God mor?

Tine_mor

Elsker forumet
Hva gjør man visst enn ser at venninnen deres ikke er en god mor? Har en venninne som var veldig ung da hun fikk den nydligste jenten. Jenten er snart to år nå. Eg vet venninnen min mener alt godt,men tror ikke hun vet hvordan man oppdrar en unge. eks:ungen er oppe til halv 12/12 i helgene. Spiser masse snop og ikke så mye sunn mat! Hun kan ikke legge hun uten at moren må ligge ved hennes side i 3 timer. Hun er oppe til 10 tiden i hverdagene. Har flere eks,men listen blir så lang. Så kommer mitt spørsmål. Ville dere sagt i fra? Tenker på ungen og på moren!

Jeg ville prøvd å forklare på en ordentlig måte....

Men jeg ville sagt det på en måte som hun ikke oppfatter som en irettesettelse! Liksom ymtet frampå hvordan du syntes det burde være og hvorfor!

Har prød det,men er så redd hun skal bli fornærmet. Hun er halvveis alenemor.. faren bor der.. men han hjelper ikke mye til(drittsekk[:@] ) ser hun prøver så hardt,men får det ikke til. Får vel bare prøve engang til. Si det på en fin måte[:)]

Hvis det ikke fungerer å si det på en ordentlig måte, ville jeg gått litt hardere frem...

Man må jo tenke på barnas beste, og det er absolutt ikke sunt for dem å leve sånn.
Det er nå min mening hvertfall!

Hun vil nok bli sint,Ingen liker å få høre at man oppdrar barn/dyr feil, men vi alle tenker nok over hva som har blitt sagt til oss og tar det i betraktning.(håper jeg da[;)])

Kansje venninna di ikke har det så veldig greit? Etter alt du sier om ekser, dårlig barnefar osv... Kansje du skal snakke litt med hun om hvordan hun har det?

Men selvsakt skal man tenke på barnas beste, men de problemene du nevner syns jeg reflekterer over at hun kansje ikke har det så bra. Hun har tydeligvis ikke skikkelige rutiner (måltider, døgnryttme osv).

Å det er veldig lett å oppdra andre sine barn...det har vell vi alle vært borti [;)]

Syns det er flott at du engasjerer deg, å ikke lukke øynene.

Kathrine

Sånt er ikke lett...
Men stakkars jentunge da![&:]
Er hun i barnehage eller bare hjemme...
Skjønner jo at moren ikke har det helt bra,men synes å høre det kankje går litt mye uvitende/unødvendig utover lille jenta!
Prat med henne,i værstefall så får du si at du kontakter barneverent om ikke ho skjerper seg. En kan jo ikke gå rundt å være vitne til at et barn har det slik...
Eventuelt så kanskje ho og jentungen kan komme seg på et mødrehjem,da er det fine muligheter for å komem på rett kjøl!!![;)]

Ja,eg har ofte prøvd å snakke med hu om faren og hennes situasjon. Det er ikke alltid så lett for hu tror eg. Hu ble jo mor på et veldig tidlig tidspunkt,og eneste grunn for at hu faktisk er sammen med barnefaren er pgs datteren deres. Han har exen sitt nr lagret som SEXY og har bilde av hu på tlf. Eg tror det er veldig vanskelig for hu, ingen av venninnene støtter hu,utenom meg. Faren kaller hu fet og slenger masse drit til hu. Sist gang eg var der backet eg hu opp slik at barnefaren sa unnskyld og stod på pinne for hu resten av kvelden[:D] Eg skal snakke med hu i morgen. Spørre hvordan det går, og kanskje gi henne litt råd? Ungen er veldig liten og tynn,p.g.a mangel på mat da hu var liten. Hu går i enliten barnehage,som eg tror er veldig bra for hu.

Syns det er veldig fint at du stiller opp for venninna di, du er rett & slett en god venn. Venninna di er heldig som har deg...! Bra jobba..lykke til med praten i morgen da [;)]

Kathrine

Back
Topp