Glukosebelastningstest

Snibelsnabel

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, og fikk beskjed om at jeg må ta glukosebelastningstest pga BMI over 27, og fordi min mor har diabetes.

Problemet mitt er bare at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å faste frem til kl 11-11.30 :-/
Jeg må spise kl 5 om morgenen eller får jeg vondt i magen og blir skikkelig kvalm og svimmel,
Jeg blir skikkelig stressa av tanken:-s

når må du ta den? Her trenger jeg ikke ta den før i uke 26 tror jeg det var, så da er kroppen relativt fin :) Pluss vi er jo så "heldige" å får drikke den sukkerdrikken :P

Jeg fikk komme til legen når det åpnet jeg:)

Woho, jeg skal også ta den, og tenker også at det blir hardt å måtte faste så lenge :O kan vi drikke vann??
jeg spurte om vann forrige gang... kunne drikke hvis det absolutt var behov, men så lite som mulig... :/ Den testen er det eneste jeg gruet meg til ved å bli gravid igjen :/ Den ligger fortsatt litt for friskt i minnet :(

Jeg fikk komme til legen når det åpnet jeg:)

Ja jeg får komme når laboratoriet åpner. Men det er kl 9.15! Og så skal jeg drikke dette sukkervannet, for så å faste i 2 timer.:-/

Sånn det er nå så må jeg spise kl 5 fordi jeg blir så dårlig på morgenen.
Lurer på om jeg skal be om å få utsette testen til en dag jeg vet at mannen min kan kjøre. For jeg føler ikke det er forsvarlig å sette seg bak rattet uten at jeg har spist.

Haha, føler meg skikkelig dramaqueen her, men jeg blir skikkelig dårlig når jeg ikke spiser. Var ikke sånn sist jeg var gravid:-/

Ja jeg får komme når laboratoriet åpner. Men det er kl 9.15! Og så skal jeg drikke dette sukkervannet, for så å faste i 2 timer.:-/

Sånn det er nå så må jeg spise kl 5 fordi jeg blir så dårlig på morgenen.
Lurer på om jeg skal be om å få utsette testen til en dag jeg vet at mannen min kan kjøre. For jeg føler ikke det er forsvarlig å sette seg bak rattet uten at jeg har spist.

Haha, føler meg skikkelig dramaqueen her, men jeg blir skikkelig dårlig når jeg ikke spiser. Var ikke sånn sist jeg var gravid:-/
Utsett til mannen din kan kjøre. Jeg klarte ikke å kjøre hjem etterpå, var så svimmel og uggen!

når må du ta den? Her trenger jeg ikke ta den før i uke 26 tror jeg det var, så da er kroppen relativt fin :) Pluss vi er jo så "heldige" å får drikke den sukkerdrikken :P

Hun ville at jeg skulle ta den så kjapt som mulig. Skulle ta en nå i 2.trimester og en i 3. Trimester:-/

Utsett til mannen din kan kjøre. Jeg klarte ikke å kjøre hjem etterpå, var så svimmel og uggen!

Huff, ja jeg skal ringe dem i morgen!

Det er litt morsomt, for en fødsel tar jeg gjerne (når den tid kommer), men å gå uten mat noen timer, DET stresser meg:)

Jeg ble skikkelig dårlig av den. Så kjekt hvis mannen skal kjøre. Jeg spydde opp alt så var ikke noe vits å sitte der lenger:)

Måtte du ta den om igjen da?
Jeg er ganske redd for at jeg kommer til å kaste opp selv.
Nei ingen vits. Jeg er slankeoperert og visste egentlig at magen min kom til å reagere sånn på sukker. Men da har jeg i allefall prøvd

Om du ikke får noen til å kjøre kan du eventuelt ha med noe lett mat i veska til du er ferdig som du kan spise rett etterpå. Jeg satt der litt etter testen og spise litt kjeks og en banan. Det hjalp for meg og da kunne jeg kjøre selv.
Den er litt kvalmende den testen, men det gikk på et vis:eek: Jeg klarte å ikke kaste opp, men måtte gå ut og lufte meg en del ganger i løpet av ventetiden.
Hun som laget sukkerblandingen hadde laget den klar og satt den kaldt dagen i forveien. Hun sa det var lurt at den var iskald fordi da var den lettere å få ned. Kanskje de kan gjøre det hos deg også:)

Synes den var lett og drikke. Ble ikke uvel heller. Men så var det en ferdigblandet variant på forseglet flaske.

Fikk den kald og en flaske med presset sitron til å blande i hvis eg ville, da smakte den nesten som sitron limonade, men fy så kvalm eg ble etter 30min. Er kiosk på kk, så var rett ut der og kjøpte meg en panini med pesto og kylling etterpå :-)

Gi meg ett vink om noen får diagnosen svangerskaps diabetes da:-p jeg har fått det, kunne vert greit å dele tips:)

Gi meg ett vink om noen får diagnosen svangerskaps diabetes da:p jeg har fått det, kunne vert greit å dele tips:)

Skal gi beskjed;) Hadde du noen symptomer på det? Eller ble det kun oppdaget pga rutinetest? Spurte legen hva man burde være obs på; tretthetsfølelse, hyppig vannlating og tørstere enn vanlig. Eehh, altså, Joda, er jo forsåvidt kjente symptomer det.....;)

Gi meg ett vink om noen får diagnosen svangerskaps diabetes da:-p jeg har fått det, kunne vert greit å dele tips:)
Fikk svar etter noen timer siden eg tok den på kk, helt fin prøve, så ikke noe her. Hadde ikke noe sist svangerskap heller, men blir tatt nå siden eg har pcos og vi har økt sjangse for svangerskaps diabetes, er ikke overvektig heller. Skal ta ny i uke 28.

Skal gi beskjed;) Hadde du noen symptomer på det? Eller ble det kun oppdaget pga rutinetest? Spurte legen hva man burde være obs på; tretthetsfølelse, hyppig vannlating og tørstere enn vanlig. Eehh, altså, Joda, er jo forsåvidt kjente symptomer det.....;)
Nei ingen symptomer. Men går ned i vekt da, for jeg er så usikker på hva jeg kan spise, så det er en mager kost for tiden. Skal på sykehuset og snakke med diabetes sykepleier neste uke, håpe å komme derfra litt klokere:-p
Ja de synptomene der er jo typisk gravisitets symptomer da, hehehe.

skal på glukosebelastning på mandag.Ser ikke fram til det . Blir kvalm når jeg ikke får spist med en gang jeg står opp.Skal ha den tidligst mulig på morgenen.Så krysser fingrene for at jeg slipper å sitte å spy på legekontoret.

Back
Topp