God morgen onsdag!

Jo for all del! Les i vei:p
Men sier bare at jeg ikke er enig i at søvn under en time ikke hjelper barnet å lade opp batteriene! Når min unge kun sov 30-45min i slengen de første 6 månedene, og hun alltid har vært smørblid på dagtid! ;) nå sover hun 1-1,5 time på morran og 30 minutter på ettermiddagen, så tror vi nærmer oss en blund om dagen snart! Men akkurat nå er en kort lur på ettermiddagen det som skal til for å få humøret hennes opå igjen:)

*Surfer mobilt*

Det er ofte litt anderledes med nyfødte også da =)
Men er det ikke som oftest litt slik med forskjellige teorier om barn? Man plukker og mikser litt etter hva som passer og fungerer best i hvert enkelt tilfelle =)
Men dette er den første forfatteren som har skrevet om søvn som har åpent skrevet at man kun skal følge de rådene som føles riktig for seg og sitt barn (av de jeg har lest da!)
De fleste antre "ekstreme" er veldig rigide på hva som fungerer for god søvn!

Vi holdt på rutinene i ferien, og brydde oss fint lite om hva de andre vi ferierte sammen med sa og mente;)
Hermine fikk mat og søvn til sine faste tider, og vi planla aktivitetene våre rundt det! Det endte jo med at enkelte ting kunne vi da ikke gjøre sammen med gruppa, men så hadde vi til gjengjeld blid og fornøyd unge hele ferien:D;)
Bror og svigersøs har ei jente på 1,5 år, og når de selv droppa lunsj og spiste sein middag fikk ikke ungen noe heller. Så en dag hadde det gått 11timer mellom måltidene til ungen:eek: og ennå presterte de å kommentere at jeg gikk fra min egen mat under middagen for å lage kveldsgrøt "kan hun ikke vente til du har spist" fikk jeg høre. Svarte bare at nei, ungen min er sulten NÅ og da får hun mat nå! :p;)

*Surfer mobilt*

wow 11 timer :eek: Jeg passer alltid på at ungene får mat etter det har gått 3-4 timer siden forige måltid! Hvertfall med Liana, for Emira er så stor at man evt kan spørre om hun er sulten osv.. og med hun må det helst gå minst 4 timer mellom hvert måltid :P men jeg er som deg, velger heller å gi barnet maten og søvnen de trenger og pleier å ha, enn å ta mine behov først.. om jeg hopper over et måltid selv, så passer jeg på at jentene får mat hvertfall :P:) hehe..

Det er jo relativt - som Marian beskriver fungerer det bra hos dem.
Men forfatteren snakket om søvnsykluser, at babyene (og voksne) går gjennom forskjellige faser og at på under en time rekker de ikke å komme i virkelig dyp søvn, derfor mente hun at det ikke kunne regnes inn i totale mengden søvn på et døgn.
Det stemmer ganske bra med hvordan vi oppfatter Lillebror.
Før jeg begynte å lese begynte vi jo å legge han inne på dagtid før ferien da han våknet så fort av å sove ute og tydelig ikkev ar uthvilt!

Ja det er nok forskjellig fra person til person.. men har hørt om dette du sier, noe som kalles REM-søvn eller noe, og man må inn i flere "nivåer/faser" for å komme til den virkelige dype søvnen.. men sikkert forskjellig hos folk hvor lang tid det tar kansje?

Ja det er nok forskjellig fra person til person.. men har hørt om dette du sier, noe som kalles REM-søvn eller noe, og man må inn i flere "nivåer/faser" for å komme til den virkelige dype søvnen.. men sikkert forskjellig hos folk hvor lang tid det tar kansje?
Helt sikkert :-)

Da var inngangspartiet malt:D hihi.. Mannen har satt igang med middagen. Blir ovnsbakte kyllinglår, gulrøtter, løk og tomater:) Blir bearnaise uten melk i og ris til:) Straks hente jentene i bhgen også:)

Kom hjem til guttene som hadde hatt en super natt. Flaske kl 01 og flaske kl 06.30 og sløving i sengen til 07.30!
Men så viser det seg at Lillebror har feber, stakkar! Kanskje det er medvirkende til at han sov så innihampen godt!
Nå sover han dupp etter å ha fått masse pupp :D
Håper han sover av seg litt feber!!!!

Uff da, ikke noe godt med feber:(
God bedring til Eskil<3

God morgen :)
Gratulerer med 6-åring i hus. Skjønner godt at hun var stolt idag :)

Vi skal mest sannsynlig til aqua palace å bade idag. Hvis gubben orker,slitsomt å være i masse aktivitet og sol når man ikkr spiser å drikker. Føler meg så slem,når jeg drikker iskald drikke foran han.
Så,prøver å gjøre det litt diskret :) Fikk sovet til kl 9 idag,ungene våknet 06.10 og pappaen koste seg med de. Lagde eggerøre og så på barnetv og har lekt masse :)
Wael kastet opp masse igjen igår kveld,over hele senga. Morro. Stakkars... er sp fælt når de ikke er i form. Og jeg som har ekstremt angst for oppkast og lukt osv :-(

Var hos en magespesialist på mandag. Men,han sa han var frisk.... hmm... håper han blir bra snart :) ha en fin dag jenter.

Sent from my GT-I9300

Stakkars liten, håper han føler seg litt bedre uttover dagen:-)

Lillemann er nok ikke helt i form nei, selvom vi ikke skjønte at han hadde feber pga godt humør i morges!
Han våknet etter under en times søvn og hylgråt!
At han er syk, og at jeg har lest i den nye boken at dagsoving undet en time ikke bør regnes med i døgnets totale søvn barnet får, gjorde at jeg jobbet litt for å få han til å sovne igjen. Vugget han i armene mine, så gikk det til slutt. Men jeg turte ikke flytte han til sprinkelsengen, så her sitter jeg :)
BFAD3CDA-01CF-4FF7-9D14-ABEB94EEA477-2550-000002C2F92BE8FE_zps86197215.jpg

En veldig hyggelg avveksling fra å sitte i stuen da :D

Stakkars liten, håper han blir bedre snart. Så bra at nattvakta gikk fint:-)

Det er jo relativt - som Marian beskriver fungerer det bra hos dem.
Men forfatteren snakket om søvnsykluser, at babyene (og voksne) går gjennom forskjellige faser og at på under en time rekker de ikke å komme i virkelig dyp søvn, derfor mente hun at det ikke kunne regnes inn i totale mengden søvn på et døgn.
Det stemmer ganske bra med hvordan vi oppfatter Lillebror.
Før jeg begynte å lese begynte vi jo å legge han inne på dagtid før ferien da han våknet så fort av å sove ute og tydelig ikkev ar uthvilt!
MEN hvis det stemmer at man ikke blir uthvilt uten REM-søvn, hvordan kan det da ha seg slik at 20 minutters søvn på ettermiddagen er det som skal til for å bli opplagt om man er trett? Jeg tenker at kroppen blir tyngre om man kommer inn i REM-søvnen, og at man kan bli likeså uthvilt om man våkner før man kommer inn i den dype søvnen!

Jeg er på jobb, igjen :p
Endelig har vær som føles som sommer:D:rolleyes: kan i det minste ha shorts på:p
Hermine er forkjøla, igjen, nå hoster hun noe voldsomt og det surkler i brystet hennes :( mamma syntes det hørtes ut som astma/allergihoste :oops: så vi må nok ta oss en tur til legen! Siden det er tredje forkjølelse på en måned:confused: mamma sa min bror hadde barneastma, og han var forkjøla hele tiden som liten:(

*Surfer mobilt*

Stakkars lita:(

Noen som vet hvordan man legger til en venn?

MEN hvis det stemmer at man ikke blir uthvilt uten REM-søvn, hvordan kan det da ha seg slik at 20 minutters søvn på ettermiddagen er det som skal til for å bli opplagt om man er trett? Jeg tenker at kroppen blir tyngre om man kommer inn i REM-søvnen, og at man kan bli likeså uthvilt om man våkner før man kommer inn i den dype søvnen!
Godt mulig det. Jeg skrev bare hva hun tenkte jeg ;) og så er det kanskje forskjell på babyer og voksne.
Jeg blir ikke uthvilt av små dupper, men andre blir kanskje det.
Hun snakket forresten ikke bare om to typer søvn (dyp søvn og REM-søvn.) det er flere faser. Men jeg gidder ikke å sitere hele boka for få frem poenget :-p det funker på Lillebror.

Vi holdt på rutinene i ferien, og brydde oss fint lite om hva de andre vi ferierte sammen med sa og mente;)
Hermine fikk mat og søvn til sine faste tider, og vi planla aktivitetene våre rundt det! Det endte jo med at enkelte ting kunne vi da ikke gjøre sammen med gruppa, men så hadde vi til gjengjeld blid og fornøyd unge hele ferien:D;)
Bror og svigersøs har ei jente på 1,5 år, og når de selv droppa lunsj og spiste sein middag fikk ikke ungen noe heller. Så en dag hadde det gått 11timer mellom måltidene til ungen:eek: og ennå presterte de å kommentere at jeg gikk fra min egen mat under middagen for å lage kveldsgrøt "kan hun ikke vente til du har spist" fikk jeg høre. Svarte bare at nei, ungen min er sulten NÅ og da får hun mat nå! :p;)

*Surfer mobilt*
Sånn er jeg også.. Hun kommer først.:)
Har, for andre dagen på rad foreslått middag kl.17 - SENEST kl. 17.30. Fikk klarsignal på dette i dag, og siden vi skulle tilbake til hotellet, mens resten av gjengen skulle spille minigolf etter en tur på badeland i dag, skulle vi se etter en grei restaurant. Sendte mld til svigermor om at det var vanskelig å finne noe som passa til alle, og fikk svar kl.16 om at vi kunne se på det sammen når de kom hjem og at de skulle ta kontakt. Kl.17.50 kom de.. Jeg blei så irritert at jeg boikotta hele greia! Dette er andre dagen på rad vi ikke fikk deltatt på middag fordi det blir for seint.. Syns det er dårlig gjort å ikke kunne ta litt mer hensyn når vi blir enige om å spise seinest 17.30 ! Skjønner at svigerinna har flere barn, men vi er her vi også!!

Så i morra drar vi ut og spiser for oss selv i 16-17tida.:)

Sånn er jeg også.. Hun kommer først.:)
Har, for andre dagen på rad foreslått middag kl.17 - SENEST kl. 17.30. Fikk klarsignal på dette i dag, og siden vi skulle tilbake til hotellet, mens resten av gjengen skulle spille minigolf etter en tur på badeland i dag, skulle vi se etter en grei restaurant. Sendte mld til svigermor om at det var vanskelig å finne noe som passa til alle, og fikk svar kl.16 om at vi kunne se på det sammen når de kom hjem og at de skulle ta kontakt. Kl.17.50 kom de.. Jeg blei så irritert at jeg boikotta hele greia! Dette er andre dagen på rad vi ikke fikk deltatt på middag fordi det blir for seint.. Syns det er dårlig gjort å ikke kunne ta litt mer hensyn når vi blir enige om å spise seinest 17.30 ! Skjønner at svigerinna har flere barn, men vi er her vi også!!

Så i morra drar vi ut og spiser for oss selv i 16-17tida.:)
Hææææ
Så utrolig korttenkt og dårlg gjort. Hva sier gubben da?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Hææææ
Så utrolig korttenkt og dårlg gjort. Hva sier gubben da?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Utrolig dårlig gjort ovenfor dere..
Dra heller ut å spis på egenhånd,så får dere mat til tiden som passer dere :-)

Holder oss på rutinene her nede. Ungene har godt av det,og vi foreldrem trenger alenetid på kvelden også :-) Så er veldig enig med dere.

Sent from my GT-I9300

Ungene er slitne etter badeland idag. Utrolig fint sted. Klarte å glemme tlf :-( Tok seg et bad når vi kom hjem. Før leggetid :-)

Sent from my GT-I9300

Vedlegg

• 1374688790655.jpg
    1374688790655.jpg
    31,8 KB · Visninger: 14
  • 1374688806531.jpg
    1374688806531.jpg
    42,7 KB · Visninger: 14
Back
Topp