Glukosebelastningstest

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Da har jeg gjort det! Fikk 5,8 fastende og 7,2 etter to timer etter inntak av søt drikke. Grensen for svangerskapsdiabetes ligger på 7,8 sa legen. Må prøve å kutte ut mest mulig sukker, og må antageligvis ta en ny test rundt uke 28. Pjuh, kunne gått verre! :)

Ble veldig sulten da klokka nærmet seg 10, men det gikk helt greit! Grudde meg mer enn nødvendig!

Det er det som er så kjekt med denne testinga ;) Se for seg det verste så blir det ikke så ille alikevel.

Får jeg spørre om hvordan kosten din har vært? Og hvordan du legge om nå?
Skal selv i vei å gjøre dette 30. mai og er spent på hvordan det vil gå denne gangen (er 30 kg tyngre nå enn da jeg ble gravid sist og har dårligere kosthold enn da)

Jeg har selv tatt den. Og fikk påvist svangerskapsdiabetes. Jeg fikk 9,1 etter to timer. Nå regulerer jeg det med kosten. G måler med måler 5 ganger Iløpet av dagen. Men målingene er fine, og har aldri hatt så høye målinger. Jeg prøver å spise litt sunnere, og har kuttet ut snop og brus og sukker generelt. Men jeg spiser meg en skive til frokost. Du er heldig som slapp unna denne svangerskapsdiabetesen. For man må jo passe ekstra på. Tror nok ikke du skal ha problemer med kosten, siden du lå fint under 7,8 etter all den sukkerlaken. Lykke til videre. Håper det går like fint neste gang.

Ja, lettet over at det ikke ble verre.

Fra sommeren 2014 og til jeg ble gravid var jeg gjennom en drastisk kostholdsendring. Gikk fra 113kg (BMI 35) til 94kg (BMI 40) på rundt et år. Motivasjonen var at vi skulle til prøverør, og da måtte ikke BMI være over 32. Kuttet ned på mengde mat, spiste rugbrød, kuttet ut alkohol og kuttet alt godteri og brus og var daglig i bevegelse.

I januar og februar har jeg vært utrolig sliten og kvalm. Det har blitt lite mosjon og mye junkfood. Har gått opp 6,5kg og er i uke 16 nå. Vekta har stabilisert seg siste tre ukene og har begynt å få normalt kosthold tilbake.

Baby i magen er motivasjon nok til å klare å holde verdiene i sjakk :) Håper det går bra med deg!

Det er det som er så kjekt med denne testinga ;) Se for seg det verste så blir det ikke så ille alikevel.

Skal selv i vei å gjøre dette 30. mai og er spent på hvordan det vil gå denne gangen (er 30 kg tyngre nå enn da jeg ble gravid sist og har dårligere kosthold enn da)
Skulle trykke svar til deg, men kom visst dom eget innlegg under :)

Jeg har selv tatt den. Og fikk påvist svangerskapsdiabetes. Jeg fikk 9,1 etter to timer. Nå regulerer jeg det med kosten. G måler med måler 5 ganger Iløpet av dagen. Men målingene er fine, og har aldri hatt så høye målinger. Jeg prøver å spise litt sunnere, og har kuttet ut snop og brus og sukker generelt. Men jeg spiser meg en skive til frokost. Du er heldig som slapp unna denne svangerskapsdiabetesen. For man må jo passe ekstra på. Tror nok ikke du skal ha problemer med kosten, siden du lå fint under 7,8 etter all den sukkerlaken. Lykke til videre. Håper det går like fint neste gang.
Takk, ble motivert til å prøve å holde verdiene i sjakk nå :) Skal fint leve uten snop og sukker, men kommer til å savne brus :( ;) Håper det går bra med deg! Man kan heldigvis takle det meste.

Skulle trykke svar til deg, men kom visst dom eget innlegg under :)

Jeg fikk 9,4 etter. Startet i går med målinger, og så langt er høyeste målte verdi 5,6 så dette går jo strålende :happy093Synes faktisk jeg har for lave målinger da ene jeg hadde var 3,7 :P Skal måle en uke for å se hvordan det går. Sist svangerskap hadde jeg 7,9 etter, målt i uke 11 men kostholdsregulert helt frem til fødsel :)
Spis lite raske karbohydrater. Og hold deg unna sukker selvfølgelig.. Husk på det som har naturlig sukker, som melk og frukt. Det øker også blodsukkeret ditt..

Takk, ble motivert til å prøve å holde verdiene i sjakk nå :) Skal fint leve uten snop og sukker, men kommer til å savne brus :( ;) Håper det går bra med deg! Man kan heldigvis takle det meste.
Her går det fint. Og var enklere enn jeg trodde først. Om du ønsker noe form for brus så går jo Pepsi max greit. Eller andr sukkerfrie brus. Men sant so du sier. Baby i magen motiverer her også. Så dette skal nok gå fint.

Jeg fikk 9,4 etter. Startet i går med målinger, og så langt er høyeste målte verdi 5,6 så dette går jo strålende :happy093Synes faktisk jeg har for lave målinger da ene jeg hadde var 3,7 :p Skal måle en uke for å se hvordan det går. Sist svangerskap hadde jeg 7,9 etter, målt i uke 11 men kostholdsregulert helt frem til fødsel :)
Spis lite raske karbohydrater. Og hold deg unna sukker selvfølgelig.. Husk på det som har naturlig sukker, som melk og frukt. Det øker også blodsukkeret ditt..
Hørte at man bare burde spise en frukt om dagen når man er gravid og har høyt blodsukker :) Usikker på hva vi skal ha mest til middag. Couscous og byggryn er sikkert bedre enn ris og potet :) Får bare stå på for å unngå fristelser.

Her går det fint. Og var enklere enn jeg trodde først. Om du ønsker noe form for brus så går jo Pepsi max greit. Eller andr sukkerfrie brus. Men sant so du sier. Baby i magen motiverer her også. Så dette skal nok gå fint.
Får holde meg til lettbrus i helgene :) Så drikker jeg mye vann med sitronsaft for tida og det er veldig godt! :D Kan jo ikke gå feil vei da skulle en tro!

Back
Topp