Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *GullNr.2PåVei*
Jeg tok en sånn sist jeg var gravid. Måtte teas mellom uke 24 og 26 eller noe sånt.. husker ikke helt.
Jeg har ikke høy BMI, men faren min hadde diabetes type1. Jordmor sa jeg måtte ta test, mens legen sa det hadde ingenting med svangerskapsdiabetes å gjøre, om faren min hadde type1.
Men tok nå testen allikevel. Skikkelig ekkelt!! Fikk ikke til å svelge alt den søte drikken innen tida jeg. Skal aldri ta den igjen!! Lå på legekontoret å var dårlig i de 2 timene jeg måtte vente for å ta nye prøver. Kaldsvetta, var kvalm og holdt på å besvime. Etter testen laga de mat til meg, for jeg fikk ikke kjøre hjem i den formen.
Prøvene var bra da..
Håper dere slipper å bli så dårlig som meg da. Var sikkert på grunn av fastinga jeg ble sånn..
ORIGINAL: turteldue
ORIGINAL: *GullNr.2PåVei*
Jeg tok en sånn sist jeg var gravid. Måtte teas mellom uke 24 og 26 eller noe sånt.. husker ikke helt.
Jeg har ikke høy BMI, men faren min hadde diabetes type1. Jordmor sa jeg måtte ta test, mens legen sa det hadde ingenting med svangerskapsdiabetes å gjøre, om faren min hadde type1.
Men tok nå testen allikevel. Skikkelig ekkelt!! Fikk ikke til å svelge alt den søte drikken innen tida jeg. Skal aldri ta den igjen!! Lå på legekontoret å var dårlig i de 2 timene jeg måtte vente for å ta nye prøver. Kaldsvetta, var kvalm og holdt på å besvime. Etter testen laga de mat til meg, for jeg fikk ikke kjøre hjem i den formen.
Prøvene var bra da..
Håper dere slipper å bli så dårlig som meg da. Var sikkert på grunn av fastinga jeg ble sånn..
at din far har dia1 sier ingenting om at du kan få sv. dia...
går ut i fra at de som har foreldre med dia1 eller dia 2 er ennå mer konsentrert på kostholdet når en er gravid...
dessuten er dia1 det er en medfødt sykdom
ORIGINAL: sengepolka
Jeg må ta flere sånne tester og måle blodsukkeret ofte under svangerskapet pga høyt sukkernivå i blodet også er jeg rundt i kantene.
Skikkelige kjedelige, men veldig nødvendige.
JM mente jeg burde følges opp på sykehuset også, men nå syns jeg at jeg har mere enn nok med JM, lege, gyn, kiropraktor osv å gjøre....
ORIGINAL: turteldue
at andre familie meldemmer har dia har egentlig ingen betydning for deg.
ALLE kan få svangerskaps dia. man er egentlig ikke i noen større risiko om familie medlemmer har den då.