Glukosebelastningstest

Perlemor til 3

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Skuddårsspirene 2024
Noen som har tatt den? Tok den i dag og verdiene var ok på legekontoret, 4,6 fastende og 7,9 etter to timer. Dette var gjennom stikk i fingeren, og blodprøve fra armen er sendt til sykehuset. Noen som har fått stort sprik mellom legekontorets målinger og det som blir analysert på sykehuset?
 
Jeg tok i går og blodsukkeret var 3,7 fastende og 3,8 etter to timer, ingen svangerskapsdiabetes altså. Forrige gang var det 0,2 i forskjell på den fastende prøven på det de målte på legekontoret og på laboratoriet
 
Jeg tok i går og blodsukkeret var 3,7 fastende og 3,8 etter to timer, ingen svangerskapsdiabetes altså. Forrige gang var det 0,2 i forskjell på den fastende prøven på det de målte på legekontoret og på laboratoriet
Imponerende verdier du hadde! :D
 
Jeg tok stikk i fingeren først og så blodprøve på slutten. Fastende var 4,5 tror jeg og 6,7 etter to timer. Helt perfekt sa de.
 
Jeg tok glukosebelastningstest samtidig som jeg tok blodprøver til rhesusbestemmelse ettersom jeg er A- og derfor må få sjekket barnet blodtype. Tok blodprøvene på laboratoriet på sykehuset ettersom jeg ikke har fastlege her jeg bor. Blodprøvene ble begge tatt på innsiden av albuen også brukte de en skvett av blodet derfra til å måle blodsukkeret. Hadde 4,9 fastende og 7,3 etter to timer.
 
Imponerende verdier du hadde! :D

Tja, er vel bare kroppene våre som fungerer litt ulikt! Er ikke noe jeg «gjør» for at det skal være sånn akkurat ☺️ men selvsagt godt å være klarert for svangerskapsdiabetes da
 
Jeg hadde sv. diabetes sist graviditet. Så var veldig spent nå. 5,3 fastende (selvfølgelig litt høyere akkurat den dagen) også 8,7 etter 2 timer. Jeg tok den hjemme selv med kun vanlig apparat.
Resultatene er i grenseland (fastende tilsier at jeg må følge opp videre), så da gjør jeg det litt sporadisk. Var akkurat på grensen og ble verre fra sv. uke 25 sist gang. ☺️
 
Den glukose test drikken har heeelt ødelagt julebrus nå etterpå, fy søren så ekkelt ! :yuck: Smaker den alltid bringebær?
Hadde 4,7 fastende, fikk ikke vite svaret på den siste testen, når fikk dere svar på denne ?
 
Den glukose test drikken har heeelt ødelagt julebrus nå etterpå, fy søren så ekkelt ! :yuck: Smaker den alltid bringebær?
Hadde 4,7 fastende, fikk ikke vite svaret på den siste testen, når fikk dere svar på denne ?
Samme dag
 
Den glukose test drikken har heeelt ødelagt julebrus nå etterpå, fy søren så ekkelt ! :yuck: Smaker den alltid bringebær?
Hadde 4,7 fastende, fikk ikke vite svaret på den siste testen, når fikk dere svar på denne ?

Jeg fikk foreløpig svar samme dag (de testet både før og etter), men svarene fra laboratoriet kom dagen etter :)
 
Den glukose test drikken har heeelt ødelagt julebrus nå etterpå, fy søren så ekkelt ! :yuck: Smaker den alltid bringebær?
Hadde 4,7 fastende, fikk ikke vite svaret på den siste testen, når fikk dere svar på denne ?
Jeg elsker bringebærsaft så jeg synes ikke den var så ille, tok meg ca 15 sek å få den i meg :hilarious: har hørt noen få andre smaker.

Jeg fikk svar med en gang, dvs ca 30 sekunder etter siste blodprøve.
 
Jeg fikk appelsinsmak, syns min smakte Urge! Ikke det verste jeg har drukket :happy:
 
Jeg fikk kun velge mellom kald eller varm, tror jeg hadde sitronsmak?
Åja så rart, hadde aldri klart å drikke min varm, eneste som hjalp var at den var iskald, minnet meg om smeltet blå slush helt ærlig :laughing002 den var ikke det verste jeg har smakt, men den ødla liksom litt nytelsen med rød julebrus i ettertid :( :laughing002
 
Åja så rart, hadde aldri klart å drikke min varm, eneste som hjalp var at den var iskald, minnet meg om smeltet blå slush helt ærlig :laughing002 den var ikke det verste jeg har smakt, men den ødla liksom litt nytelsen med rød julebrus i ettertid :( :laughing002
Å drikke den varm var helt utelukket for min del det er jo rene oppskriften på å bli kvalm :bag:
 
Tok testen idag, og jeg har vært helt utslått siden. Ekstremt vondt i hodet!! Har noen andre opplevd det?
 
Back
Topp