Glukosebelastningstest

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
skal gjennomføre denne i morgen. Nå husker jeg brått ikke reglene for faste!
Jeg skal ikke spise etter kl 22 i kveld sant?
Kam jeg drikke frem til 2 timer før testen?
På nhi.no står d at jeg kam drikke vann helt til testen taes, men det stemmer vel ikke?

Hold deg helt fastende fra klokka 22 du. Så er du sikker på at du ikke må ta opp igjen testen.

På nhi.no står d at jeg kam drikke vann helt til testen taes, men det stemmer vel ikke?
12 timer før fikk jeg beskjed om. Har funnet ut at det er enklere å få ned det sukkerklisset hvis jeg ikke har drukket noe vann og er veldig tørst.

Jeg skal også ta den i morgen. Lege sa faste fra 12 før og kunn drikke vann.

Lykketil i morgen.

Jeg fikk besked om å ikke spise etter kl 00.00 (var hos legen kl 08.00) jeg kunne drikke vann helt opptil, men ikke så mye.

Ser ut til at det er ulik praksis hos ulike legekontor. Jeg fikk beskjed om å faste fra midnatt, ikke spise eller drikke før etter prøve nr to var tatt.

Fin måte og starte helgen på vel? :hilarious: Hva er d første du skal spise etterpå?
Har tatt med boller med sjokoladefyll:hilarious: så håper testen er OK. Hva har du?
Har akkurat helt i meg koppen så nå sitter jeg her og venter. :wacky:

Har tatt med boller med sjokoladefyll:hilarious: så håper testen er OK. Hva har du?

Jeg hadde også med meg bolle, men det fristet ikke i det hele tatt etterpå, ble så skuffet, håper du klarer å nyte den :)og lykke til!

Jeg hadde også med meg bolle, men det fristet ikke i det hele tatt etterpå, ble så skuffet, håper du klarer å nyte den :)og lykke til!
Takk :) sitter her og venter mens jeg kjenner på lille nurk med baluba i magen. Foreløpig er jeg ikke kvalm. Kan gjerne bli sånn :hilarious:

Jeg har kjøpt noe som heter «purke»- er en søt svær bolle her i Østfold. Sjokolademelk UTEN sukker, og påskeegg:hilarious: gleder meg sykt til kl 10.45 og jeg kan kose meg med herligheten! Men vurderer sterkt å bestille sushi til lunsjen på jobb :hilarious: da er d jo tross alt 45 min siden forrige måltid, da må jeg ha noe skikkelig digg!

Jeg har kjøpt noe som heter «purke»- er en søt svær bolle her i Østfold. Sjokolademelk UTEN sukker, og påskeegg:hilarious: gleder meg sykt til kl 10.45 og jeg kan kose meg med herligheten! Men vurderer sterkt å bestille sushi til lunsjen på jobb :hilarious: da er d jo tross alt 45 min siden forrige måltid, da må jeg ha noe skikkelig digg!
Vi går til en overdose sukker og hva tar vi med for å spise etterpå? Enda mer sukker :hilarious::hilarious::hilarious:

Fikk beskjed om ingen drikke eller mat etter 00.00, kunne kun fukte munnen litt :)

Imponert over dere som orker spise sukker etter testen! Hele kroppen min protesterte i flere dager etterpå.. Var kjempedårlig i magen og følte meg helt elendig.Håper resultatene blir bra Mærrylou!

Hvordan ble formen etter testen? Ble det sushi på deg? :hilarious:

Jeg er seriøst sliten! Så blir d jaggu meg overtid på jobb- på en fredag av alle ting!!!! Så nei, ingen sushi enda, MEN når jeg skal hjem, så skal jeg ha med meg sushi kan du tro :hilarious:
Hvordan var d med deg etter testen?

Imponert over dere som orker spise sukker etter testen! Hele kroppen min protesterte i flere dager etterpå.. Var kjempedårlig i magen og følte meg helt elendig.Håper resultatene blir bra Mærrylou!

At jeg trenger denne testen er sikkert og visst, for jeg har alltid lyst på godteri :hilarious: jeg kam spise søtt gjennom hele dagen, null stress!
Er spent på resultatene selv, blir spennende å ringe legen til uka! Men først skal jeh spise litt freia påskeegg!

Back
Topp