Glukosebelastningstest

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Flere som skal ta det å når tar dere det? Jeg har henvisning å skulle tatt den for flere uker siden men siden jeg har vært så kvalm har jeg ikke klart det

Det verste er ventinga etterpå :) Jeg tok i uke 25 med jentungen.
Det er en test for å se om man har svangerskapsdiabetes. Man tar fastende blodsukker og drikker druesukker utblandet i vann. Etterpå må man sitte i ro i to timer før ny blodprøve :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tror nok jeg må ta det etter uke 20 pga bmi over 30

Jeg skulle egentlig ta det som en rutine men så ble jeg gravid å kvalm. Nå vet jeg ikke om det er vits før seinere i svangerskapet

Jeg skulle egentlig ta det som en rutine men så ble jeg gravid å kvalm. Nå vet jeg ikke om det er vits før seinere i svangerskapet
Så det er ikke noe du tar pga svangerskapet? *letta* frykta det var noe som ofte ble tatt hvis mor var overvektig eller med diabetes i familien jeg (ikke at jeg vet om du er det da;)). Så for meg glukosebelastning, for så å henge over doen på legesenteret!:/ skjønner godt at du venter til kvalmen gir seg! Trenger ikke å gjøre formen dårligere bevisst.

Jeg skal om en liten mnd siden jeg har hatt d før. Alle som er i risikogruppene må ta den.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Så det er ikke noe du tar pga svangerskapet? *letta* frykta det var noe som ofte ble tatt hvis mor var overvektig eller med diabetes i familien jeg (ikke at jeg vet om du er det da;)). Så for meg glukosebelastning, for så å henge over doen på legesenteret!:/ skjønner godt at du venter til kvalmen gir seg! Trenger ikke å gjøre formen dårligere bevisst.
det er jo noe som blir tatt vis du er gravid og overvektig , er i risikogruppen, om du har hatt der før 'osv.. også vis du har sukker i urinen tror jeg ? forgie nabo jeg hadde fikk jo dette uten å være overektig så det går jo også an da.. .. husker mamma tok den med lillebror kasta første opp igjenn så måtte gjøre det på nytt.. ikke noe godt..

Må og tas om du har diabetes i familien. Jeg er ikke overvektig. bror har type 1 og mrst sannsynlig derfor jeg fikk d sist. Er mer forsiktig med sukkerholdig mst denne gangen.

Det er ikke så gale som det virker som. Ta med noe å holde på med mens du venter. Gikk veldig greit sist gang, selv om d var kjedelig.

Har tatt mange gluksosebelastninger i de to andre svangerskapene og synes det ikke er så ille :) Drikker litt søtt vann liksom :P Har vært utfor mye værre ting enn det :) Men har alltid med meg en haug med lesestoff, nettbrett og ikke minst strikketøy :) hihi! Jeg skal ta nå snart tenker jeg. Søster med type 1 og jeg har en BMI på akkurat 30 :)

Legen ville bare sjekke om jeg har insulinresistens. Var i forbindelse med prøverørsforsøket for han mente jeg hadde symptomer på det. Må ta set seinere for har bmi på over 27 som er grensa. Får vel dratt meg til legen en eller annen dag neste uke æsj!

Har tatt mange gluksosebelastninger i de to andre svangerskapene og synes det ikke er så ille :) Drikker litt søtt vann liksom :P Har vært utfor mye værre ting enn det :) Men har alltid med meg en haug med lesestoff, nettbrett og ikke minst strikketøy :) hihi! Jeg skal ta nå snart tenker jeg. Søster med type 1 og jeg har en BMI på akkurat 30 :)

Er jo som å drikke melis. Forrige svangerskap hadde prøvde jeg 3 ganger 2/3 ganger kasta jeg opp alt måtte avbryte . Følte siste gangen jeg klarte det satt jeg bare å svelga i 2 timer

Er jo som å drikke melis. Forrige svangerskap hadde prøvde jeg 3 ganger 2/3 ganger kasta jeg opp alt måtte avbryte . Følte siste gangen jeg klarte det satt jeg bare å svelga i 2 timer

Uff, vi reagerer ulikt på saker og ting, men synes nok ikke det er så innmari digg selv, men kaster heldigvis ikke opp av det.. hadde hjulpet ENORMT med en tyggis etterpå og litt vanlig vann... men det er jo fy fy :P

Back
Topp