Idag skal jeg prøve å få vaska litt her. Kjøpte julegardiner til kjøkkenet igår så de skal få komme opp idag.
Har ikke hatt julefølelse i det hele tatt enda, men seint i går kveld bakte jeg og Snuppa sandnøtter og da kom jula snikendes inn i sjela mi. Var ferdig å bake kl 12 inatt, kan tro Snuppa var trøtt da hun skulle på skolen idag! Men hun kan takke seg sjøl, sandnøtter var det eneste hun ville ha med på avslutninga på skolen idag. Det er det beste hun vet! Og hun ville svært gjerne være med å bake dem, sjøl om det ble seint.
Dessuten må jeg nok til byen å handle en gang til, tenkte jeg skulle få unna alt igår, men så glemte jeg å kjøpe skjorta til Lillemann som jeg hadde hengt av i en butikk. Fant den dødsstilige dressen til han på cubus tror jeg det var. Svart dressbukse, rosa penskjorte og svart vest. Men de hadde selvfølgelig ikke ei eneste bukse i 98 da. Så da blir det bare skjorta og ei nesten pen bukse fra en annen butikk.
Dessuten har jeg igjen noen gaver enda.
Det var foresten grusomt å handle i julestyret i byen med tre barn på slep. Det toppa seg da Frøkna fant ut at hun var sulten og ville ha mat NÅÅÅÅ, akkurat da Snuppa var i prøverommet og prøvde julekjole. Og Lillemann, mot sin vilje, hadde blitt plassert i fotenden av vogna til Frøkna fordi han bare stakk av og jeg var lei av å løpe ut av butikken og huke tak i han annethvert minutt. Så fant jeg ikke smokken til Frøkna og ga henne da Lillemann sin, tenkte at så heldig jeg var som fant hans smokk, nå blir det bra. Men det ble det jo slettes ikke da, for Lillemann syntes det var fryktelig urettferdig at hun skulle ha hans smokk! Og tok den fra henne hele tiden. Dermed hadde jeg to små som hylte i vogna der...
Nei nå roper Frøkna på meg fra gulvet her... Lillemann har foresten ikke våkna enda, han som pleier å våkne såå tidlig! Tror det tok på med bytur på han igår...