Glukosebelastningstest

mitone

mitone
Var i forige uke og tok en glukosebelastningstest. ...langtidsblodsukkeret mitt var på 4.3 før jeg drakk "skvipet" og etter to timer ble det tatt ny blodprøve.....I går var jeg hos jordmoren og nå klør både hun og legen seg av resultatet prøven ga...Blodsukkeret mitt etter 2 timer var helt nede på 2.1. Jeg var forferdelig dårlig etter testen...Så de sa at jeg hadde på en måte hatt "føling" uten å ha diabetes....
Dette hadde de aldri vært borte i....og skulle undersøke litt mere rundt dette.
Noen av dere andre som har opplevd det samme?

Var i forige uke og tok en glukosebelastningstest. ...langtidsblodsukkeret mitt var på 4.3 før jeg drakk "skvipet" og etter to timer ble det tatt ny blodprøve.....I går var jeg hos jordmoren og nå klør både hun og legen seg av resultatet prøven ga...Blodsukkeret mitt etter 2 timer var helt nede på 2.1. Jeg var forferdelig dårlig etter testen...Så de sa at jeg hadde på en måte hatt "føling" uten å ha diabetes....
Dette hadde de aldri vært borte i....og skulle undersøke litt mere rundt dette.
Noen av dere andre som har opplevd det samme?
Hehe, merkelig. Høres ikke ut som du har drukket sukker, men insulin! Haha..

og du satt stille hele ventetiden? og du var helt fastende(max et lite glass vann innabords) på forhånd?

ikke rart du var dårlig. 2.1 i blodsukker er lavt! :-) Håper du unnet deg en goood lunch etterpå, og at de finner ut av hvorfor det sank så lavt.

På fastende....ikke så mye som ett glass vann.....var så dårlig etterpp at jeg ikke fikk i meg mat før i 18 tiden den dagen

På fastende....ikke så mye som ett glass vann.....var så dårlig etterpp at jeg ikke fikk i meg mat før i 18 tiden den dagen
Ikke mat før i 18- tiden? :O det kunne vært farlig med så lavt blodsukker! Får håpe de finner ut av det :)

Em.. det går fint an å ha føling uten å ha diabetes... det er bare veldig uvanlig. De som tar insulin kan jo feilberegne hvor mye og får for lavt bs og kan ende i føling.

Hvorfor måtte du ta testen, når langtidsvlodsukkeret var så fint?

Back
Topp