God mandag!

almara

Forumet er livet
VIP
Hvordan ser deres dag ut?
 
Her er det kaldt ute, men strålende sol. Jeg må ut og handle snart, kjøleskapet er tomt:)
Nå sover Luna i meitai, så jeg skal lese litt fag. Har tenkt å søke på et stipendiat (doktorgrad), men har ikke studert på årevis. Har nok ikke store sjanser til å få stipendiatet, da det nok er mange som søker som har studert mer relevante ting enn meg. Men arbeidserfaringsmessig stiller jeg bra i forhold til temaet:) Det er uansett gøy å lese, og om jeg vil, kan jeg jo ta en årsenhet på Blindern i dette om jeg ikke får "jobben". Kjenner at jeg ønsker meg den altfor mye! Tenk  at vi får betalt i Norge for å ta doktorgrad, sånn er det ikke i mange andre land. Og lønna er helt grei. 

Ellers må jeg begynne å tenke på baking til Almas bursdagsfeiring på søndag. Og så MÅ og SKAL jeg trene i dag. Blir nesten stressa nå med tanke på alt jeg skulle ha gjort, men samtidig er jeg jo i permisjon og har mye tid.. Luna begynner imidlertid å kreve mye mer, beveger seg mer og vil ha mer "action", noe som jo også er veldig gøy.

Ha en fin dag, alle sammen! Og gjør det motsatte som meg, stress ned om dere kan:)
 
Oi så spennende da, og så flink du er!!

Jeg leverte Teodor i bhg og var på foreldresamtale før jeg gikk hjem igjen. 
Har begynt og skrive på julekortene slik at jeg er i gang for en gangs skyld!
Jeg burde også ut og handle, og i det minste gå en tur om ikke trene. 
Så vi får se!
Her er det også klarvær og dermed kaldt! Teodor gikk til bhg i dunjakke i dag og jeg må snart finne frem min også tror jeg =) 
Jeg har fått betalt litt regninger og slikt, det er kjedelig, men må gjøres. 

Håper alle får en fin mandag!
 
Almara: så flink du må være som lurer på å ta doktorgrad :)

Fru H: Så deilig å være igang med julekort allerede da, har ikke tatt bilde enda vi da...

Her har vi hatt en vanlig dag med jobb og barnehage. Litt deilig egentlig etter en travel helg med hyttetur og dåp på søndag :)

Nå tar jeg meg en hvil på sofaen og det er deilig :)
 
Deilig med en hvil da!

Det ble oldemorbesøk på oss i dag, hun synes det går så aaaltfor lenge mellom hver gang hun ser oss og var redd for at Teodor ikke skulle huske hun :-p
Men det gjorde han selvsagt, det er ikke altfor lenge siden vi snakket sist!

Nå er det tente lys og kveldsmat her! 
 
Så spennende almara, krysser fingrene for at du får stipendiatet.

Det er flott at man får betalt for å ta doktorgrad ja, men samtidig så gir det vel også liten lønnsøkning og status sammenlignet med mange andre land? Mener at en jeg jobbet sammen med tidligere sa at hun ville få 40.000 ekstra i året når hun var ferdig med sin doktorgrad. Det gir sikkert bedre uttelling dersom du bytter jobb, men jeg syntes det var dårlig betalt for så mye arbeid, og til å være noe arbeidsgiver tross alt får stor nytte av.
 


Sukkertopp skrev:
Så spennende almara, krysser fingrene for at du får stipendiatet.

Det er flott at man får betalt for å ta doktorgrad ja, men samtidig så gir det vel også liten lønnsøkning og status sammenlignet med mange andre land? Mener at en jeg jobbet sammen med tidligere sa at hun ville få 40.000 ekstra i året når hun var ferdig med sin doktorgrad. Det gir sikkert bedre uttelling dersom du bytter jobb, men jeg syntes det var dårlig betalt for så mye arbeid, og til å være noe arbeidsgiver tross alt får stor nytte av.


Joda, du har nok rett i det der. Men klarer jeg å få en slik stipendiatstilling, skal jeg føle meg veldig realisert og stolt av meg selv i alle fall! Det er også veldig viktig, selv om lønn heller ikke er til å kimse av. 
 
Du har all grunn til å være superstolt av en doktorgrad synes jeg. All ære til alle som jobber seg gjennom det. 
 
Ja, det hadde vært fantastisk om jeg fikk stillingen. Men sjansene er nok mikroskopiske... mange flinke folk som søker, og jeg har ikke studert på flere år og er litt ute av det. Men gøy å prøve uansett, og jeg koser meg faktisk med å lese!:) 
 
Back
Topp