Glukosebelastningstest

Mimi87

Elsker forumet
Jeg må ta den på haukeland ettersom legelaberatoriet er stengt i 3 uker. Noen som vet om det er bare å dukke opp? Eller må jeg ringe å få time?

du må få time. skal komme fastande so e greitt å ha en avtale om det. har tatt den testen litt for monge gonga sjølv..

hvilken grense setter de for at man må ta den testen? har selv høy bmi, men legen har aldri nevnt noe om å ta test?

Om grensa var på 27 burde jeg og tatt den. Jeg har hørt over 30 jeg også.

Jeg må ta, og jeg hadde en bmi på 28,5 før graviditeten... Har ikke så fryktelig mye fett, men har trent mye styrketrening i livet mitt- så jeg er sterk- og har masse muskler :b

De tok den ikke i det hele tatt på haukeland visst, selvom jeg fikk beskjed om å bare komme opp.så fikk heldigvis komme på legekontoret likevel, selvom de egentlig bare tok imot akutte. Selve drikken var grei men ble litt kvalm etterpå.
Jeg hadde bmi på 28 før jeg ble gravid, har også fått beskjed om over 27, men de praktiserer vel det litt ulikt rundt omkring.

Noen som vet om det tar lang tid før man får resultatet?:)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

De tok den ikke i det hele tatt på haukeland visst, selvom jeg fikk beskjed om å bare komme opp.så fikk heldigvis komme på legekontoret likevel, selvom de egentlig bare tok imot akutte. Selve drikken var grei men ble litt kvalm etterpå.
Jeg hadde bmi på 28 før jeg ble gravid, har også fått beskjed om over 27, men de praktiserer vel det litt ulikt rundt omkring.

Noen som vet om det tar lang tid før man får resultatet?:)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Jeg fikk resultatet når jeg hadde tatt den :) men var inne hos legen da, så
Vis du ikke var det får du sikkert beskjed neste gang du skal dit. Ellers kan du vel ringe, men de hadde nok kontaktet deg om det var noe galt :)

Jeg fikk resultatet når jeg hadde tatt den :) men var inne hos legen da, så
Vis du ikke var det får du sikkert beskjed neste gang du skal dit. Ellers kan du vel ringe, men de hadde nok kontaktet deg om det var noe galt :)

Ja jeg tenker også at de kommet til å kontakte meg hvis det er noe:)
Tenker å ringe å få tallene før neste jordmortime hvis jeg ikke har hørt noe:)

Hva som praktiseres er nok litt forskjellig. Legen hadde ikke en gang regnet ut BMI på meg, mens jordmor gjorde det med en gang og ba meg stikke innom legekontoret for å ta den. Var og tok prøven i dag, og fikk beskjed om at legen ringer meg dersom det er noe. Hadde håpet på å få svaret med en gang :P

Back
Topp