God fødsel

Lillapyret <3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Man hører mye av venninner og kvinner som født barn o hører ofte litt skrekkhistorier..
Har man litt redsel fra før så er de ofte de man husker etter noen fortalt sin historie..

Dere som føddt før ( med "gode" historier) eller de som har ett positivt tenk kring fødsel, skriv gjerne her om hvordan dere tenker kring denne fødsel.
Trenger gjerne at høre om at vi kvinner er skapte for dette og at dette skal gå bra :-)

Innstillingen jeg selv har er at jeg så gjerne vill møta jenta mi, og starte livet som en liten familie med min man, og ser bilder forran meg om hvordan fødseln gikk bra og vi er sammen alle 3. Hvor stolt jeg skal føle meg etterpå, at enda måten at komme dit er at føde..
.. Og andra siden er jeg kjempe redd for rift/klipping m.m.m.

Skriv gjerne positive ting kring fødsel så kan vi peppa hverandre :-))

Fin tråd! Enig at man burde snakke om de gode fødselene mer! Mange liker gjerne å snakke om disse skrekk historiene!

Jeg fødte en stor gutt på 4200 og en hodeomkrets på 38 uten noen rifter- bare små pyntesting! Jeg ble satt igang også :) tok 9 timer fra de tok vannet mitt og presset i en time! Jeg syns det var en kjempe fin fødsel. Og tenker jeg får en like fin en denne gangen ;)

tror det er viktig å huske at de aller fleste fødsel går bra, men det er ofte de som ikke gjorde det man hører om dessverre. Spesielt på nett! Så ikke Google for mye.. Du finner mye rart der ute!!

Jeg har født 3 ganger :-)
Alle fødslene var gode, de 2 siste var veldig like så jeg har fått for meg at denne også er "pis of keik" :-D haha!

1.fødsel hadde jeg jo ikke snøring hva jeg gikk til, men jeg kom gjennom den også uten problem :-)

Det eneste jeg er skråsikker på er at denne kroppen aldri skal ha epidural da jeg liker å ha kontroll over kroppen min :-)

Jeg gleder meg til fødsel!!!:D Har jo også bekymringer for rifter og eventuelle komplikasjoner, men det får man ikke gjort så mye med uansett, så det tenker jeg ikke så mye på;) Som deg gleder jeg meg til å møte den lille gutten vår og starte vårt nye liv sammen❤ Og da må jeg gjennom en fødsel! Mye motivasjon i det:) ellers føles det litt som en "konkurranse":p nå skal vi opp til eksamen og vise hva vi er laget av! Kjenner den indre urkvinnen gleder seg til å måle krefter:D Smertefullt blir det nok, men premien er jo uvurderlig❤ og så lenge man jobber med smertene og ikke mot, klarer man det nok. Ikke tenke på hvor lenge det er igjen, men heller tenke på at jeg aldri får oppleve akkurat den rien igjen. Hurra!! Ferdig med en til:D Tenk så mange som har gjort det før oss!! For meg har det vært en trygghet å lese gjennom "fødeboken" jeg fikk av jordmor som en mental forberedelse. Har også snakket endel med samboer om hva jeg tenker rundt fødselen. Det blir jo mest sannsynlig han som må være min stemme under fødselen, da jeg naturlig nok har andre ting å tenke på;) Duftlys og musikk er ikke viktig for meg, men jeg vet jeg får mye trygghet av informasjon. Å vite hva som skjer er viktig! Det blir nok både skremmende, vondt, fantastisk og magisk - alt på en gang:)

Man hører mye av venninner og kvinner som født barn o hører ofte litt skrekkhistorier..
Har man litt redsel fra før så er de ofte de man husker etter noen fortalt sin historie..

Dere som føddt før ( med "gode" historier) eller de som har ett positivt tenk kring fødsel, skriv gjerne her om hvordan dere tenker kring denne fødsel.
Trenger gjerne at høre om at vi kvinner er skapte for dette og at dette skal gå bra :-)

Innstillingen jeg selv har er at jeg så gjerne vill møta jenta mi, og starte livet som en liten familie med min man, og ser bilder forran meg om hvordan fødseln gikk bra og vi er sammen alle 3. Hvor stolt jeg skal føle meg etterpå, at enda måten at komme dit er at føde..

Ble positivt overrasket over pausene underveis i fødsel, hadde bare hørt så masse om smerten.

Ingen hadde fortalt meg at vi føde kvinner blir behandlet som prinsesser, og får så god hjelp.

Superwomanfølelsen da alt var over var fantastisk!

Har du kjøpt olje for å forberede underlivet for fødsel? Brukte det sist også, og fikk ingen rifter!

Jeg ble satt i gang forrige gang 1 dag over termin pga sv.dia og litt stor hodeomkrets på babyen.
Det var 40 timer med masse masete rier før hun kom ut, jeg hadde skrevet verdens lengste ønskebrev til føden om alternativ smertelindring osv. Alt ble fulgt :) På 8 cm så fikk jeg epidural for og få hvilt litt før pressingen. Var ganske sliten så motsa de ikke så mye da :P Jenta mi var stor 4275g, 54cm og 39 i hodeomkrets) og livmoren var sliten så hun ble dratt med sugekopp noe som førte til at jeg ble klipt (det merket jeg absolutt ingenting til) Ingen rifter ellers.

Jeg har en kjempe positiv opplevelse av denne fødselen selv om den høres voldsom ut, så var den så rolig og fin :) Jeg hørte på musikk hele fødselen, dusjet, så litt på tv, fikk akupunktur og ellers var jeg så inn i min egen "boble" hvor jeg bare hvilte og pustet mens kroppen min jobbet for meg! Ble storm-forelsket i babyen med en eneste gang! <3
Jeg hadde ikke noe smerter nedentil etterpå, og klarte fint og sitte. Klippet var jo så rett og pent at det er ikke synlig overhodet :)

Jeg gleder meg til og føde igjen!! :D Det er en fantastisk opplevelse! Jeg stoler på kroppen min, og må bare fokusere på og samarbeide med den! :)
Tanken på fødsel bringer virkelig frem ur-kvinnen i meg! Dette er vi skapt for! Helt naturlig :)

Trenger gjerne at høre om at vi kvinner er skapte for dette og at dette skal gå bra :)

Skriv gjerne positive ting kring fødsel så kan vi peppa hverandre :))
Jeg har har hatt 2 fine, raske og rolige fødsler.
Sambo var litt skuffet, for det kom jo nesten ikke en lyd, og han trodde det skulle være mer action.

Vi hørte på musikk, holdt i hendene, jeg svarte til og med på en sms om at nå var jeg i fødsel. Hi hi! :-) Denne første fødselen tok 3 timer. Helt perfekt. Uten smertestillende. Ingen rifter. :-)
Var kun jeg, sambo, og en jordmor som stakk hodet inn når det nærmet seg pressrier.
Var oppe å gikk med en gang, full av lykkerus.
Jeg syntes faktisk det var verre å tisse etter fødsel, enn selve fødselen. Det var ømt og rart.

Andre fødsel kom plutselig en rie, ut av det blå. Så på klokken, teller, og etter to minutter kom jammen meg den neste. To minutter til, så kom rie nummer tre, og vi ringte barnevakt, og hev oss i bilen. Kom til føden med intense rier uten pauser, og 9 cm åpning. Ble styrtfødsel, så rakk ikke tenke over at nå skjer det, men en fin og rask fødsel uten smertestillende. Hadde ikke rukket å få noe uansett. Ingen rifter.
Litt svimmel etterpå, men ikke vondt å tisse denne gangen. Hi hi. Etterriene var mer merkbare da.

Denne gangen håper jeg bare vi rekker fram. Nummer tre er visst en luring.
Lurer litt på hjemmefødsel, men blir det styrtfødsel igjen kan baby komme ut litt sjokket, og da er det godt å vite at man er på et trygt sted. :-)
Vil ikke ha smertestillende denne gangen heller, men må visst regne med smertestillende ved kraftige etterrier. De blir visst verre for hver gang. Første gang hadde jeg ingen! :-)

Første fødsel ble jeg satt i gang pga svangerskapsforgiftning. De sprøyta inn noe krem og etter kanskje 5/6 timer begynte jeg med rier. Snuppa var ute i løpet av 5/6 timer, jeg sang tilomed midt i fødselen!! Fikk en paracet og akupunktur. Andre fødsel gikk vannet idet jeg kom ut av bilen på sykehuset. Ble lagt rett på et føderom og fødte snuppen min i løpet av 3/4 timer. Han ble tatt litt med sugekopp, Men fødte normalt ellers!!! Akupunktur her også.. Fødsel gjør vondt, men det som kommer ut er så fantastisk så smerten glemmes fort. Håper denne gangen blir like fin!

Tack alla jenter for dere deler med er, og må si jeg leser med tår i øynene og fikk masse positive tanker fra dere! <3
Dette skal gå bra og som sagt, ut av de onda så kommer den største beløningen i livet. . Mista en gang før o var såå ledsen og førkrossad når det skjedde. Når vi blev gravide igen var det de beste som kunne skje o snart får vi møta henne! ❤️
Ibland bara trenger man o tenke bort fra uro o tenke på alt positivt.
Og dette skal jeg ta med meg videre o lese når jag føler meg redd eller litt skremt.
Tack!!

Tack alla jenter for dere deler med er, og må si jeg leser med tår i øynene og fikk masse positive tanker fra dere! <3
Dette skal gå bra og som sagt, ut av de onda så kommer den største beløningen i livet. . Mista en gang før o var såå ledsen og førkrossad når det skjedde. Når vi blev gravide igen var det de beste som kunne skje o snart får vi møta henne! ❤️
Og dette skal jeg ta med meg videre o lese når jag føler meg redd eller litt skremt.
Tack!!

Det kommer til å gå kjempe fint.
Og etterpå så føler du deg som SUPERWOMAN ! Fy flate, kvinnekroppen er RÅ ! :-D

Tack!!
Så utrolig flott du er!!

For en fin tråd. Jeg håper jeg klarer å bevare roen gjennom fødselen, og har egentlig tenkt at det går bra så lenge jeg klarer å stole på at smertene ikke er farlige og at det går bra. Men man blir utrolig påvirket av alle skrekkhistoriene. Kjenner jeg bare må droppe å lese/høre om dem.

Takk!! Denne tråden trengte jeg! :-D Jeg føler veldig på de samme tingene som deg :-) Jeg gleder meg til fødselen er i gang, men gruer meg samtidig litt også siden jeg ikke vet hva jeg kan forvente..

Min mor sa at hun hadde hatt værre menssmerter enn det å få meg:)

Tante hadde sagt " var det alt?" Da hun fikk kusinen min på brystet :)

Back
Topp