Glutenfri middag. Trenger tips

Taco med glutenfrie lomper eller bare shell, Santa Maria er glutenfri :)
Spagetti og kjøttsaus med glutenfri spagetti, pizza, fiskeboller med hvitsaus, lage hvitsaus uten hvetemel og Vesterålen fiskeboller er glutenfrie,
Du kan egentlig lage alt, bare ikke bruke glutenproduker.
Vi bruker mye maizenamel isteden og spiser egentlig alt.
Har vi pasta, spiser den som må spise glutenfritt glutenfripasta, pannekaker kjøper vi Toro for de er ganske gode :p

Hjemmelaget tomatsuppe:happy:

Jeg prøver å komme på hvilke middager som har gluten i seg, og det er da nesten ingen? Hvis du unngår pasta, og ikke lager saus med mel, så burde det meste gå fint? Du kan bruke maisstivelse, jevner eller potetmel hvis du vil erstatte noe i sauser du vanligvis bruker mel i. Tomatsauser, saus av kokosmelk og de fleste sauser jeg lager til wok er uten mel. Hva med en enkel risotto? En gryterett? Noe uten saus, et eller annet du kan servere med bare smeltet smør?

Poteter, laks, agurksalat evt gulrøtter, og smeltet smør. Evt torsk med eggsmør, poteter, gulrøtter. Kan også bruke ris og naturell yoghurt som saus.

Du får også tak i glutenfrie lasagneplater til lasagne og så kutter en bare ut vanlig hvit saus. Og evt en liten salat til. Glutenfri pasta med pastasaus (tomatbasert), og kjøttdeig. Kylling og ris med tomatsaus. Bakt potet med fyll. Pannekaker med glutenfritt mel eller maizena. Ligger mye oppskrifter ute på sånne ting også. Håper det hjalp litt!

Har 2 med cøliaki i huset å det er ikke mange middager som er "annerledes".
Alt med brun saus bruker jeg glfri,eller lager selv.
Spaghetti blir byttet bort og egen lasagne.
Pitabrød, hamburgerbrød o.l er kjempe enkelt å lage selv!

Laks med mangochutneysaus er en hit her, falt godt i smak hos små gjester også.
Steke laks, ha på salt, litt mangochutney og creme fraiche. Evt ha i grønnsaker. Server med ris eller pasta. Er samme sausen som Salma pleier å servere som smaksprøver på butikkene.

Glutenfri lasagne
Glutenfri pasta
Hva en du ellers hadde tilbydd bare byttet ut med gluten fritt ;)

Back
Topp