Glukosebelastningstest - kjedelige greier!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Jeg har time neste torsdag [emoji846] de skulle forsøke finne en seng jeg kunne ligge på mens jeg venter, ellers må jeg sitte på stol på vanlig venterom [emoji57] men skal vel klare å få tiden til å gå med litt nettsurfing og slikt [emoji846]

Lykke til alle som tar testen. Jeg slapp denne testen i mitt forrige svangerskap da jeg hadde lite vekt og dårlig appetitt. Denne gang har jeg fortsatt lavt vekt og lite matlyst, men jeg måtte prøve. Jeg har skal ta testen om noen uker, men gruer meg veldig. De som har tatt testen ble dere kvalm i etterkant? Jeg er veldig redd for at jeg skal være kvalm og ikke kunne klare å spise.

Lykke til alle som tar testen. Jeg slapp denne testen i mitt forrige svangerskap da jeg hadde lite vekt og dårlig appetitt. Denne gang har jeg fortsatt lavt vekt og lite matlyst, men jeg måtte prøve. Jeg har skal ta testen om noen uker, men gruer meg veldig. De som har tatt testen ble dere kvalm i etterkant? Jeg er veldig redd for at jeg skal være kvalm og ikke kunne klare å spise.
Jeg tok den for noen uker siden :) ble kvalm etter ca 30 minutter. Var dårlig en time før jeg startet å bli bedre. Når jeg gikk ut av legekontoret var jeg helt fin :) er veldig individuelt, men går som regel greit :) lykke til!

Jeg har time om 2 uker[emoji4] Skal ha med strikking og matpakke[emoji23] Jeg blir fortsatt kvalm når det går lenge mellom mat så tar med matpakke så jeg kan spise når jeg er ferdig[emoji4]

Sniker fra desember.

Jeg ble kvalm/uggen etter en halvtimes tid. Det ga seg ganske kjapt men jeg fikk i stedet dundrende hodepine. Jeg tror det hadde mer med manglende mat og drikke enn selve sukkerdrikken og gjøre. Jeg var i litt shabby form fra før og.

Jeg tok testen to ganger, å var gørr kjedelig.. de lot meg ligge å vente to timer på et rom med ukeblader å gubben, jeg endte opp med å sove den ene timen bort.

Synes ikke den var så fæl som en får inntrykk av. Kjedelig å vente ja...men det finnes jo verre ting å sitte å vente på :P

Tok den i går prøvde å få litt søvn mens jeg ventet utrolig kjedelig tar lang tid men er da viktig å få det gjort. :joyful:tok ikke sånn test i min første og andre svangerskap så er nytt for meg.

Hei igjen,
Dere som har tatt og skal ta, er det noe spesiell grunn til det? Jeg er 24 uker på vei, men er nesten på samme vekt før graviditet. Spiser ikke mye mat eller søtsaker. Sist så sa legen min at jeg ikke behøvde , så jeg skal snakke med henne om jeg trenger virkelig å ta testen.

Hei igjen,
Dere som har tatt og skal ta, er det noe spesiell grunn til det? Jeg er 24 uker på vei, men er nesten på samme vekt før graviditet. Spiser ikke mye mat eller søtsaker. Sist så sa legen min at jeg ikke behøvde , så jeg skal snakke med henne om jeg trenger virkelig å ta testen.
Jeg må ta den fordi min mor har diabetes og fordi jeg er over 25 år og førstegangs[emoji4]

Skal ta den om to uker, fordi jeg er over 25 år og førstegangsfødende :)

Jeg tok igår. Over 25 og førstegangsfødende, og var stor baby selv. Tok på sykehuset da fastlegen min ikke gjør det, og det var helt topp. Utrooolig kjipt å drikke den guffa, men det tok bare noen minutter (brukte litt tid). Fikk eget rom med svære stresslesser og tv. Sovna og koste meg med tv. Hehe

Usj, jeg skal ta testen om to uker. Gruver meg skikkelig. Jeg er så sykt kvalm, så tanken på å ikke spise frokost, drikke guff og så sitte på et venterom i 2 timer virker helt dritt! Skal ring legekontoret og spørre om de har et ekstrarom eller kan tilrettelegge på noe vis. Synes det er helt meningsløst at alle førstegangsfødende over 25 skal ta testen, legen min ristet på hode når vi snakket om det. Masse merarbeid for alle involverte..

Jeg skal ta om en uke. Legen sa jeg egentlig ikke hadde trengt utifra forutsetninger mm men at man må pga retningslinjer så da må man vel bare.. mannen har fri og blir med så legen sa vi godt kunne reise hjem og slappe av de to timene i stedet for å sitte der :-) gruer meg mest til å ikke kunne spise frokost for det er det eneste som gjør meg kvalm, også når jeg ikke er gravid :confused:

Usj, jeg skal ta testen om to uker. Gruver meg skikkelig. Jeg er så sykt kvalm, så tanken på å ikke spise frokost, drikke guff og så sitte på et venterom i 2 timer virker helt dritt! Skal ring legekontoret og spørre om de har et ekstrarom eller kan tilrettelegge på noe vis. Synes det er helt meningsløst at alle førstegangsfødende over 25 skal ta testen, legen min ristet på hode når vi snakket om det. Masse merarbeid for alle involverte..

Her har både jordmor og lege sagt at de ikke syns det er nødvendig så lenge alt ser bra ut (blodprøver, urin, osv) og siden det ikke er noe historikk med diabetes i familien (verken til vanlig eller under svangerskap). Er normalvektig og eneste grunnen til at jeg burde ta den er at jeg er førstegangs over 25.
Jeg har dermed ikke tenkt å ta den med mindre jeg får noe symptomer eller prøver som tilsier det.

Back
Topp