går det mest i blåmann blåmann bukken min,jeg har ei tulle,den fyrste song,jeg folder mine hender små,kjære gud jeg har det godt og trollmor[:)]

han velger tre.. går som oftest i bæbæ lillelam, mikkel rev og trollmor... men innimellom spør han om alle mulige sanger jeg ikke husker/kan![&:]

Da blir det litt improviseringer, som så oftest blir bemerket med at det er feil[X(][;)]

Her er det den samme hver kveld, Hvem kan segla... [:)]

Er vel ikke en nattasang sånn sett, men han har blitt rolig når vi har sunget den fra han var helt liten, og så har det blitt sånn. [:)]

"Kjære Gud jeg har det godt..."

"Olle Bolle"

"Når trollmor har lagt sine 11 små troll"

Dette er vel de som går igjen...[:)]

Men nå er han ikke så opptatt av synging..vil heller ha et nattaeventyr

Til snuppa synger jeg "vi har en tulle", til minsten synger jeg "so-ro lillemann" og kanskje "bæ bæ lille lam"
Til de begge synger jeg "blinke lille stjerne" og en sang fra go'boken sin godnattsangbok. Den er så fin! 

Back
Topp