Glukosepulver til glukosebelastning

frk_perle

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg har fått time til glukosebelastning, og fikk beskjed fra legekontoret om å huske å ta med glukosepulver. Trodde ikke jeg måtte skaffe det selv[emoji28]
Fås dette kjøpt på apotek? Og er det noen som vet hvor mye som må kjøpes?

Fåes på apotek ja. De på apoteket vet sikkert hvor mye som trengs.
Jeg skal ta den testen i morgen, og har ikke fått beskjed om at jeg må ta med den drikken selv

Fåes på apotek ja. De på apoteket vet sikkert hvor mye som trengs.
Jeg skal ta den testen i morgen, og har ikke fått beskjed om at jeg må ta med den drikken selv

Takk for svar[emoji4]Da får jeg ta meg en tur på apoteket.
Ja synes det var litt rart at jeg måtte stå for pulveret/drikken selv. Men men, sikkert forskjellig fra legekontor til legekontor[emoji28]

Lykke til med testen i morgen [emoji4]

Sniker fra desember.

Apoteket har :) Det virker som det varierer fra sted til sted om man må ta med selv, ja. Jeg har ikke fått noen beskjed om det.

Jeg trengte ikke ta med, men måtte betale for drikken.... og det er den dyreste kvalme drikken jeg har blitt TVUNGET til å drikke noen gang.... :P

Jeg mener jeg betalte 120,- for det... ble litt overrasket fordi jeg trodde alt i svangerskapet var gratis.. og litt sur fordi det var en undersøkelse jeg mente jeg ikke hadde trengt å ta... :P

Det var heldigvis ikke så gale. Så for meg sånn tusenlappen nå[emoji28]
Men ja helt enig. Alt skal vel være gratis? Så rart at ikke det og er dekket.

Det var heldigvis ikke så gale. Så for meg sånn tusenlappen nå[emoji28]
Men ja helt enig. Alt skal vel være gratis? Så rart at ikke det og er dekket.

Nei vettu.. hadde de tvunget i meg den drikken først for SÅ å fortelle meg at jeg måtte betale 1000,- etterpå hadde jeg gått ut av legekontoret i ren protest... :P

Det kostet meg en drøy hundrelapp nå sist ja, kostet ikke mer enn halvparten i forrige svangerskap men da var det pulver rørt i vann fra springen, nå var det sitronsmak på ei flaske i kjøleskapet så vel verd å betale litt ekstra.

Alt er gratis når man er gravid, av svangerskapsoppfølging, men ikke "materialkostnader" som dette altså er, derfor må man betale det. Men det er heldigvis ikke så gruelig dyrt da.

(sneik visst litt forum her ser jeg. Jaja)

Det kostet meg en drøy hundrelapp nå sist ja, kostet ikke mer enn halvparten i forrige svangerskap men da var det pulver rørt i vann fra springen, nå var det sitronsmak på ei flaske i kjøleskapet så vel verd å betale litt ekstra.

Alt er gratis når man er gravid, av svangerskapsoppfølging, men ikke "materialkostnader" som dette altså er, derfor må man betale det. Men det er heldigvis ikke så gruelig dyrt da.

(sneik visst litt forum her ser jeg. Jaja)

De kunne jo godt ha fortalt i forkant at det kostet penger .. det var ikke store kostnaden, men det kom litt overraskende på.. :)

De kunne jo godt ha fortalt i forkant at det kostet penger .. det var ikke store kostnaden, men det kom litt overraskende på.. :)

Ja, det kom uventet på første gangen, men jeg har tatt den fire ganger nå (tre unger, men nå med siste var et nye retningslinjer så jeg måtte ta den to ganger. Jeg er altså risikogruppe da siden jeg har en mor med diabetes) så da er det ikke like overraskende lenger.

Jeg ble henvist til fürst. Drikken jeg måtte drikke var fra en flaske jeg fikk der, betalte ingenting[emoji4]

Jeg måtte ikke betale noe (tok den i dag). Fikk til og med velge mellom sitron og appelsinsmak :)

Back
Topp