Gnål...

FruE

Betatt av forumet
Her kommer litt gnål fra meg....[:D]
Sitter her alene, gubben jobber helg. Det er mildt sagt kjedelig....[&:] Siden jeg er sykemeldt, sitter jeg jo hjemme alene hver dag, så det er ekstra kjedelig å gjøre det i helgen også. Er altså sykemeldt pga låsning i bekkenet, og ryggraden helt opp til nakken. Fikk det for to uker siden, og går til behandling hos kiropraktor annenhver dag. Det er mildt sagt VONDT!!![:(] (Hun kjører albuen sin ned i de aller vondeste musklene i baken og lårene mine.....)

Men hun sier det blir bedre etterhvert, men at det er vanskelig å si hvor lang tid det tar siden jeg er gravid. Det å være gravid gjør visst saken vanskeligere..... Så det eneste jeg får lov til, er å slappe av , og gå rolige turer.

Skulle jo strikke babyteppe fra Nøstebarn, men det endte med skikkelig hodepine, og at kiropraktoren nektet meg å gjøre mer av det inntil videre....

Trodde jo jeg skulle klare meg med 2 uker sykemelding, men nå er det blitt to uker til. HVa som skjer etter det, aner jeg ikke...

Og så har jeg, unnskyld disse intime opplysningene, fått soppinfeksjon....der dere vet... [:'(]
Det er virkelig pyton! Har de siste ukene klødd meg til blods på beina, fikk salve hos legen (under tvil...), og tror kanskje den sterke salven har noe med den soppen å gjøre.. Er ømfintlig for slike greier...

Og så strekker det i livmora, og jeg må opp om natta, men det er jo egentlig bare koselig, for da vet jeg liksom at jeg er gravid...[:)] Begynner å få litt mage, men synes egentlig at det bare ser ut som flesk alt sammen... Burde kjøpe meg en ny bukse, men det er jo så slitsomt å gå på shopping med vond rygg... Tenk, har lagt på meg 7 cm rundt livet etter jeg ble gravid! Men ingen kilo... rart..........[8|]

Ja, ja. Dette var mitt gnåle- bidrag i dag.[:D]

Klem!

He, he...så for meg den kløinga!!! [:D][:D][:D] Kaldt vann funker for meg..en stund... Men canesten er redningen, bare den nå kan forte seg å funke!!! [:@]

Spising ja....har litt trøbbel der jeg og, men mannen holder meg på matta... Er redd for å legge på meg, veier litt for mye fra før, men han sier jeg er utrolig fin, så da får jeg tro han... Er lettere å godta stor mage nå som man er gravid... Men kanskje det var kvalme o.l. du snakka om? Eller sånn mattrøbbel generelt? Anyway; nå er jeg mindre uggen om ettermiddagene, og har mer lyst på snop... Må ta meg sammen for å spise mat som småen i magen har nytte av... Kan jo ikke vokse seg stor på sjokolande og potetgull....[&:]

Forresten - det ER godt å få ut litt gnål!
[:D]

Bor i Bergen jeg....er 28. Flytter til Trondheim til sommeren, håper vi rekker å slytte før ungen kommer....
Har ikke vært like ille som deg når det gjelder mat, men har aldri fått ut av hodet at jeg veier for mye - alltid - selv om det egentlig ikke er så veldig mye for mye... Men har i utgangspunktet et lite avslappet forhold til kroppen min, haper det blir bedre med årene. Det hjelper å ha en fantastisk mann!
Fint at det går fremover med deg og spisinga. [:)]

Gnål, ja....har hatt hodepine hele helga, gir seg ikke. Så nå har jeg krøpet til korset og tatt en paracet. Liker det ikke, vil halst klare meg uten, men det dunker i ett sett.... [&:] Er passe lei, ja... Den soppen går ikke over...tror jeg må ringe legen, eller prøve yoghurt naturell i morgen.

Men nå skal vi lage litt mat....spiste honnikorn til frokost, ikke noe som holder deg mett over lengre tid....[8D]

Så nå blir det skikkelig mat!

(Altså, det må gjerne komme flere med litt gnål her.... Alle er velkommen med gnålet sitt!!![:D])

Jeg vil også gnåle litt!!! Hihi... [:D] Veeeeeeel, hva skal jeg begynne med?? Har kanskje ikke det helt store å gnåle over da men, det så bare så morsomt ut! For det første; jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt! Står flere ganger om dagen på badet for å se om magen er blitt større. ( Nå er den i det hele tatt rimelig stor fra før av da, så det er litt vanskelig å se forskjell) Men neida, ser liksom ingenting. Kjenner bare at den er blitt hardere på en måte. Men feilproporsjonert som jeg er, er den "øverste" magen fremdeles større enn den som liksom SKAL bli stor [:-] Å så har jeg fått svangerskapsdiabetes... kan ikke spise sjoooooookoooolaaaadeeeeeeeeee [:(] Og jeg som er sjokoholiker!! Vel, for barnet sin del, så er det greit å kutte tvert. Men liker ikke å stikke hull i fingeren min flere ganger om dagen for å sjekke blodsukkeret... usj! Men men... Og så er jeg LAT! Gidder da liksom ingenting om dagen jeg? Får dårlig samvittighet når samboeren kommer hjem etter jobb, og jeg sitter omtrent i den samme stillingen i godstolen [:)] Øh... Men ellers så har jeg det som eggeplommen [:D]

Hei Ildrii! Kjekt å høre gnål fra deg! Vet det med godstolen...her er det sofaen som trekker... Synes synd i deg som ikke kan spise sjokolade. Føler med deg.... Men det går vel over etter barnet er født? Men et halvt år uten sjokolade og stikk i fingeren hver dag.....huff da. [:o]
Leter etter magen jeg og. Gleder meg til den kommer på ordentlig. Nå passer liksom bare joggebuksene mine, og jeg synes ikke jeg har mage nok til mammaklær ennå.... Men kommer sikkert til å gnåle over for stor mage og,så ....[:D]

Kom gjerne med mer gnål! [:D][:D][:D][:D]

Hei FruE. Joda, det er en mulighet for at diabetesen går over etter svangerskapet, men siden det ligger i familien, og jeg fikk det såpass tidlig i svangerskapet så kan det være at jeg må leve med dette resten av livet. Men det vil tiden vise. Så lenge det går an å kostregulere det, så går det bra. Værre om jeg må begynne med insulinsprøyter [&:] Jeg HATER sprøyter!! Og bare tanken på å måtte sette disse på meg selv, får meg til å grøsse. Får evnt. få samboeren til å hjelpe meg med dette tror jeg.
Magen ja... den vises helst når jeg ligger på rygg, for da har liksom flesket sklidd nedover på sidene [:D] Men det er håp! Jeg ser en fin rund mage under alt det andre [;)]

Pssssst! FruE? Kommet akkurat like langt vi, ser det ut til [:D][:D][:D]

Jepp...har foreløpig termin 5.juli. Skal på UL neste uke, lurer på om den blir noe forandret...
Hvordan er formen din ellers da? Jeg er bare drittlei av å være sykemeldt og ha vondt i ryggen... Denne tiden skal jo være den beste...ser ut til at den bare blir nedtur, hele 2. trimester....[&o][&o]

Dakar lita! Men det bli likar når det går over ska du sjå [;)]
Formen min kan ikke bli bedre den! Så da er det litt kjipt å være arbeidsledig og bare sitte hjemme. Men ikke for det, jeg koser meg også da.
Skal på UL 17. feb jeg, så jeg forventer nesten at terminen min også blir forandret. De har jo flytta frem og tilbake på meg hver gang jeg har vært innom, så nå vet jeg ikke selv lenger [:-]

Et lite tips: kjøp fet surmelk og smør deg inn med... nedentil. Det hjelper i det minste for kløen! Og det skal visst ta bort litt av soppen også.

ORIGINAL: FruE

He, he...så for meg den kløinga!!! [:D][:D][:D] Kaldt vann funker for meg..en stund... Men canesten er redningen, bare den nå kan forte seg å funke!!! [:@]

Spising ja....har litt trøbbel der jeg og, men mannen holder meg på matta... Er redd for å legge på meg, veier litt for mye fra før, men han sier jeg er utrolig fin, så da får jeg tro han... Er lettere å godta stor mage nå som man er gravid... Men kanskje det var kvalme o.l. du snakka om? Eller sånn mattrøbbel generelt? Anyway; nå er jeg mindre uggen om ettermiddagene, og har mer lyst på snop... Må ta meg sammen for å spise mat som småen i magen har nytte av... Kan jo ikke vokse seg stor på sjokolande og potetgull....[&:]

Forresten - det ER godt å få ut litt gnål!
[:D]

Takk for tipset... Kjøpte yoghurt naturell i går, skal visst funke på samme måte. Men det er ikke like ille som før....[:)]

Back
Topp