God helg! :)

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hadde egentlig et ønske om å ligge og dra meg lenge i dag, etter en natt med tett nese og forferderlig kløe! Ligger nå enda i senga, men ikke så trøtt gitt. Teodor ser litt barne-TV på kontoret, deilig å få den gamle dekoderen opp på kontoret så slapp vi TV på soverommet som mannen ønsket :-p I dag skal jeg følge T i barnebursdag til en tidligere nabo som han går i Bhg med. Jeg er veldig spent på om han vil at jeg skal være der med han, eller om jeg kan dra og handle i mellomtiden. De er kanskje litt eldre før de er alene i bursdag? I morgen har vi akedag på timeplanen, med grilling av pølser og masse utetid! :-) God helg alle sammen!!
 
Heisann, håper du blir bedre snart! Utedag og barnebursdag hørtes fint ut!

Jeg har en sånn boblende gledesfølelse i magen. Gikk en skitur i stad på ca. 9-10 km, første ordentlige skituren på ca. fem år. Det var så deilig!! Og formen føltes egentlig ganske bra, jeg trener jo fortsatt 30 days shred 2-3 ganger i uka og går en del med vogn. Er så fornøyd med meg selv, og nå har jeg i tillegg gått ned 8,4 kg, så kroppen føles lettere. Ikke langt igjen til målet nå:)

Alma er nå ute og går litt på ski med pappaen. Hun har hatt skiene i bhg hele uka og gått litt hver dag. Hun elsker det. Men nå ser jeg ut vinduet at hun har tatt av seg skiene og sklir litt på sklia foran her, så da ble hun kanskje litt lei til slutt:)

Ha en fin helg videre!
 
Så deilig at du fikk deg en så fin skitur!
Og SÅ FLINK du har vært med slankingen! Jeg er utrolig imponert!
Jeg rakk målet mitt før jeg nå bør stoppe, men matlysten er litt laber, så jeg må skjerpe meg litt. Eller, jeg blir veldig fort mett og da blir det litt lite mat. 
Men det går nok over, var slik i starten med Teodor også =)
God helg til dere alle fire =)
 
Alene i bursdag? Betyr det at mamman ikke får kaker og pølser? Håper det er lenge til. :P

Jeg har nattevakter i helgen, og bruker bare dagen til å sove og daffe. Familien har vært på besøk hos farfar, så i dag har det faktisk vært stille her. Lurer på å stå opp i tide for badeland i morgen, men vet ikke helt om jeg orker. Forstår meg ikke på alle de som rekker så mye mellom nattevakter.

Skitur hørtes slitsomt ut almara, men så utrolig flink du er med slankingen. :)
 
Godt poeng sukkertopp :) det var bare to andre foreldre der, men Teodor ville at jeg skulle bli :)
 
Her har vi vært hos mamma og pappa ikveld, og det var lillesnuppas første tur til mormor og morfar. Ikke at hun merket så mye til hvor hun var siden hun sov seg igjennom hele besøket :)
 
Fru H: Hørtes artig ut med barnebursdag, her har ikke Amelia blitt bedt til andre enn barn av nære venner enda og jeg synes det høres litt tidlig ut å dra alene i bursdag... Kos dere ute i morra :)

Almara: så flink du har vært med slankingen, god innsats :) sikkert deilig med skitur!

Sukkertopp: kan skjønne at du ikke orker så mye dagaktiviteter med nattevakter, blir vel litt døgnvill også :)

Her har vi vært hos mamma og pappa ikveld, og det var lillesnuppas første tur til mormor og morfar. Ikke at hun merket så mye til hvor hun var siden hun sov seg igjennom hele besøket :)                                           

Dessverre ble Amelia dårligere og dårligere utover kvelden, forkjølelse og feber. Heldigvis ble hun syk nå imens vi begge to fortsatt er hjemme :)

 
Koselig å dra på besøk da, men god bedring til Amelia!! Det blir tøft å base ute i snøen så tett som jeg er, men det blir likevel godt og komme seg ut :)
 
Pgu' det var godt og friskt og å være ute noen timer :) det ble aking og grilling, utrolig stas! Neste gang må skiene være med :-) Nå ble det sofaen på alle her, ingen som orker å tenke på middag eller noe :-p
 
*trinemor*: God bedring til Amelia! :)

Fru H: Hørtes ut som en fin dag. :)

Vi måtte avlyse badeland, for Felix er blitt full av tørr hud og eksem. :S Heldigvis er det flott akevær, og vi hadde ikke nevnt badeplanene for Felix.
 
God bedring til Amelia! 

Hva gjør du med eksemen, Sukkertopp? Luna har litt eksem på hendene, jeg burde kanskje fått en lege til å se på det. Har bare brukt Aderma, en krem fra apoteket, foreløpig. 

Høres ut som en deilig utedag, Fru H!

Vi har vært på besøk hos ei venninne av meg som Alma er veldig glad i. Etter at vi kom hjem, gikk jeg jaggu enda en skitur. Samme som i går, ca. en mil tilsammen, og i dag gikk det fortere, en deilig tur!! Men jeg var så UTROLIG trøtt da jeg satt inne hos Alma under legginga, at jeg holdt på å sovne selv. Er helt sigen. Så måtte jeg rydde, rydde, rydde, for her var det helt kaos, og jeg klarer ikke slappe av om kvelden når det er så rotete. Nå er det forresten pappaen som legger Luna og jeg som legger Alma hver kveld. Legginga av Luna går nå strålende. Ikke like bra når jeg prøver meg, da er det som om hun tror hun har mer tillatelse til å leke i senga. Hun vil ikke roe seg like fort med meg som med pappaen. Så utrolig deilig at de begge sover innen klokken åtte nå om kveldene! Vi trenger sårt den tida om kvelden. 
 
Nå smører jeg ham bare med Locobase repair (den røde) 2 ganger om dagen, det er den kremen vi har vært mest fornøyd med. Han har vært så fin i huden det siste året, og vi har nok slurvet mye med smøring i det siste, så jeg prøver først om det holder. De få gangene det ikke har vært nok, så har vi brukt hydrokortison, skal prøve det om det ikke blir mye bedre på en uke. Felix har aldri trengt sterkere kremer, så legen vår har bare bidratt med gode råd, ikke resepter.
 
Den kremen er genial :-)
 
Back
Topp