Sitter på legekontoret nå og venter på at tiden skal rase avgårde. Holder på med glukosebelastningstest og ser fram til å bli ferdig. Har hittil gått bedre enn forventet, litt over en time igjen nå 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan foregår den testen?
Aha..... det der visste jeg jo egentlig. SurrehueMøter fastende, tar en blodprøve, drikker sukkervann, venter to timer og tar en ny blodprøve. Etter det må man spise matpakke før man går derfra fikk jeg beskjed om, skal inn neste uke.
Når jeg tok min forrige sv.skap så drakk jeg sukkervannet inne på det rommet jeg tok blodprøven. Fikk ikke beskjed om noe matpakke jeg da, så spiste ingenting før jeg kom hjem igjen
Så satt jeg meg på venterommet og leste en bok jeg hadde med.
Jeg kasta opp etter 1 time jeg da, kjente det heldigvis på forhånd at det kom til å skje, så kom meg ut og kasta opp bak legehuset (doen var selvfølgelig opptatt akkurat da..)
Når jeg kom inn igjen så gikk jeg og spurte om jeg måtte gjøre alt på nytt, men fikk en usikker beskjed om at vi bare skulle fortsette som om det ikke hadde skjedd..
Resultatet ble da at når jeg kom inn hadde jeg 4,7 i blodsukkermålingen, og 4,6 når jeg gikk ut.
Det var pga BMIen min jeg måtte ta testen, var aldri noe utslag i urinen. Kan jo hende det hadde vært annerledes hvis det hadde vært noe utslag
Men er det ikke litt tidlig å ta den testen nå?
Trodde den ble tatt etter uke 26 en gang jeg
Med mindre dere har hatt noe utslag da?
Er denne testen obligatorisk? Kan ikke tenke meg å bøtte nedpå med sukker eller noe annet for den slags skyld, så kvalm som jeg er![]()
Det vanligste er at man tar testen på kvinner i risikogruppen noen gang mellom uke 26 og 30, men ifølge en svensk side jeg fant, kan man også ta den i rundt uke 12 om man tidligere hatt svangerskapsdiabetes, om en nær slektning har diabetes, eller om det er påvist sukker i urinen.Jeg hadde ikke utslag i urin, er i uke 13 når jeg skal ta testen. Vet ikke hva som er vanlig...
Det kommer nok ann på jordmoren/legen din. Om hva h*n tenker er overvekt og ikkeJeg har en bmi over 27. Kan jeg da forvente å måtte gjøre dette? :/
Ja må bare vente og se.Det kommer nok ann på jordmoren/legen din. Om hva h*n tenker er overvekt og ikke![]()
Huff, fælt å treffe på sånne menneskerJa må bare vente og se.
Jeg er ivertfall tyngre enn jeg ser ut.
Hadde en turnuslege fra h... som på første svangerskapskotroll med nr 3 sa at jeg var ALTFOR tung ifølge bmi og jeg måtte passe på å ikke gå noe opp i vekt i svangerskapet. Etter fødselen måtte jeg slanke meg ned til 60.5 kg, for det var der jeg SKULLE være.
Jordmor jeg gikk til på neste kontroll var rystet, det var flere ting som også skurret med denne legen så hun ville jeg skulle sende inn skriftlig klage. Nå gjorde jeg ikke det da, for følte jeg ikke orket.

Det kommer nok ann på jordmoren/legen din. Om hva h*n tenker er overvekt og ikke![]()
Samme her, har 40 min igjen og holder på å dø. Så kvalm!!
Klarte meg gjennom det, men har ikke fått noe svar. Har vært skikkelig dårlig resten av dagen, men vet ikke om det har en sammenheng! Med deg da?Hvordan gikk det?