Glupsk baby

Krysantemum

Blir kjent med forumet
Har en liten en på 10 dager. Ammingen har vi ikke fått til, da hun blir helt krakilsk når hun skal ha mat. Sparker, kaver, får ikke tak i brystknoppen og hyler. Hun gikk derfor ganske mye ned i vekt i begynnelsen. Nå er hun oppe i fødselsvekt igjen. Vi har gitt mm som jeg pumper og supplert med mme.

Hver gang hun skal ha mat er det et kav uten like. Hun sluker i seg maten, hyler når jeg tar pauser og drikker til det er tomt. Noe som resulterer i MYE gulping. Så det virker som hun overspiser. Har noen gode tips? Hun sluker fort 100 ml per måltid og vil ha mat hver 3 time:nailbiting:
 
Er hun sjekket for fysiske plager? Typ låsninger, refluks, stramt tungebånd er av mange ting som kan gi uro ved brystet og trøbbel med både amming og i de verste tilfellene flasker også. Og hun bør ikke få sluke en flaske selv om hun vil, har du lest om langsom flaskemating? Det vil som oftest hjelpe mot luftplager og gulping. https://ammehjelpen.no/Langsom-flaskemating/ Evt gi med hjelpebryst, kopp eller sprøyte for å motvirke sluking :)

vil også anbefale kontakt med ammehjelper om du vil prøve å få ammingen i orden, høres ikke ålreit ut slik dere har det nå! Mat hver tredje time er egentlig ganske sjeldent på de minste, men gulpinga og kavinga høres slitsom ut for dere alle :(
 
Hvilken type flaske bruker du? Vi bruker Dr Brown, og kjører selvsagt langsom flaskemating. Kunne ingenting om det i starten, så det gikk galt noen ganger:rolleyes: Alt kom opp igjen. Viktig å ha riktig teknikk!
 
Hvilken type flaske bruker du? Vi bruker Dr Brown, og kjører selvsagt langsom flaskemating. Kunne ingenting om det i starten, så det gikk galt noen ganger:rolleyes: Alt kom opp igjen. Viktig å ha riktig teknikk!

vi bruker mam sine anti kolikk. Vi prøver å ta gode pauser i løpet av måltidet + rap. Er dr Brown sine flasker bedre mtp langsom flaskemating?
 
Godt svar fra Klussedull over.
Siden hun kaver sånn ved brystet og sliter med å få tak, ville jeg kanskje også forsøkt å amme med et skjold.
De små spiser gjerne annenhver time døgnet rundt, så hver tredje time er ikke så ofte :)

Lykke til ❤️
 
Godt svar fra Klussedull over.
Siden hun kaver sånn ved brystet og sliter med å få tak, ville jeg kanskje også forsøkt å amme med et skjold.
De små spiser gjerne annenhver time døgnet rundt, så hver tredje time er ikke så ofte :)

Lykke til ❤️
Skjold vil hun ikke ta :(
 
Anbefaler også at du kontakter ammehjelpen, men bare en tanke; hva om du gir mat før hun er sulten/viser tegn til sult? Drikker hun da litt roligere? Prøv kanskje etter 2 timer.. min lille ammet konstant de første månedene, nå er hun nesten 8 mnd og spiser hver 2. time. Ikke at det er galt å spise hver 3. altså, men kanskje hun spiser roligere om hun får mat før hun er kjempesulten?
 
Back
Topp