Glutenfri kake

Toro langpannekake. Enkel, og faktisk helt grei på smak. Alltid det glutenfrie alternativet vi går for.

Min tante lager alltid glutenfri pavlova. Jeg kjenner ikke forskjell, frisk og god :)

(Siden noen reagerte på det jeg skrev, min tante lager den laktosefri i tillegg, derav smaken ;) )

Last edited:
Til klassen lager jeg det enkelt med toro sjokolade :p Mest fordi de er småspiste.

Til familie blir det pavlova og israelkake som favoritter.

Bruker toro langpanne sjokoladekake og toro lyse muffins. Men jeg synes de må lages dagen de spises. Har også ofte lagd gulrotkake fra r.o.o.m.(trines matblogg?) og bytta ut mel med toro lys glutenfri "melblanding".

Her går det ofte i toro sin langpanne sjokoladekake eller boller av Toro sin glutenfrie fine melblanding til barnebursdag, og pavlova og suksessterte til voksenbursdag

BC99CAB2-690C-4591-A1DC-9A49D7A1768B.jpeg https://www.kk.no/mat/lag-verdens-beste-sjokoladekake-67865350

Den nederste. Bytt ut mel med glutenfritt mel. Sjokoladen med Stratos og del den i 2 og ha krem(gjerne både sjokolade og vaniljekrem) og bær inni.
Da blir den knallgod ;)

Jeg foretrekker Regal sjokoladekakemiks fremfor Toro. Begge er da glutenfrie. Syns Regal er mer smaksrik. Men har ikke noe imot Toro heller, bare så det er sagt:)

Ellers er suksesskake også en vinner. Men kanskje kjekkest med sjokoladekake i barnebursdag?

Pavolova og suksessterte begge kan lett lages gluten og laktosefri

Toro sin er god, men det forutsetter at barnet tåler hvetestivelse. Tilsett en liten ss kakao. Ellers er de lyse muffinsene gode.

Suksessterte
Ostekake
Kokosbollekake
Fromasjkake
Brownie

Back
Topp