Glukosebelastningstest

Tiger2017

Elsker forumet
Januar 2017
Da var første del av glukosebelastningstesten gjort. Drikken var ikke så fæl som jeg trodde heldigvis. Verre når hun som tok blodet mitt bommet og traff en muskel :p

Da er det the waiting game i 2 timer.. heldigvis for gratis wifi og god bok :D flere som har tatt eller skal ta glukosebelastningstest.

Håper bare jeg har ungått sv.diabetes men oddsene er imot meg. Både med overvekt og mor som hadde sv.diabetes :p

Skal ta en i løpet av noen uker. Gleder meg ikke, for jeg ble så svimmel/kvalm under ventetida. Men resultatene var fine sist, så krysser fingrene for at det går bra denne gangen også :)

Flaks at du ikke er kvalm å slikt :p jeg tok i uke 12! Det var grusomt! Jeg hadde sv.dia også da. Så var jo greit å få det sjekka. Jeg hadde mest lyst å dø de to timene jeg venta. Holdt på å kaste opp hele tiden. Men så kom noen med en nyfødt baby :) å fortalte meg en dramatisk men fin fødsels historie. Å babyen var sååå liten å søt! Så da glemte jeg vekk kvalmen litt ;)

Kvalmen har meldt sin adkomst nå.. men heldigvis "bare" 1 time og 15 min å vente igjen. Snart halveis

Skal ta på fredag :)

Spurte om jeg kunne få mer når jeg gikk med forrige fordi jeg syns den var så god, men kan ikke si jeg er helt der nå :P

Har tatt den og fått påvist sv.diabetes :) var på sykehuset i går og la opp videre oppfølging og innom diabetes sykepleier, fikk måleinstrument og mye god informasjon.

Langtidsblodsukkeret var fint, men tålte dårlig denne sukkershotten (8.8 etter to timer)

Jeg skal måle blodsukker fire ganger på en dag, to ganger i uka. Så må jeg tenke litt over hva jeg spiser og holde meg litt aktiv.

Tok i uke 10, og skal igjen i uke 28. Var heldigvis ikke kvalm, så det eneste jeg syntes var litt pes med det var å måtte vente så lenge (ville heller vært på jobb). Takler fint å drikke noe jeg ikke liker, selv om det smakte høgg.

Blodsukkeret var helt fint, usikker på verdiene, tror egentlig ikke jeg fikk vite det.

Det gikk greit å vente de to timene. Men hun som tok blod slet virkelig med å finne blodårene mine så er helt gjennomhullet :p
Desverre så økte den til 8.1 aka sv.diabetes :( men ska få henvisning til Haukeland så får se hva som skjer pg skal bli greit med mer info :) virker ikke som det var kostholdet mitt som var problemet så da må nnok mosjonen økes litt mer :p

Jeg skal ha om ca. 2 uker... Gruer meg mer til den enn fødsel... Får litt panikk av å vite at jeg ikke får spise eller drikke...

Kan det hende man må ta en slik test hvis man går over grensa på bmi utover i svangerskapet?

Back
Topp