Glutenintoleranse

her er jeg

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Noen som har peiling på dette?
Snuppa har slitt med søvn helt siden hun ble født. Vi kuttet ut melk og det hjalp veldig. Hun hadde en god peiode der hun faktisk sov om nettene. De siste ukene har det vært på igjen med skriking om nettene. Jeg tror hun kan reagere på gluten. Hun har tatt blodprøver for å sjekke melk og gluten allergi, begge var negative.
Noen som har et tips? Har vært hos fastlegen og det var helt dødfød!!

Spør om henvisning til barnepoliklinikken. Der er de flinke på barn og mat og kan gi deg god veiledning. Men ikke begynn å eksperimentere med maten selv. Hvis du sløyfer gluten nå vil det ikke komme opp på tester om det er en intoleranse/allergi. Jeg gjør aldri noe med mitt ene barns kost uten å ha rådført meg med hennes lege på poliklinikken. Lykke til i jakten på en løsning.

Hvor gammel er hun? Kam jo være en periode bare... Ikke nødvendigvis allergi av noe slag...

Be om henvisning til barneklinikken. Gluten intoleranse er ikke så lett å fange opp når de er små. Men hvor gammel er hun?

Spør om henvisning til barnepoliklinikken. Der er de flinke på barn og mat og kan gi deg god veiledning. Men ikke begynn å eksperimentere med maten selv. Hvis du sløyfer gluten nå vil det ikke komme opp på tester om det er en intoleranse/allergi. Jeg gjør aldri noe med mitt ene barns kost uten å ha rådført meg med hennes lege på poliklinikken. Lykke til i jakten på en løsning.
Jeg har vært hos legen. Første gang fikk jeg beskjed om å kutte melk for å se om det ble bedre. Det gjorde det. Gikk tilbake til lege for å få henvisning til barneklinikken og fikk beskjed om at så små ble ikke henvist til barneklinikken pga allergi siden de mest sannsynlig vokste det fra seg... Fikk kranglet meg til å få tatt en blodprøve og den var negativ

Hvor gammel er hun? Kam jo være en periode bare... Ikke nødvendigvis allergi av noe slag...
Hun er født i oktober 2014. Før vi kuttet melk, så sov hun maks tre timer i strekk. På det verste gikk det bare 45 min. 2,5 uke etter at vi kuttet melken, sov hun gjennom hele natten. Det varte i seks uker. De to siste ukene har hun våknet flere ganger hver natt

Født oktober 2014. Får ikke henvisning. .
Hvorfor ikke det?

Personlig har jeg ikke fått noen god hjelp fra det offentlige helsevesenet når det kommer til mat allergi /intoleranse. Derimot har jeg fått mye hjelp ved å oppsøke ernæringsterapeut. Du kan jo sjekke det ut (hvis du er åpen for alternative behandlingsmetoder).

Hvorfor ikke det?

Personlig har jeg ikke fått noen god hjelp fra det offentlige helsevesenet når det kommer til mat allergi /intoleranse. Derimot har jeg fått mye hjelp ved å oppsøke ernæringsterapeut. Du kan jo sjekke det ut (hvis du er åpen for alternative behandlingsmetoder).
Fastlegen min sier at de ikke henviser så små barn.
Får vel sende gubben neste gang.

Du kan jo også be om en annen leges mening, hvis du har mulighet til det.

Det ER jeg helt enig med deg i. Dessverre så har ikke fastleger så mye kompetanse når det kommer til ernæring og helse og sammenhengen der.

Back
Topp