Glukosebelastningstest

Mimi8

Andre møte med forumet
Er det riktig at man skal betale for glukosebelastningstesten? Eller har legen min gjort en feil?

Er det riktig at man skal betale for glukosebelastningstesten? Eller har legen min gjort en feil?
Tror man må betale for selve drikken? Litt usikker, men mener å hørt flere betale for det :happy:

Jeg betalte for drikken :)

Jeg betalte ikke noe. Synes det er rart om man skal betale, siden det som er svangerskapsrelatert i ugangspunktet er gratis.

Sniker,

Man skal betale for drikken, de som ikke har betalt har mest sannsynlig ikke betalt fordi legekontoret har gjort en feil. Jeg stusset på samme selv første gang jeg tok den. Det er varierende hvor mye de tar betalt for drikken fra sted til sted. Jeg mener å huske det kostet 70kr første gang og 140 kr de to andre gangene (samme sted de to siste). Man kan eventuelt kjøpe drikken selv på apoteket for rundt 80kr på apoteket istedenfor å kjøpe den fra legekontoret.

Betalte 155,-
Men jeg fikk låne kontoret til en av legene mens jeg venta, så kanskje de har lagt inn litt leie også i den prisen :laughing002

Jeg betalte ingenting men tok testen på et sykehus med drop in. Jordmor på helsestasjon sendte meg dit :)
Jeg tok også på sykehus første gang, fikk ikke beskjed om at det kostet noe og ble ikke bedt om å betale, men fikk en faktura tilsendt noen uker etterpå. Jeg nektet å betale den siden de ikke hadde informert om det og i tillegg hadde lagt på fakturagebyr når jeg burde blitt informert og fått betalt på sykehuset, det var greit, men har måttet betale de andre gangene. (Det var Ahus)

Jeg måtte betale 216,- for den testeno_O Visste heller ikke at jeg måtte betale for den, så ringte legekontoret dagen etter, tenkte de hadde gjort en feil siden jeg også hadde en vanlig legetime samme dagen. Fikk beskjed om at den testen må man betale for selv. Greit nok det, men når jeg ser hva andre her har betalt for den, føler jeg at de har ruinert meg:oops:

Jeg betalte ingenting. Tok den på sykehuset (drop in) for ca 6 uker siden og har ikke fått beskjed om å betale. Antok slike ting var gratis siden det er svangerskapsrelatert?

Jeg betalt 155kr for drikken, var det hun som tok blodprøvene sa jeg måtte betale for hvertfall..

Jeg tok også på sykehus første gang, fikk ikke beskjed om at det kostet noe og ble ikke bedt om å betale, men fikk en faktura tilsendt noen uker etterpå. Jeg nektet å betale den siden de ikke hadde informert om det og i tillegg hadde lagt på fakturagebyr når jeg burde blitt informert og fått betalt på sykehuset, det var greit, men har måttet betale de andre gangene. (Det var Ahus)
Oi! Takk for heads up!
De glemte å si ifra til meg om at henvisning til ultralyd kostet penger også. Irriterende!

Back
Topp