God lørdag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
her er det strålende sol og ca null grader!
Vi håper så veldig på å få lånt oss en pulk i dag så vi kommer oss på skitur [:D]
Så da blir det kakao, kvikklunch, solbriller og tur på oss i dag!
Ha en fin lørdag

Hørtes ut som dere får en fin lørdag[:)]

Her er det å strålende sol å bare noen få minus grader enda.
Sambo dro tidlig på jobb for å få unna ting han ikke får gjort i ukedagene.
Å meg å guttene skal i bursdag til datteren til kusina mi[:)]

Skulle så gjerne vært ute en tur,men nabokatten har drept en stor fugl i hagen å frister LITE å ut å rydde blod,fugle rester og fjær.[:'(]

Ha en super helg alle sammen

her har det vært skikkelig drittvær!! Snøstorm og greier! Så her har det vært perfekt VM vær [:)] Bare rolig lørdag på oss i dag.

Vi har strålende sol og 8 plusgrader![:D][:D][:D] Her har det vært skirenn for barn, så været var perfekt.[:D] Felix gledet seg masse på forhånd. Gikk ca 3 meter selv, og ble litt sytende dyttet av pappan resten av løpet. "Er vi ferdig nå?" (100 meter til sammen.) Så har han vært maks fornøyd etterpå, og har ringt til halve slekten for å skryte[8D]: "Felix har gått skirenn sammen med alle barna. Det er vanskelig å gå på ski. Felix fikk GRØNN medalje og NYTT flagg![:D]" Blir nok ikke noen stor idrettsstjerne av gutten min, han er mer tilhenger av pølsene etterpå.[:)]

god dag damer[:)]
her stod vi opp til surt vær, snø i flere retninger og en forkjøla unge.. så vi baka brød og fastelavensboller(på forskudd[:D])...så nå skal vi stappe frysen full. svigers kommer om litt å spiser boller[:)]
ellers har jeg rydda rommet til snuppa, støvsuga litt og fått meg en lang, varm dusj[:)] skulle så virkkelig ha fortsatt i 2 etg. sambo har lova å vaske gulv, så får tro det skjer i dag[:D]
været har komt seg, er stille å rolig ute nå, kan skimte sola langt vekke..men tror vi holder oss inne, siden snuppa hosta så mye i natt og er snørrete. satser på en KOSE-søndag i morgen...kunne virkelig tenkt oss å dratt på fjellet..men skal i bursdag på ettermiddagen, så da blir det sikkert bare stress vil jeg tro.

fruh: selger pulk på intersport.no... vi har nettopp kjøpt, så mange på finn.. dyre til å være såpass gamle så noen av dem var, men vi betalte ca.4000 med frakt.. bare et tips[:)] har sovepose som er tilpassa pulk å skinn... har ikke prøvd den enda, men GLEDER oss[:)]

Deilig vær ute her også [:D] 4 plusgrader og soooooool!

Vi har hentet Amelia fra overnatting hos mormora og morfaren, og når vi kom hjem ble vi ute i et par timer.

Aka litt og grilla pølser på engangsgrill i solveggen her ute [:D] Deilig!

Nå blir det hjemmelaget pizza til kvelds og tv- kos [:D]

En fin lørdag for de fleste, ser det ut til!:) Her var det også en ganske varm dag, men det blåste ganske kaldt.. vi gikk en tur til butikken og handlet med Alma og Luna (Luna i sjalet, Alma gikk selv/satt litt i vogna). Vi har også laget boller i dag som står i ovnen.. Gleder meg til å smake. Alma elsker å bake, så det er en fin ting å gjøre sammen med henne.
Luna sover og sover, er utrolig rolig av seg. Blir nesten urolig (jeg) over at hun er så rolig... Men hun spiser jo bra, tisser og bæsjer, så da er sikkert alt i den skjønneste orden:)
Deilig med helg[:)]

ORIGINAL: *Babytutta*

god dag damer[:)]
her stod vi opp til surt vær, snø i flere retninger og en forkjøla unge.. så vi baka brød og fastelavensboller(på forskudd[:D])...så nå skal vi stappe frysen full. svigers kommer om litt å spiser boller[:)]
ellers har jeg rydda rommet til snuppa, støvsuga litt og fått meg en lang, varm dusj[:)] skulle så virkkelig ha fortsatt i 2 etg. sambo har lova å vaske gulv, så får tro det skjer i dag[:D]
været har komt seg, er stille å rolig ute nå, kan skimte sola langt vekke..men tror vi holder oss inne, siden snuppa hosta så mye i natt og er snørrete. satser på en KOSE-søndag i morgen...kunne virkelig tenkt oss å dratt på fjellet..men skal i bursdag på ettermiddagen, så da blir det sikkert bare stress vil jeg tro.

fruh: selger pulk på intersport.no... vi har nettopp kjøpt, så mange på finn.. dyre til å være såpass gamle så noen av dem var, men vi betalte ca.4000 med frakt.. bare et tips[:)] har sovepose som er tilpassa pulk å skinn... har ikke prøvd den enda, men GLEDER oss[:)]

Takk for tips! =)
Gubben får rabatt på intersport, så kanskje vi skal dra i butikken her og kjøpe oss en!
Vi har tilgang på å låne av søsteren min, lånte av dem i dag. Men kunne tenkt oss en egen, og å kjøpe ny - så blir det enklere å evt selge senere/ den varer lenger.

Vi hadde en fantastisk fin tur i dag, tross veldig kald vind.
T sov nesten en time på starten av turen, likte veldig godt å sitte i pulk enda han aldri har gjort det før.
Det var veldig kaldt å ta pause, så det ble bare litt kakaodrikking og spising før vi gikk tilbake mot skistadioen hvor vi startet.
Da ville han gå litt på ski selv, og gikk noen få meter før han sa " tedo ferdig ski, hjelpe ta av ski, tedo løpe!"
Så det gikk visst ikke fort nok og han fikk løpe litt rundt omkring istedet =)
Vi var ute fra i nesten 4 timer og det kjennes! Deilig!

ORIGINAL: almara

En fin lørdag for de fleste, ser det ut til!:) Her var det også en ganske varm dag, men det blåste ganske kaldt.. vi gikk en tur til butikken og handlet med Alma og Luna (Luna i sjalet, Alma gikk selv/satt litt i vogna). Vi har også laget boller i dag som står i ovnen.. Gleder meg til å smake. Alma elsker å bake, så det er en fin ting å gjøre sammen med henne.
Luna sover og sover, er utrolig rolig av seg. Blir nesten urolig (jeg) over at hun er så rolig... Men hun spiser jo bra, tisser og bæsjer, så da er sikkert alt i den skjønneste orden:)Deilig med helg[:)]

Haha, du høres akkurat ut som meg. Selv etter 3 mnd er jeg fremdeles litt urolig for at hun sover så ekstremt mye... Helsesøster ga meg oppgittblikket sitt på torsdag da jeg klaget, hun har stemplet meg som den mamman som alltid er unødvendig bekymret for et eller annet.[8D] Anna vokser fint, tisser og bæsjer enormt, er tidlig ute på alle områder, men skal de virkelig sove såååå mye? Trodde jeg skulle få samme unge om igjen jeg, og så fikk jeg et helt nytt lite menneske å ta vare på.[8D][:)]

Det er forresten lite lurt å klage til andre småbarnsmødre om at babyen sover mye.[8D] Det kan visst være litt provoserende at jeg er hjemme med to bleiebarn, og klager på at hun er rolig.[:-] Jeg har en venninne som er barnelege, og hun gidder ikke høre på meg en gang. Bare babler noe om god tonus, sentrert og bollekinn, og ønsker seg en slik baby selv.[8D]

ORIGINAL: Fru H

Takk for tips! =)
Gubben får rabatt på intersport, så kanskje vi skal dra i butikken her og kjøpe oss en!
Vi har tilgang på å låne av søsteren min, lånte av dem i dag. Men kunne tenkt oss en egen, og å kjøpe ny - så blir det enklere å evt selge senere/ den varer lenger.

Vi hadde en fantastisk fin tur i dag, tross veldig kald vind.
T sov nesten en time på starten av turen, likte veldig godt å sitte i pulk enda han aldri har gjort det før.
Det var veldig kaldt å ta pause, så det ble bare litt kakaodrikking og spising før vi gikk tilbake mot skistadioen hvor vi startet.
Da ville han gå litt på ski selv, og gikk noen få meter før han sa " tedo ferdig ski, hjelpe ta av ski, tedo løpe!"
Så det gikk visst ikke fort nok og han fikk løpe litt rundt omkring istedet =)
Vi var ute fra i nesten 4 timer og det kjennes! Deilig!

Hvor langt ca orker Teodor å gå på ski selv?

Ikke langt, hihi, og det går saaakte!
Men i dag gikk vi jo blant mange andre som gikk på ski, så han gikk kanskje litt under 100 meter?
Lengre enn han har gjort før [8D]
Som sagt tror jeg det gikk for sakte for han. Han hadde jo sittet hele turen i pulk og var nok klar for å få ut litt energi!

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: almara

Luna sover og sover, er utrolig rolig av seg. Blir nesten urolig (jeg) over at hun er så rolig... Men hun spiser jo bra, tisser og bæsjer, så da er sikkert alt i den skjønneste orden:)Deilig med helg[:)]

Haha, du høres akkurat ut som meg. Selv etter 3 mnd er jeg fremdeles litt urolig for at hun sover så ekstremt mye... Helsesøster ga meg oppgittblikket sitt på torsdag da jeg klaget, hun har stemplet meg som den mamman som alltid er unødvendig bekymret for et eller annet.[8D] Anna vokser fint, tisser og bæsjer enormt, er tidlig ute på alle områder, men skal de virkelig sove såååå mye? Trodde jeg skulle få samme unge om igjen jeg, og så fikk jeg et helt nytt lite menneske å ta vare på.[8D][:)]

Det er forresten lite lurt å klage til andre småbarnsmødre om at babyen sover mye.[8D] Det kan visst være litt provoserende at jeg er hjemme med to bleiebarn, og klager på at hun er rolig.[:-] Jeg har en venninne som er barnelege, og hun gidder ikke høre på meg en gang. Bare babler noe om god tonus, sentrert og bollekinn, og ønsker seg en slik baby selv.[8D]

Ha ha, godt å høre [:)]. Ja, dette er virkelig et helt nytt, lite menneske... Alma var mye mer våken, skrek mye mer, krevde mye mer oppmerksomhet, hadde mye mer sugebehov, jeg kunne amme og amme, men mye var nok mest kos for hennes del. Luna spiser tydeligvis mye mer effektivt, noen få minutter holder, og jeg ser jo at hun får i seg masse, for hun klarer nesten ikke svelge unna (det at jeg er roligere denne gangen har jo sikkert også litt å si for melkeproduksjonen). Hun virker utrolig tilfreds og kan sovne av seg selv når jeg legger henne i hengevugga. Mannen min og jeg kan nesten ikke tro det.. med Alma måtte vi danse og bysse og bære og jeg måtte amme, amme, amme, og helst sovnet hun ikke andre steder enn på brystet mitt. Prøvde jeg å legge henne ned ved siden av meg, våknet hun.. Luna sover hele natta unntatt når hun spiser og bæsjer, sånn 3 ganger om natta omtrent. Så forskjellen mellom de to er stooooor...! Selvfølgelig var Alma og er Luna verdens herligste små nyfødte[:)]- bare veldig forskjellige.

Må bare oppdatere på "jeg er urolig for Luna fordi hun er så rolig"-fronten: I dag var jeg og veide henne på helsestasjonen, og hun hadde lagt på seg 470 g på en uke! Altså ingen grunn til å være urolig[:D] (og nå skjønner jeg plutselig hvorfor jeg kunne spise en haug med boller uten å kjenne at jeg ble mett her om dagen...)

Back
Topp