God mandag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Nå sitter jeg og venter på å komme inn til jordmor på kontroll :) kjekt å sjekke at alt er i orden. Men utfra turningen i magen viker alt å være bra :) Vi har endelig fått på plass seng og vugge! Mangler bare å re opp og å få ordnet madrass til vuggen. Klesvasken er også i gang, Dyner, sengekanter og alt må også en runde i maskina! Endelig fant jeg hentesettet etter T også :) Ha en fin dag!
 
Hvordan gikk det hos jordmor? Så koselige aktiviteter! 

Jeg har fri i dag, men jentene er i barnehagen. Har fått trent, støvsugd og handlet noen klær og støvler til Alma. 

Akkurat nå har jeg leamus på øyet, noen som har hatt det? Ble faktisk litt redd, men leste at det var helt normalt.
Har forresten fortsatt fantomspark i magen. Synes det er frustrerende, for jeg har ikke fått igjen mensen, går på cerazette. Da begynner jeg liksom å lure på om jeg er gravid selv om jeg innerst inne vet at jeg ikke kan være det. Flere med fantomspark? Hvor lenge er det vanlig at det varer? Over et og et halvt år siden Luna ble født nå...
 
DEt gikk veldig bra på kontroll =) 
Blodprosent på 12,5 og det var visst veldig bra mente hun. 
Hun kjente godt på magen og kunne ikke forstå at babyen skulle være like stor som T var, og i papirene fra sykehuset stod det vekstavvik på 6%, ikke 10% som jeg hadde fått beskjed om. Så jeg håååper jo det stemmer!
Leamus er ekkelt! Har det innimellom.. 
Jeg fikk aldri mensen så lenge jeg gikk på Cerazette. Men sluttet på de og gikk over på Yasmin igjen da ammingen nesten var slutt, for jeg fikk så bivirkninger av de. 
Denne gangen aner jeg ikke hva jeg skal gå på etter fødselen...
Jeg hadde ikke så mye fantomspark jeg, men har hørt at man kan ha det i flere år. 

Så flink du er som trener!
Jeg gikk opp til foreldrene mine etter kontrollen i dag. 20 minutter i bratt oppoverbakke var nok trening for meg, selv i snegletempo
 
Så koselig og stelle og stulle litt med babyutstyr, Fru H :) fint at alt så bra ut på kontroll....

Almara: Jeg hadde også fantomspark lenge etter Amelia. Faktisk nesten helt til jeg ble gravid igjen....

Jeg brukte Cerazette da jeg ammet Amelia, og også denne gangen og er fornøyd. Sist fikk jeg igjen mensen ganske tidlig selv om jeg ammet, men denne gangen har den ikke kommet enda :) helt greit det :)


Idag var det min tur til å være forkjølet og litt slapp, men Eveline og jeg fikk tatt oss en tur til Spar Kjøp allikevel så da ble det litt nytt :) Amelia har vært i barnehagen....

Syntes spesielt denne kjolen til Amelia var fin nå til vinteren (den til høyre) :

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-212556.aspx?VariantID=001214&ColorOnly=1¶ms=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp212556%26fh_lister_pos%3d3%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325_c2328%257d%26fh_refview%3dlister
 
Nydelig kjole! :)
Likte begge, den til venstre og!

Jeg ryddet i arveklær som har vært for store for Alma i dag, og ble glad, for fant flere fine gensere, en bukse og to-tre fine kjoler. I tillegg handlet jeg nye gummistøvler, tre nye strømpebukser og ny lue til henne i dag. Ny bok hadde det kommet fra bokklubben og, så hun ble vel nesten overveldet da hun kom fra barnehagen. På fredag fikk hun dessuten nye tøfler og ny høstdress.. men Luna slipper jeg å handle noe som helst til, har så mye fint hun har fått arve etter Alma og andre! Glad jeg slipper å handle like mye til begge, det hadde det blitt ganske mye penger av! 

Ang. cerazette og fantomspark, så får jeg vel bare belage meg på fantomspark i lang tid framover. Jeg vet jo at jeg tar pillene som jeg skal og at jeg ikke kan være gravid, men kanskje en liten del av meg skulle ønske jeg var det..! :)

Så bra at babyen ikke virker så stor da, Fru H, og at alt stod bra til! Du ser jo helt fantastisk ut:)
 
Så fin kjole trinemor! =) 

Og ja, almara; utrolig praktisk (OG KOSELIG) å få brukt igjen klær altså!
Jeg blir nesten litt sentimental når jeg nå finner igjen masse klær etter Teodor!
Og takk for det du =) Føler meg ganske svær nå, men er kanskje ikke så rart nå helt på tampen
 
Sikkert fint å ha arveklær som bare er å fram når de passer :)

Vi har ingen å arve ifra, så må kjøpe alt nytt til Amelia.... Men til Eveline er det bare å sjekke vakum-posene med klær fra storesøster, så finner vi det meste vi trenger :)


 
Vi arvet noe til Teodor, men det er mye gamle, slitte klær som er igjen etter de eldre søskenbarna. 
Noe har jeg bare pakket og skal sende tilbake til loftet til mamma/ videre til fretex. 
Nå har vi utrolig mye klær i de minste størrelsene! Rekker jo ikke å bruke alt før det blir for smått
 


Fru H skrev:
Vi arvet noe til Teodor, men det er mye gamle, slitte klær som er igjen etter de eldre søskenbarna. 
Noe har jeg bare pakket og skal sende tilbake til loftet til mamma/ videre til fretex. 
Nå har vi utrolig mye klær i de minste størrelsene! Rekker jo ikke å bruke alt før det blir for smått


Sånn hadde vi det også :) ekstremt mye klær i 56 og 62. Men vi fikk en skikkelig gulpebaby og brukte opptil 5 skift om dagen, så har fått brukt dem.

Problemet er at hun fortratt gulper og nå har vi ikke like mye klær til henne + at hun beveger seg rundt og gulper...

Noen som har opplevd såpass store babyer som gulper, evnt når det tok slutt?


 
almara: Jeg har leamus på øyet kanskje 5-6 ganger i året. Aldri tenkt over det egentlig, for jeg har hatt det jevnlig fra jeg var liten unge. Jeg har fantomspark ennå også, det er ganske irriterende. De får meg heldigvis aldri til å lure på om jeg er gravid. Jeg hadde veldig tidlig veldig stor mage da jeg var gravid, mens nå er den flat med fantomspark som kjennes ut som en baby i 7-8mnd. 

*trinemor*: Så morsomt, jeg kikket faktisk på akkurat den samme kjolen i formiddag. :) Hadde ikke tid til å kjøpe noe annet enn garnet jeg var der for, men lovte meg selv å dra tilbake for kjoler til lillesøster. :) 
 


*trinemor* skrev:


Fru H skrev:
Vi arvet noe til Teodor, men det er mye gamle, slitte klær som er igjen etter de eldre søskenbarna. 
Noe har jeg bare pakket og skal sende tilbake til loftet til mamma/ videre til fretex. 
Nå har vi utrolig mye klær i de minste størrelsene! Rekker jo ikke å bruke alt før det blir for smått


Sånn hadde vi det også :) ekstremt mye klær i 56 og 62. Men vi fikk en skikkelig gulpebaby og brukte opptil 5 skift om dagen, så har fått brukt dem.

Problemet er at hun fortratt gulper og nå har vi ikke like mye klær til henne + at hun beveger seg rundt og gulper...

Noen som har opplevd såpass store babyer som gulper, evnt når det tok slutt?




Teodor gulpet lenge han. Frem til 10-11 måneder, kanskje..
Husker ikke helt.
 


Fru H skrev:


*trinemor* skrev:


Fru H skrev:
Vi arvet noe til Teodor, men det er mye gamle, slitte klær som er igjen etter de eldre søskenbarna. 
Noe har jeg bare pakket og skal sende tilbake til loftet til mamma/ videre til fretex. 
Nå har vi utrolig mye klær i de minste størrelsene! Rekker jo ikke å bruke alt før det blir for smått


Sånn hadde vi det også :) ekstremt mye klær i 56 og 62. Men vi fikk en skikkelig gulpebaby og brukte opptil 5 skift om dagen, så har fått brukt dem.

Problemet er at hun fortratt gulper og nå har vi ikke like mye klær til henne + at hun beveger seg rundt og gulper...

Noen som har opplevd såpass store babyer som gulper, evnt når det tok slutt?




Teodor gulpet lenge han. Frem til 10-11 måneder, kanskje..
Husker ikke helt.

Jaja, bra det er flere :) Amelia gulpet mye hun også, men ga seg i 6 mnd alderen....

 
Back
Topp