Samme som her det.Hadde 27.1 i bmi før dette svangerskapet. Legen så ingen grunn for å ta denne testen enda ihvertfall. Trolig pga et "normalt" svangerskap sist gang![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme som her det.Hadde 27.1 i bmi før dette svangerskapet. Legen så ingen grunn for å ta denne testen enda ihvertfall. Trolig pga et "normalt" svangerskap sist gang![]()
Så du tar den på eget initiativ? Jeg ligger på 28, men legen min har ikke sagt noen ting. Kanskje jeg burde si i fra? :/
Var på første kontroll i uke 9 hos legen, men ikke vært hos jordmor enda nei..Oi, det var seint for første kontroll.Men da får du nok svar på spørsmålene dine på kontroll.
Hvis du er bekymra så kan du evt ringe legen og spørre![]()
Var barnefaren med til jordmor? Snakker dere om vekt osv? Jeg kjenner jeg synes det er ubehagelig hvis man skal snakke om overvekt, min bmi og hva jeg veier når mannen er tilstedeNei, jeg visste ikke engang hvor høy bmi'n min var før i går. Hun jordmor på sykehuset, hvor jeg var til oul, sa at jeg må ta den pga. bmi.
Var barnefaren med til jordmor? Snakker dere om vekt osv? Jeg kjenner jeg synes det er ubehagelig hvis man skal snakke om overvekt, min bmi og hva jeg veier når mannen er tilstede![]()
Ahh! Det var jo greit. Mannen nevner ikke noe på det, og tipper at han ikke hadde brydd seg. Er mer jeg som synes det er ubehagelig..Vi var litt sent ute, så han parkerte bilen og jeg var de første 5 minuttene alene med jordmor og da tok hun det opp. Men etter mannen var da, så har hun ikke sagt noe mer om det. Syns ikke det er et stort problem med å snakke om vekt, da pappa ikke er den suneste heller, når det kommer til matvaner. Så han får ikke nevne vekten min engang uten at jeg blir rasende, derfor gjør han ikke det.![]()
Ahh! Det var jo greit. Mannen nevner ikke noe på det, og tipper at han ikke hadde brydd seg. Er mer jeg som synes det er ubehagelig..
Var barnefaren med til jordmor? Snakker dere om vekt osv? Jeg kjenner jeg synes det er ubehagelig hvis man skal snakke om overvekt, min bmi og hva jeg veier når mannen er tilstede![]()
Det var liksom greit på første svangerskapskontroll for da var ikke mannen med (fordi jeg visste det bare ble utfylling av kortet og sånne "uinteressante" ting for han). Men ja, ser jo at det blir annerledes på neste kontroll.. Det var en lur idé å be han om å gå ut. Det letteste for meg hadde bare vært om jeg veide meg selv hjemme og at jordmoren heller snakket om vekt osv uten å nevne tall.. men skjønner jo at det kan bli komplisertPå første svangerskapskontroll når jm skulle fylle ut helsekortet ba jeg samboer om å gå ut. Aldri vært komfortabel med å snakke om vekt, så jeg hadde sagt ifra til han om det på forhånd.
Men du, han har vel sett deg naken og er sikkert godt fornøyd med hvordan du ser ut. Så tallene på vekta er nok helt likegyldig for mannen din.På første svangerskapskontroll når jm skulle fylle ut helsekortet ba jeg samboer om å gå ut. Aldri vært komfortabel med å snakke om vekt, så jeg hadde sagt ifra til han om det på forhånd.
Men du, han har vel sett deg naken og er sikkert godt fornøyd med hvordan du ser ut. Så tallene på vekta er nok helt likegyldig for mannen din.![]()
Det var liksom greit på første svangerskapskontroll for da var ikke mannen med (fordi jeg visste det bare ble utfylling av kortet og sånne "uinteressante" ting for han). Men ja, ser jo at det blir annerledes på neste kontroll.. Det var en lur idé å be han om å gå ut. Det letteste for meg hadde bare vært om jeg veide meg selv hjemme og at jordmoren heller snakket om vekt osv uten å nevne tall.. men skjønner jo at det kan bli komplisertUff, at vekt skal være så sårt og vanskelig tema.
Så merkelig at du ligger slik og vipper da, tross normal bmi. Har du svangerskapsdiabetes i familien, eller mente de at usunt kosthold er årsaken?Etter dagens test lå jeg akkurat på grensa, så legen ville ha meg tilbake om 5 uker for en ny test. Nå er det på tide å ta et oppgjør med kostholdet og aktivitetsnivået. Vi er gode på å lage ordentlige middager, men må nok kutte ut all den hverdagskosen vi til stadig unner oss..