Glutenfri mat.

JPSK

Elsker forumet
Jeg har ikke cøliaki men magen er litt tregere nå. Jeg har alltid vært et "magebarn" og når jeg var liten sleit jeg mye med vondt i magen. Nå er jo "Kneipbrød-tiden" over og jeg spiser bare grove brød, fullkornspasta osv men merker jo at jeg er tregere i systemet.

Derfor har jeg testet ut glutenfri mat. Baguetter og pasta da. Og fytti så godt det er, og så blir jeg så behagelig mett og ikke "tung"...

Anbefales! Tror hvetemel osv gjør systemet tullete jeg.. Spesielt nå i svangerskapet. :)

Men noen som Har erfaringered dette? Hvor sunt er det med glutenfritt i grunn?

Både sønn og mannen her i huset reagerer på hvete - men det slår ikke ut på allergitester og det sa legen at det ofte ikke gjorde. Hvetemel har ikke mennesker spist så veldig lenge og ikke alle mager er tilpasset det så godt enda. Så det er bare bra å holde seg unna :)

Både sønn og mannen her i huset reagerer på hvete - men det slår ikke ut på allergitester og det sa legen at det ofte ikke gjorde. Hvetemel har ikke mennesker spist så veldig lenge og ikke alle mager er tilpasset det så godt enda. Så det er bare bra å holde seg unna :)

Det er litt sånn meg meg også. Loff og lyst brød, boller og denslags er håpløst for magen min. Slår heller ikke ut på tester så det er vel mer en intoleranse.

Hva bruker dere i stedet for da? Alt glutenfritt? Brød, pasta osv?

Det er litt sånn meg meg også. Loff og lyst brød, boller og denslags er håpløst for magen min. Slår heller ikke ut på tester så det er vel mer en intoleranse.

Hva bruker dere i stedet for da? Alt glutenfritt? Brød, pasta osv?
Bruker mye andre kornsorter og unngår hvete mest mulig. Ikke helt nazi på det - hender vi baker hveteboller;)

Jeg har cøliaki, deler gjerne oppskrifter o.l. om du er interessert. Jeg baker stort sett alt jeg spiser :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har cøliaki, deler gjerne oppskrifter o.l. om du er interessert. Jeg baker stort sett alt jeg spiser :-)

Oppskrifter ja takk!! :)

Rundstykker:
Disse har jeg laget oppskriften på selv :p lager de med og uten ost og med mer grovt og bare lyst mel også :-)
1381254728416.jpg

Tusen takk!! :)

Ja de er kjempegode :-D
Har du cøliaki? :)

Har ikke cøliaki, men reagerer veldig på gluten :( Alltid hatt mage problemer, så etter jeg la om til glutenfri kost for 7år siden er det blitt bedre. I følge legen har jeg glutenintoleranse..

Høres ut som vi er fler som reagerer på hvete. Jeg har innimellom en liten utfordring; lage mat uten gluten OG uten laktose. Heldigvis er vi ofte i Sverigeland, der føler jeg de har et mye større utvalg enn her hjemme :)

Back
Topp