Glukosebelastningstest

Real

Gift med forumet
Noen som har tatt det, el skal? Jeg skal på det nå til fredag, da de fant litt sukker i urinen forrige legebesøk. Igår hos jordmor var det ikke noe sukker..

Tok det 2 eller 3 ganger i forbindelse med et forsøksprosjekt jeg var med i med nr 1, en gang med nr 2 og skal i uke 28.

Sulkerlaken smaker ikke godt men det er jo ikke så mye. Ta med deg noe å lese elno kjedelig med 2 timer på legesenteret. Ta med noe å spise når du er ferdig.

Du får resultatet med en gang. Bra legen følger opp slikkelig!

Eg tok det for nokre veker sidan, då dei fann sukker i urinen.. Måtte drikke to glas med noko bringerbærsukkergugge (kvalmande), og så vente to timar og måle blodsukker.. Då fekk eg berre lov til å drikke vatn, og gå på do. Det viste seg at eg har fått svangerskapsdiabetes, og er henvist til poliklinikken for diabetes... ÅÅH, eg savnar sukker og å kunne ete så mykje frukt eg vi :(

Tok det sist gang, pga høy bmi. Smaker ikke sp godt, er litt kvalmende.. Men syns det gikk greit å drikke fort! :) så var der bare å sette seg på gangen i to timer og bare vente.. Så er lurt å ha med lesestoff ;) så får du resultatet der og da. Er blodsukkeret høyt, så får du videre oppfølgning.

Tok for noen uker siden og det gikk mye bedre enn forventet... Mange hadde snakket om hvor forferdelig det var og jeg forberedte meg på det værste... Men var ikke så ille! Sukkerdrikken smakte jo ikke noe godt og hadde en ekkel konsistens, men jeg fikk det ned... Og med litt tidsfordriv gikk timene på legekontoret ganske greit også :)

Har hørt at man kan blande litt sitronsaft oppi for å gjøre smaken bedre. Har dere vært borti dette?

Jeg var hos jordmor idag, og hun måtte regne litt på bmi-en min.

Jeg har på 27.3, og grensa for test er 27. Men jeg slapp unna, hun mente jeg lå så nært grensa at det ikke var noen stor risiko. :D *pjuh*

Har hørt at man kan blande litt sitronsaft oppi for å gjøre smaken bedre. Har dere vært borti dette?

Tror ikke du kan blande noe i nei, men det kommer med smak... Tror ikke det ville hjulpet å blande noe i... Selve smaken er jo egentlig ikke så vond, men det er umenneskelig søtt og en litt tykk konsistens... Keg hadde sitronsmak da jeg tok den og det var helt greit :)

Tok den nå for en halvtime siden. Drakk noe ferdig utblanda som smakte litt bringebær.

Under første graviditeten blanda dem sitrondråper i, synst det gidde bedre smak. Da hadde dem også isbiter i.

Jeg skal ta om 10 uker ;) Gleder meg ikke, men håper uggenheten og kvalmen er helt over da. Tror ikke jeg hadde klart det nå..

Tok med første... Fant ut litt etterpå hvorfor jeg fikk utslag som førte til at jeg måtte gjennom det, og for å si det sånn så gumler jeg aldri godteri på vei til kontroll eller før urinprøve igjenn for å si det sånn -.-

Tok med første... Fant ut litt etterpå hvorfor jeg fikk utslag som førte til at jeg måtte gjennom det, og for å si det sånn så gumler jeg aldri godteri på vei til kontroll eller før urinprøve igjenn for å si det sånn -.-
Haha, greit å notere seg den erfaringen altså! :p

Får ikke svar før i neste uke. Forge gang tok dem bare stikk i fingeren så jeg fikk svar med engang. Men nå tok dem blodprøver som skal sendes på sykehuset.

De tok blodprøve som skulle sendes til sykehuset med meg også, men hun Dama på laben testet der også så fikk et midlertidig svar med beskjed om at hun ikke var noen lege så jeg måtte vente til jeg fikk svar fra sykehuset... Kanskje ikke lov å gjøre det sånn, men fint å få vite med en gang da :) tok bare noen dager før svaret kom i posten også da :)

Tror ikke du kan blande noe i nei, men det kommer med smak... Tror ikke det ville hjulpet å blande noe i... Selve smaken er jo egentlig ikke så vond, men det er umenneskelig søtt og en litt tykk konsistens... Keg hadde sitronsmak da jeg tok den og det var helt greit :)
Oki :-) jeg skal ta den i uke 26. Greit å vite hva jeg kan forvente :-)

Jeg var hos jordmor idag, og hun måtte regne litt på bmi-en min.

Jeg har på 27.3, og grensa for test er 27. Men jeg slapp unna, hun mente jeg lå så nært grensa at det ikke var noen stor risiko. :D *pjuh*
Jeg ligger på 27,1, men må fortsatt ta den :-/ jeg har også gått ned sikkert 8 kg av meg selv siden jeg ble gravid, så bmien er ikke så høy lenger heller.

E lite redd eg og må ta den. Ska ta det opp med med jordmor om 2 uker

Back
Topp