God morgen onsdag!

God morgen :-)
Gratulerer med 6-åring i hus. Skjønner godt at hun var stolt idag :)

Vi skal mest sannsynlig til aqua palace å bade idag. Hvis gubben orker,slitsomt å være i masse aktivitet og sol når man ikkr spiser å drikker. Føler meg så slem,når jeg drikker iskald drikke foran han.
Så,prøver å gjøre det litt diskret :-) Fikk sovet til kl 9 idag,ungene våknet 06.10 og pappaen koste seg med de. Lagde eggerøre og så på barnetv og har lekt masse :-)
Wael kastet opp masse igjen igår kveld,over hele senga. Morro. Stakkars... er sp fælt når de ikke er i form. Og jeg som har ekstremt angst for oppkast og lukt osv :-(

Var hos en magespesialist på mandag. Men,han sa han var frisk.... hmm... håper han blir bra snart :-) ha en fin dag jenter.

Sent from my GT-I9300

Vedlegg

• 1374656663956.jpg
    1374656663956.jpg
    38,4 KB · Visninger: 15
God morgen jeinte :-)

Fie å eg sto opp i 7 tia :-) og vi ha leka å spist frokost! Så no søv ho igjen, og eg ha fått dusja å lagt meg i sooola :cool:

I dag ska eg på nav me nån papira, og utn om dt så har vi ingen plana, bære kos åss i sola :-)

<3 Fie Elise <3

God morgen :)

Vi skal mest sannsynlig til aqua palace å bade idag. Hvis gubben orker,slitsomt å være i masse aktivitet og sol når man ikkr spiser å drikker. Føler meg så slem,når jeg drikker iskald drikke foran han.
Så,prøver å gjøre det litt diskret :) Fikk sovet til kl 9 idag,ungene våknet 06.10 og pappaen koste seg med de. Lagde eggerøre og så på barnetv og har lekt masse :)
Wael kastet opp masse igjen igår kveld,over hele senga. Morro. Stakkars... er sp fælt når de ikke er i form. Og jeg som har ekstremt angst for oppkast og lukt osv :-(

Var hos en magespesialist på mandag. Men,han sa han var frisk.... hmm... håper han blir bra snart :) ha en fin dag jenter.

Sent from my GT-I9300
Er ikke noe han spiser som han ikke tåler da? Stakkar liten!
Nei, du får vise sympati og faste med mannen din :p Neida!

God morgen jeinte :)

Fie å eg sto opp i 7 tia :) og vi ha leka å spist frokost! Så no søv ho igjen, og eg ha fått dusja å lagt meg i sooola :cool:

I dag ska eg på nav me nån papira, og utn om dt så har vi ingen plana, bære kos åss i sola :)

<3 Fie Elise <3
Så deilig med lite planer!

Lillemann er nok ikke helt i form nei, selvom vi ikke skjønte at han hadde feber pga godt humør i morges!
Han våknet etter under en times søvn og hylgråt!
At han er syk, og at jeg har lest i den nye boken at dagsoving undet en time ikke bør regnes med i døgnets totale søvn barnet får, gjorde at jeg jobbet litt for å få han til å sovne igjen. Vugget han i armene mine, så gikk det til slutt. Men jeg turte ikke flytte han til sprinkelsengen, så her sitter jeg :)
BFAD3CDA-01CF-4FF7-9D14-ABEB94EEA477-2550-000002C2F92BE8FE_zps86197215.jpg

En veldig hyggelg avveksling fra å sitte i stuen da :D

Lillemann er nok ikke helt i form nei, selvom vi ikke skjønte at han hadde feber pga godt humør i morges!
At han er syk, og at jeg har lest i den nye boken at dagsoving undet en time ikke bør regnes med i døgnets totale søvn barnet får, gjorde at jeg jobbet litt for å få han til å sovne igjen. Vugget han i armene mine, så gikk det til slutt. Men jeg turte ikke flytte han til sprinkelsengen, så her sitter jeg :)

Hehe, du skal ikke tro på alt du leser da:p;) Her er soving på 45min heeelt normalt, og hun blir uthvilt av det!!! Da teller det virkelig som en lur og jeg bruker IKKE tid på å få henne til å sove mer, da blir både hun og jeg frustrert og sint! ;)

God bedring til lilletassen! Han sov godt der:)

*Surfer mobilt*

Hehe, du skal ikke tro på alt du leser da:p;) Her er soving på 45min heeelt normalt, og hun blir uthvilt av det!!! Da teller det virkelig som en lur og jeg bruker IKKE tid på å få henne til å sove mer, da blir både hun og jeg frustrert og sint! ;)

God bedring til lilletassen! Han sov godt der:)

*Surfer mobilt*
Men det må da gå an å lese seg opp litt når man prøver å få en bedre struktur på soving og teste ut rådene uten å avskrive det med en gang?
Han sovnet jo, var tydelig ikke ferdig med å sove ;)

Så godt å høre at nattevakta gikk bra.:) Ha en velfortjent og god dags søvn når du kommer hjem!

Her hst vesla våkna 05.30 de siste dagene, men vi slumrer i senga sammen alle tre.. Skal snart ordne oss og gå ned til frokost nå.
I går kosa vi oss på stranda ved Rocksjön hele dagen, i sol og gode temperaturer. Vi måtte kjøpe oss take -away og spise på rommet, da vesla var klar for senga mens resten av følget ville ut og spise. Syns middag kl.18 blir for seint når Jenny legger seg 19-19.30..
Vi har ikke ikke hørt noe som helst om festivalen, så vi venter i spenning..;)
Var spent på å høre oppdatering om ferien deres ja! :D:p
Synes også middag kl 18 er seint, da vi var på ferie drev de vi ferierte sammen med å planla middag kl 19 hver dag. Ble kjempefrustrerende for oss som var midt i legginga da! :mad: så endte med at vi tok snupsi med oss å spiste på restaurant til normal middagstid i 16-tiden hver dag;)

*Surfer mobilt*

Det høres litt kjent ut, bortsett fra at Lillebror pleier å være tett og forkjølet lenge i strekk før han blir bedre.
Hun har jo akkurat blitt kvitt plagene fra forrige runde, så er det påan igjen:( men nå er hun ikke snørrete! Bare hoster og surkler:oops: sa til mannen at han må passe godt på å høre etter om hun får piping i brystet og om hun blir tungpustet, da må vi kontakte lege umiddelbart! Har jo selv astma, så kam heldigvis symptomene på anfall godt;)

*Surfer mobilt*

Hun har jo akkurat blitt kvitt plagene fra forrige runde, så er det påan igjen:( men nå er hun ikke snørrete! Bare hoster og surkler:oops: sa til mannen at han må passe godt på å høre etter om hun får piping i brystet og om hun blir tungpustet, da må vi kontakte lege umiddelbart! Har jo selv astma, så kam heldigvis symptomene på anfall godt;)

*Surfer mobilt*
Ja, greit å følge med. Stakkars liten. Husker godt hvor ekkelt det var da Lillebror ble så tett i vinter :(

Helt enig!! Skjønner jo at hun blir trøtt og sliten når rutinene blir brutt i fht måltider, dubber og sengetid, og jeg skulle gjerne holdt mer fast på rutinene i ferien. Søstra til mannen har fem barn og får mest å si siden hun har flest. Hun er ikke like bevisst på rutiner som meg, og blir med på det som er av aktiviteter - uavhengig av fem barn.
Vi holdt på rutinene i ferien, og brydde oss fint lite om hva de andre vi ferierte sammen med sa og mente;)
Hermine fikk mat og søvn til sine faste tider, og vi planla aktivitetene våre rundt det! Det endte jo med at enkelte ting kunne vi da ikke gjøre sammen med gruppa, men så hadde vi til gjengjeld blid og fornøyd unge hele ferien:D;)
Bror og svigersøs har ei jente på 1,5 år, og når de selv droppa lunsj og spiste sein middag fikk ikke ungen noe heller. Så en dag hadde det gått 11timer mellom måltidene til ungen:eek: og ennå presterte de å kommentere at jeg gikk fra min egen mat under middagen for å lage kveldsgrøt "kan hun ikke vente til du har spist" fikk jeg høre. Svarte bare at nei, ungen min er sulten NÅ og da får hun mat nå! :p;)

*Surfer mobilt*

Vi holdt på rutinene i ferien, og brydde oss fint lite om hva de andre vi ferierte sammen med sa og mente;)
Hermine fikk mat og søvn til sine faste tider, og vi planla aktivitetene våre rundt det! Det endte jo med at enkelte ting kunne vi da ikke gjøre sammen med gruppa, men så hadde vi til gjengjeld blid og fornøyd unge hele ferien:D;)
Bror og svigersøs har ei jente på 1,5 år, og når de selv droppa lunsj og spiste sein middag fikk ikke ungen noe heller. Så en dag hadde det gått 11timer mellom måltidene til ungen:eek: og ennå presterte de å kommentere at jeg gikk fra min egen mat under middagen for å lage kveldsgrøt "kan hun ikke vente til du har spist" fikk jeg høre. Svarte bare at nei, ungen min er sulten NÅ og da får hun mat nå! :p;)

*Surfer mobilt*
OI, ja, snakk om å bare se seg selv og være i ekstrem feriemodus da :(
Så synd for ungene at det blir slik!

OI, ja, snakk om å bare se seg selv og være i ekstrem feriemodus da :(
Så synd for ungene at det blir slik!
Ja, jeg ble kjempesint! Småbarn MÅ få mat, uansett hva man selv tar seg til! Men orka ikke å si noe, er ikke så glad i å kommentere slikt til andre;):p

*Surfer mobilt*

Ja, jeg ble kjempesint! Småbarn MÅ få mat, uansett hva man selv tar seg til! Men orka ikke å si noe, er ikke så glad i å kommentere slikt til andre;):p

*Surfer mobilt*
Nei det skjønner jeg, man får passe på seg selv og sine i første omgang!
Jeg ble ganske irritert over all fartingen og dårlig planlegging på slutten og gav uttrykk for det på vegne av VÅRE barn. Var jo ingen andre barn der med oss heller da. Virket som de tok hintet, dagen etterpå ble jeg spurt når det passet for OSS å ha middag ;)

Men det må da gå an å lese seg opp litt når man prøver å få en bedre struktur på soving og teste ut rådene uten å avskrive det med en gang?
Han sovnet jo, var tydelig ikke ferdig med å sove ;)
Jo for all del! Les i vei:p
Men sier bare at jeg ikke er enig i at søvn under en time ikke hjelper barnet å lade opp batteriene! Når min unge kun sov 30-45min i slengen de første 6 månedene, og hun alltid har vært smørblid på dagtid! ;) nå sover hun 1-1,5 time på morran og 30 minutter på ettermiddagen, så tror vi nærmer oss en blund om dagen snart! Men akkurat nå er en kort lur på ettermiddagen det som skal til for å få humøret hennes opå igjen:)

*Surfer mobilt*

Nei det skjønner jeg, man får passe på seg selv og sine i første omgang!
Jeg ble ganske irritert over all fartingen og dårlig planlegging på slutten og gav uttrykk for det på vegne av VÅRE barn. Var jo ingen andre barn der med oss heller da. Virket som de tok hintet, dagen etterpå ble jeg spurt når det passet for OSS å ha middag ;)
Så bra! Sånn er svigers her også!middag legges alltid til kl 18/19 (bestandig) så vi måtte si at om vi skal spise MED Hermine må vi spise senest 17, og skal vi spise senere må det være etter legging kl 19.30! ;)

*Surfer mobilt*

Ja, han virker ikke noe syk ellers. Mulig han blir tett ganske snart da, at det er derfor. Håper ikke det er ørene eller noe slikt...

Nei uff, ørevondt er ikke noe godt :(

God morgen :)

Så,prøver å gjøre det litt diskret :) Fikk sovet til kl 9 idag,ungene våknet 06.10 og pappaen koste seg med de. Lagde eggerøre og så på barnetv og har lekt masse :)

Var hos en magespesialist på mandag. Men,han sa han var frisk.... hmm... håper han blir bra snart :) ha en fin dag jenter.

Sent from my GT-I9300

Forstår deg godt når det kommer til oppkast:eek: Ungene kan nesten få hva som helst for min del (av vanlige sykdommer), bare det ikke er oppkast :P Får håpe det ikke fortsetter sånn hos dere :( Ikke noe gøy når man heller ikke vet hva det kommer av!

BFAD3CDA-01CF-4FF7-9D14-ABEB94EEA477-2550-000002C2F92BE8FE_zps86197215.jpg

Dakkar lille gutten :( Synd han ikke er frisk.. Håper det går over snart ;)
hehe ser jo ikke ut som en dårlig avveksling akkurat :P

Jeg visste ikke om dette med barnets søvn under 1 time:eek: står det hvorfor man ikke bør regne med det da?

Dakkar lille gutten :( Synd han ikke er frisk.. Håper det går over snart ;)
hehe ser jo ikke ut som en dårlig avveksling akkurat :p

Jeg visste ikke om dette med barnets søvn under 1 time:eek: står det hvorfor man ikke bør regne med det da?
Det er jo relativt - som Marian beskriver fungerer det bra hos dem.
Men forfatteren snakket om søvnsykluser, at babyene (og voksne) går gjennom forskjellige faser og at på under en time rekker de ikke å komme i virkelig dyp søvn, derfor mente hun at det ikke kunne regnes inn i totale mengden søvn på et døgn.
Det stemmer ganske bra med hvordan vi oppfatter Lillebror.
Før jeg begynte å lese begynte vi jo å legge han inne på dagtid før ferien da han våknet så fort av å sove ute og tydelig ikkev ar uthvilt!

Back
Topp