God mandag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Vi har hatt en kjempefin helg på hytta! Storkoste oss alle mann! På fredag rakk vi en liten tur ut i båten i nydelig ettermiddagssol. På lørdag var mannen først og fisket så Teodor og jeg fikk en flott formiddag alene med en tur i skogen og avslapning på hytta (gutten treger øvelse i å kjede seg!). Vi hadde også endel besøk og kusinepetrine hans på 10 år overnattet siste natten! Håper vi kommer oss masse mer på hytta før vinteren kommer! Ellers var jeg på kontroll i dag, og alt så bra ut :) lillebror lå med hodet ned, men fult bevegelig. Venter på innkallelse til ekstra kontroll i uke 36 med ul og vekstmåling! Håper alle får en fin dag :)
 
Hørtes koselig ut, Fru H!:)
Har hatt en kjempefin dag. Har ferie denne uka, og gleder meg til vi drar til Spania på onsdag. Skal skrive kontrakt på ferieleiligheten på torsdag. 
I dag har jeg for en gangs skyld vært og sett i butikker mens begge jentene var i bhg. Kjøpte noen duker og puter på halv pris av halv pris, det ble ganske utrolig billig! Fikk ordnet med rammer og barnehagebilder også. 

Og så lagde jeg denne:




Alma og Luna koser seg maks sammen om dagen, aller helst vil Luna sitte ved siden av Alma på tripp-trapp-stolen hele tida. Når de våkner, gir de hverandre laange klemmer. Herlig! Alma elsker å perle for tida. Jeg blir imponert over at en treåring har så estetisk sans og perler systematisk annenhver farge, eller like mange av en farge på hver side av en perle i midten. Her satt hun og sa til Luna "Så bra at du klarer det storesøstera di sier!" Håper dere andre har hatt en like fin dag! :)
 
Det hørtes ut som en fin helg. :) Så flott at alt står bra til med lillebror. :) Hvor stor er han nå? Tror de han blir like stor og flott som Teodor?

Dette er en perfekt beskrivelse av min dag:


Kaos fra ende til annen, og Felix var av ukjent grunn i veldig dårlig humør i formiddag. Herjet, plaget lillesøster, og saboterte mine forsøk på å få oss tidlig ut. Da vi endelig kom oss på lekeplassen, så endte det med at vi gikk inn etter en liten time fordi han kloret meg med vilje. Da jeg hørte lillesøster lo godt på stuen mens jeg lagde middag, så var jeg bare fornøyd med at de endelig lekte fint, og så sliten at jeg ikke så etter hva de holdt på med. Resultatet var egentlig mye verre enn det ser ut som på bildet. Det kommer ikke fram hvor mange små lekebiler og duploklosser som ligger blandet med Felix' sengetøy, og klær fra 2 kasser og 3 skuffer, eller hvordan alle møblene er flyttet på. Takk og lov for at alle var i bedre humør etter middag, og takk for at lasagnen skulle stå 30 minutter i ovnen så vi fikk tid til å rydde opp.
 
De er nydelige sammen almara.  Ingenting er så flott som når de leker fornøyd sammen. :) 

Det må være utrolig deilig med egen ferieleilighet. Når skal dere ta over?
 
Ha, ha, Sukkertopp! Herlig! Det pleier å være kaos i stua her også! Men nå for tida vil Alma helst perle, lage julekort (!) eller se på en serie på spansk om en gutt som heter Caillou på laptopen. Vi lar henne ikke se på når vi skal spise, men hun får ofte se litt før hun legger seg. Nå har det vært full krise de siste dagene fordi hun vil se MER hver gang. Favorittkapitlene nå er om Caillous jul. Det er en julekalender med en episode for hver dag, og Alma vil helst se alt på samme tid. Er hun trøtt, blir det MYE rabalder når vi sier det er nok. 
 
Vi tar forresten over når kontrakten er skrevet og selger har fått sjekken sin. 
Altså samme torsdagen! Men vi får ikke tid til å komme oss ordentlig på plass denne gangen, for selgeren forlater alle møblene sine der, og vi vil ikke ha dem, så vi må få noen til å hente dem og kjøpe våre egne. Vi blir bare til søndag, så vi får ikke gjort alt, men jeg har allerede trålet masse interiørblader og møbelbutikker på nett (og de putene jeg kjøpte er ment til leiligheten). Ikea ligger dessverre for langt unna.. Veldig dumt.
Har sett for meg hvordan det vil se ut der med våre ting hundrevis av ganger, det blir veldig gøy! :)
 
Så fint bilde du laget almara!
Og så herlige jentene dine er =) 

Sukkertopp: Det var et komisk bilde av hvor kaotisk det må ha vært! 

Jeg aner ikke hvor stor babyen er egentlig, det har ikke blitt tatt noen målinger enda, så jeg venter spent på uke 36...SF-målet hadde flatet litt ut (det var helt på øvre grense av det grønne feltet i uke 24), men det kan jo også ha vært pga leiet, ikke nødvendigvis bare størrelsen på baby?
Det føles veldig trangt da, hehe, men det gjør vet vel uansett. 
 
Back
Topp