God formiddag mandag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Lillebror og jeg fkk ligge lenge, siden vi ikke kunne ut for å levere T i dag. Så han måtte stå opp grytidlig med pappaen, stakar.
Han elsker å spise frokost i barnehagen da, så det gikk nok fint.
24,5 minus her nå!
Søs kom innom med minstemann på 16 måneder for å vente inne i varmen før eldstemann skulle hentes på skolen og følges til tannlegen.
De har ikke bil, så jeg foreslo at lillingen kunne bli her mens de er hos tannlegen.
Så nå har jeg to unger her :D
KOSELIG!

Det var skikkelig kaldt, huff og huff:)
Her er det minus 16, men godt og varmt inne.
Så koslig å være barnevakt da, det var snilt av deg :flower
Holder på med frokosten jeg, lillepia har sovnet under babygymmen, hun har sovet igjennom natten i dag fra 21.30 til 06.00, så sov hun til 10.00 etter amminga. Puppa var full av knuter, skikkelig sprengte, lenge siden hun har sovet slik.
Men jeg er i hvertfall helt uthvilt til svigermor kommer i dag,må støvsuge og fikse senga hennes :fucyc

Jøsses, DET er jo svinekaldt!!! Hvor er det du bor Fru H siden det blir så innmari kaldt???

Jeg skulle egentlig på sentertur med mamma idag, bare rusle inne og gå på kafè! Synes det er mye bedre å være innendørs på handletur enn å gå rundt i byen, inn og ut av butikker, av og på med klær på ungen... På Jekta Storsenter tror jeg det er over 100 butikker, så det er jo som en liten innendørs by, ala Oslo City! Synes det er deilig å kle av snuppa uteklærne og så kan hun bytte mellom å ligge i vogna og sitte i ergosela :)
...meeeeen, turen vår ble avlyst pga dårlig vær. Det er bare 0 grader, men har snødd 20cm på en halv time nå o_O I den farta kan det godt snø over 50cm iløpet av dagen og da er jeg ikke komfortabel med å være ute på veien med baby i bilen! Ikke er det brøytet utfor her heller, så for å komme meg hjemmefra og til parkeringshuset (ca 100m) må jeg vasse i 20cm snø...ser også for meg trafikkaos når rushtida kommer! Så vi utsatte koseturen vår til onsdag i stedet. Så plutselig hadde jeg ingenting på tapetet idag, har lagt snuppa ut i vogna og sitter med pumpa og en kaffekopp :) Tror jeg skal sette en brøddeig etterpå!

Oi, det var jaggu meg kaldt:( Brrrr.. Her er det -18.5, så bare innedag her dag. Emmeth har omtrent ikke sovet i natt, så når vi sto opp kl 9 var han dautrøtt. Han pleier som regel og ligge ute og sove i vogna, men det går ikke idag pga for kaldt vær. Så la han i vognen i gangen med bare body og strømpebukse også dundyna si over seg. Han sovnet ila 2 min. Første gang han sover i vogna inne :wav

VOldsomt kaldt ja.
Vi bor på Lillehammer og får slike kuldeperioder innimellom :-/
Eskil var urolig igjen i natt. Roer seg bare ikke mellom matingene, føler jeg har puppen ute hele natten :p
Men, men. Han er blid og fornøyd på dagen likevel da.
Sovnet i armene på søs da hun kom tilbake og sov en liten halvtime. DET er bedre enn ingenting, nå er han i full fart igjen :D
Koselig med handletur da Marian, men jeg skjønner det blir styrete med så mye snø!

Så herlig at Emmeth bare sovnet i vognen =)
Vi legger stort sett Lillebror i vuggen i stua når vi er hjemme, men kan likesågreit sove fint i vogna han og.
Kunne ønske vi hadde en lukket gang, slik at han kunne sovet i en kald gang nå som det er for kaldt ute. Men her er det helt åpent, så det må være varmt og godt.
Kunne lagt han i sengen på rommet da, der er det kaldt =) 15 grader i natt :p

Har bare 12 grader på soverommet vårt også, så kunne lagt han der, men han nekter og sove der på dagen:( Ja, mne nå var han våken igjen, så må vugge han;)

Med syk storebror i hus og en trøtt Daniel som ikke vil sovne har jeg henda fulle i dag gitt.. sukk! Men de er nå så nydelige uansett :D

Nydelige er de ja, selvom det kan være utrolig slitsomt!

Hehe, nok og gjøre når man har flere små, men synes i grunn jeg hadde nok og gjøre da jeg bare hadde Mathea og:p

jo takk, idag føles lillemor som tre :p Hun er så innmari klengete og misfornøyd når vi er alene hjemme, er så sjelden vi bare er hjemme på dagen så tror hun rett og slett kjeder seg! Når har jeg stroppa henne fast på hofta i ergosela, men tror dere hun ikke er misfornøyd og bare skriker der også! *sukk* Blir smårar av slike dager! o_O

Det er ikke alltid like lett å underholde de små, altså.
Husker denne perioden som litt utfordrende sist også, til han begynte å krabbe og rese seg ved 7 måneder, da fikk han jo kommet seg akkurat hvor han ville :D

Jeg skulle bakt pitabrød, spørs om jeg skal skyndte meg å raske sammen deigen og sette den til heving!

håper hun blir litt mer fornøyd når hun kommer seg rundt selv ja! Nå må vi bare øve så hun skjønner hvordan det skal gjøres! Akkurat nå henger hun på hofta og ser ned i kjøkkenmaskinen som elter brøddeig ;) men synes fortsatt at hun ikke sitter spesielt godt på hofta i ergosela o_O

hva er det du synes ikke ser bra ut da?

Hu er ei lita selskapsfrøken, men andre ord:p Kan være slitsomt og være mamma av og til, men er så utrolig verdt det også:)

hva er det du synes ikke ser bra ut da?

hun blir liksom hengende forover over stroppen med armen, om den er over stroppen virker det som om den kan gnage under armen hennes. Og legger jeg armen hennes under stroppen så blir hun hengende med haka over den, og det ser iallfall ikke noe godt ut o_O

Da er snuppa lagt ut i vogna for blund nr 2! Nå har jeg rigga meg til med et par brødskiver, cappuccino med kanel på og en appelsin til dessert! :D Når jeg er fast bestemt på å unngå søtsaker kommer jeg jo på hvor glad jeg egentlig er i frukt og grønnsaker, så da går det mye mer av den sorten! :) Bra både for meg og for lillemor! ;)

Hm. Tror jeg skjønenr hva du mener, men litt vanskelig å se for seg.
Høres ikke helt ideelt ut kanskje. Er usikker på om det er noe du kan gjøre anderledes.
Jeg er nyforelsket i den hofteknytingen jeg viste deg i går hvertfall.
Lillebror sitter kjempegodt og så var det deilig å få han litt på siden. Men helt på hoften er han nok ikke.
Og litt deilig med sjal kun på ene skulderen

Hm. Tror jeg skjønenr hva du mener, men litt vanskelig å se for seg.
Høres ikke helt ideelt ut kanskje. Er usikker på om det er noe du kan gjøre anderledes.
Jeg er nyforelsket i den hofteknytingen jeg viste deg i går hvertfall.
Lillebror sitter kjempegodt og så var det deilig å få han litt på siden. Men helt på hoften er han nok ikke.
Og litt deilig med sjal kun på ene skulderen

ser noe slikt ut (bildet ble tatt i går kveld da, derav pysjamas på ungen) ;)

IMG_1908jpg2_zps9525c64c.jpg

Har jo bare et elastisk sjal jeg, og tror ikke det egner seg for hoftebæring?! Og så er det jo så hima langt! :confused:

Back
Topp