Glukoseprøve- fastende??

Kittekat

Forumet er livet
Fikk brev fra sykehuset i dag med rekvisisjon til en haug av blodprøver vedlagt.
Én av disse er glukose, og ser at det nederst på arket står "Fastende" på det tallet som hører til.. 
Betyr det at jeg må troppe opp fastende, selv om det ikke står i brevet...? Og i så fall, fra hvilket tidspunkt?
Skal ikke være der før klokken ett. Hvis man må være fastende burde de vel egentlig satt opp time tidligere, eller..?
(ringer ned til sykehuset i morgen, tenkte bare å høre om noen kanskje visste... Man blir fryktelig nysgjerrig...)

jeg tok glukosebelastning på mandag. jeg fikk beskjed om å faste ifra kl 24.00 kvelden før.

turboquattro skrev:
jeg tok glukosebelastning på mandag. jeg fikk beskjed om å faste ifra kl 24.00 kvelden før.

Samme her :-)
Og ta med deg noe lesestoff...Gulukosetest tar tid...

Takk for svar.
Det blir med andre ord en fryktelig lang dag... *grøss*

Merkelig at de ikke har presisert at du skal faste fra midnatt kvelden før, det måtte jeg. Så det stemmer det at du skal møte fastende. Du kan jo ta en telefon og spørre hvor lenge du skal faste, for å være på den sikre siden.

Ja, det er nok lurt. Har nok gått litt fort i svingene når brevet ble skrevet, fordi det stod heller ingenting om at jeg må ha med urinprøve. Godt de sendte med rekvisisjon på papir, slik at man kan finne ut slike ting selv.. 

Ut i fra HI tolket jeg det til at det var vanlig glukose du skulle ta, men ser mange tolker det som glukosebelastning. Hva er det egentlig du skal ta?

Back
Topp