Glukosebelastningstest - skeptisk

Kjolejenta

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er satt opp til glukosebalstningstest senere i kommende uke. Jeg har vært noe dårlig form i det siste og ser derfor med skepsis på å tylle i meg denne glukosesafta som jeg leser flere blir uvel av. Lurer derfor på om noen kjenner til andre måter de kan få målt blodsukkeret på og få en indikator på om jeg har svangerskapsdiabetes eller ei. Og er den safta ufarlig for barnet, tenker at om jeg blir uvel så kanskje baby blir det også? Noen med erfaring fra test?
 
Hør om du kan få en seng å få lagt deg ned å slappet av på. Bare si at du blir dårlig, så pleier det å ordne seg. Det er helt ufarlig for barnet. Har tatt den 5 ganger. Blir litt uvel, men pleier å hjelpe på å få slappet av i de to timene i en seng :)
 
Jeg var kvalm og uvell da jeg tok første gang. Men hadde null problem med å ta den. Følte alt jeg har hørt om hvor kvalmt og ekkelt det var å ta testen ikke stemte for meg iallfall. Så kan hende du er som meg og synes det går helt uten noen problemer.
 
Jeg synes ikke det var LITT ekkelt engang. Tipper de som synes det var ille, var skikkelig, skikkelig kvalme på grensa til å spy før de drakk drikken. For normale mennesker som bare er litt uvel, er glukosebelastning ingen problem.
 
Jeg var også veldig skeptisk til smaken og var forberedt på det værste. Men ble veldig positivt overrasket at det ikke var så ille. I starten syntes jeg saften var god, men den siste slumpen ble litt kvalmende, ble litt mye. Men fikk det ned [emoji1]
 
Det som er kvalmende med drikken er at den er så sykt søt (kanskje ikke i smak). Søtere enn noe vi vanligvis har i oss og derfor kan den være kvalmende. Jeg var absolutt ikke kvalm på forhånd, men kastet nesten opp etter å ha inntatt den.

Dette er ikke for å sjekke blodsukker, men for å sjekke blodsukkerpåvirkning. Derfor får du en drikke som er søtere enn noe annet man vanligvis inntar for å se hvordan insulinet i kroppen klarer å håndtere det. Dersom insulinet ditt ikke klarer å håndtere det er det en indikator på svangerskapsdiabetes.
 
Hold deg for nesa og bare drikk ned. Har gjort det to ganger. Første gangen ble jeg uvel men ikke sånn at jeg måtte kaste opp. Andre gangen gikk det bedre. Bare drikk det fort og begynn å tenk på noe annet. Les i blad, iPad, telefon Osv :)
 
Det gikk mye bedre denne gangen enn forrige svangerskapet. De hadde fått en annen type drikk som var mindre kvalmende. De kommer i ulike smaker. Ta med lesestoff, så går det raskt.
 
Gikk kjempe fint.
De hadde en liten flaske med det på var med lime smak, helte den i meg så fort jeg kunne og fikk litt vann til å få vekk litt av det jeg hadde igjen i munnen.

Baby sparket og var fornøyd. Ble litt kvalm på skitten, men det var fordi jeg var sulten og hadde lavt blodsukker.
 
Babyen blir nok bare happy av sukkeret [emoji16] Han sparket mye og tok noen kollbøtter da jeg tok glukosebelastning. Jeg ble litt kvalm da, men fikk sitte i stressless på sykehuset og slappet av med lydbok. Tviler på det er andre tester som er like bra for å finne ut av svangerskapsdiabetes ettersom det er langtidsblodsukker man er ute etter.
 
Babyen blir nok bare happy av sukkeret [emoji16] Han sparket mye og tok noen kollbøtter da jeg tok glukosebelastning. Jeg ble litt kvalm da, men fikk sitte i stressless på sykehuset og slappet av med lydbok. Tviler på det er andre tester som er like bra for å finne ut av svangerskapsdiabetes ettersom det er langtidsblodsukker man er ute etter.
Langtidsblodsukkeret tas vel med blodprøve? Jeg fikk i hvertfall beskjed av lege om at jeg hadde blitt testet for deg i de første blodprøvene jeg tok i svangerskapet, og at de skulle ta det ved siden av glukosebelastningen nå?
 
Langtidsblodsukkeret tas vel med blodprøve? Jeg fikk i hvertfall beskjed av lege om at jeg hadde blitt testet for deg i de første blodprøvene jeg tok i svangerskapet, og at de skulle ta det ved siden av glukosebelastningen nå?
Ja, stemmer. Jeg roter. Langtidsblodsukker er noe annet. Ved glukosebelastning tas blodprøve før søt drikke inntas og så etter to timer [emoji1]
 
Få de til og blande i det kaldeste vannet de greier! Da forsvinner mye av smaken! Gjort det med alle tre og det var null problem
 
sniker litt jeg :P jeg har tatt den to ganger, en gang i begge svangerskapene mine. Første gangen var det null stress. skjønte ikke hva folk mente med at den var så ekkel, så jeg stresset ikke med å ta den sist gang heller.. da fikk jeg en annen tyoe som var mye tykkere og søtere enn den første.. den var fæl! Men jeg brukte god tid på den.. ikke stress, og hold deg for nesa :P Det hjalp meg :)
 
Få de til og blande i det kaldeste vannet de greier! Da forsvinner mye av smaken! Gjort det med alle tre og det var null problem
kan man det da? Man skal jo helst ikke drikke noe de to timene man venter heller.. jeg fikk til nød drikke litt vann for å skylle smaken ut av munnen siste gangen jeg tok den.. :)
 
Det er jo pulver som skal blandes i vann( iallefall det jeg har fått) så jo kaldere vanne de blandet i var jo mindre smak ble det [emoji4][emoji1376]
 
I 2011 fikk jeg pulver de blandet med lunket vann denne gangen har jeg tatt to ganger og da har det vært en liten flaske med ferdigblandet som smaker sitron og den kom fra kjøleskapet. For meg funker det best å bælme på og holde meg for nesa.
 
Ja, drikk den fort mens den fortsatt er kald, da er søtsmaken mindre kvalmende. Det er heldigvis ikke enormt mye du skal drikke.
Babyen tar ikke skade, den kommer bare til å benytte anledningen til å herje litt ekstra i magen :)
 
Back
Topp