Gluten og hvete???!??

Therese W

Gift med forumet
Jeg skal ikke spise hvete på grunn av blodsukker. Kjøpte glutenfri pizzabunn i helgen og ante fred og ingen fare. Til min store forskrekkelse var det fortsatt hvete i denne ferdiglagde pizzabunnen uten gluten. Jeg trodde gluten var det samme som hvetefritt? Er det noen som har peiling på dette og kan forklare meg litt? Hadde satt veldig pris på det. For det var jo hvertfall ikke det samme.

Jeg skal ikke spise hvete på grunn av blodsukker. Kjøpte glutenfri pizzabunn i helgen og ante fred og ingen fare. Til min store forskrekkelse var det fortsatt hvete i denne ferdiglagde pizzabunnen uten gluten. Jeg trodde gluten var det samme som hvetefritt? Er det noen som har peiling på dette og kan forklare meg litt? Hadde satt veldig pris på det. For det var jo hvertfall ikke det samme.

Du skal ikke spise hvete fordi den inneholder høy GI regner jeg med? dette gir jo som kjent blodsukerhopp.

Gluten er proteinet som er i kornet, men er ikke selv kornet. Noen glutenfrie produkter inneholder LITT hvetestivelse, men dette er veldig veldig lite.

http://www.naaf.no/no/allergi/Mat-og-matoverfolsomhet/Nyttig-a-vite-om-hvete/

http://www.semperglutenfritt.no/fragor

Min venninne som har cøliaki (gluten-allergi) kan ha "kan inneholde spor av hvete/gluten" da slike produkt ofte bare er laget i samme rom/bygning og der er en prosentdels sjans for at der kan ha lurt seg bittelitt bort

Det er ikke gluten i hvetestivelse, så dette er ofte i glutenfrie produkter. Aner ikke om du kan spise dette....

Kass pizzabunn var det? Det skal ikkje stå glutenfritt på varer med hvete i..

Hvis det er hvete du skal holde deg unna, og ikke heller kan spise hvetestivelse., må du kjøpe det som heter NATURLIG glutenfritt. Det som bare det står er glutenfritt, inneholder hvetestivelse også.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp