Glukosebelastningstest

Da var testen tatt! Ikke på langt nær så ille som jeg fryktet. Blodsukkeret var på 7,2 etter to timer, og det var for høyt. Ikke diabetes-høyt, men jeg er i faresonen, fordi kroppen ikke får unna sukkeret raskt nok. Så da er det sannsynligvis henvisning til poliklinikken på sykehuset for forebygging!

Da var testen tatt! Ikke på langt nær så ille som jeg fryktet. Blodsukkeret var på 7,2 etter to timer, og det var for høyt. Ikke diabetes-høyt, men jeg er i faresonen, fordi kroppen ikke får unna sukkeret raskt nok. Så da er det sannsynligvis henvisning til poliklinikken på sykehuset for forebygging!
Jeg fikk ikke vite noen ting i dag jeg, måtte vente til de hadde sendt prøvene til sykehuset :/

Jeg kjenner nå at jeg "angrer" på at jeg brukte tid på forhånd til å grue meg. Denne testen var jo egentlig helt nødvendig for å få avklart at jeg er i faresonen. Så jeg er veldig glad jeg tok den.
Gikk en halvtimes tur i dag, og fikk blodsukkerfall etterpå. Det var skikkelig ubehagelig. Så dette ble et tydelig spark bak om at nå må jeg være mer i aktivitet og kutte sukkeret!

Jeg vet at jeg reagerer dårlig på sukker. Blir alltid dårlig etter bursdager ol. Blir kvalm, trøtt og sur rett og slett av mye sukker og lite mat.

Så jeg blir ikke overasket om jeg får dårlig utfall av den testen..

Var hos jm i dag, og hun regnet ut bmi'en min (visste selv at jeg lå over grensen) og da sa jeg pent ifra om at den testen tar jeg ikke. Hadde regnet med litt motstand på akkurat det, men hun sa det var en anbefaling og ikke tvang :) jeg sa at dersom det ser ut til at jeg utvikler sv.dia kan jeg heller måle hjemme. Og det sa hun var en god ide :)

Var hos jm i dag, og hun regnet ut bmi'en min (visste selv at jeg lå over grensen) og da sa jeg pent ifra om at den testen tar jeg ikke. Hadde regnet med litt motstand på akkurat det, men hun sa det var en anbefaling og ikke tvang :) jeg sa at dersom det ser ut til at jeg utvikler sv.dia kan jeg heller måle hjemme. Og det sa hun var en god ide :)
Hva er bmi din? Var også hos jm igår og hun sa bmi min var heeelt fin. . Den er 25.3.. hadde regnet med å få beskjed om å passe på og sånt. . Men hun mente den var fin. .

Hva er bmi din? Var også hos jm igår og hun sa bmi min var heeelt fin. . Den er 25.3.. hadde regnet med å få beskjed om å passe på og sånt. . Men hun mente den var fin. .
Min er 28,9
Må si meg enig med jm din at den er helt fin ;) grensen er vel 27 tror jeg

Back
Topp